Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Det er 2,2 mill hsil pasienter årlig i Kina.
5% markedsandel, 5000 per dose og 10% royalties gir 55 mill årlig i royalties:

• Det er eksklusiv salgsmilepæler
  • 97% av befolkningen i Kina er omfattet av offentlig helsesystem. Tror vi at bare 5% får tilbud om cevira?
  • 5000 per dose er trolig lav pris sammenlignet med kostnader til kirurgi. Det gir at prisen per dose enten blir vesentlig høyere, eller at en så lav pris vil gi særdeles høy utbredelse
  • Kinesisk helsesystem jobber i ekspressfart ( det er en tiltagende diskusjon (i Kina) om de jobber for raskt) . Tror vi med det utgangspunktet at utbredelse vil gå sakte? Spesielt når målgruppen er fertile damer?
  • Staten Kina er direkte involvert i å få Cevira ut til folket gjennom Sinopharm. Staten sitter på mange sider av dette bordet ( Sinopharm, folkehelse, fødselstall, sparte kostnader osv). Tror vi at cevira får lav utbredelse?
  • Produktet er enkelt å bruke. Pasienten kan anvende dette selv. Istedenfor å bli lagt inn, utsettes for kirurgi og ta opp verdifull kapasitet ved landets klinikker. Tror vi virkelig at kun en bitte liten andel av hsil pasientene kommer til å få tilbudt cevira som behandlingsform?
13 Likes

Dette er spot on @Hayen ! Bakteppet for Cevira osv er potent for å si det forsiktig.

1 Like

Det er alltid risiko med å handle aksjer - og jeg opplever ikke akkurat PHO tråden for å bestå av (kun) halleluja stemning, snarere tvert imot. Svært sjeldent jeg har opplevd flere pessimistiske aksjonerer enn her - men jeg har forståelse for at de som har vært investert i veldig mange år begynner å bli utålmodig. Videre tror jeg at alle som skriver har en agenda - de som er positive ønsker at kursen skal stige, mens de som er kritiske ønsker å få kjøpt inn på lavere kurs.

Jeg synes også der blir helt feil å sammenligne PHO med Nano og Ulti - PHO er igjennom fase 3 (og godkjenning i Kina kan komme når som helst), mens Ulti/Nano mislyktes med fase 2. Likevel var Nano og Ulti på et tidspunkt verdsatt mye høyere enn PHO.

Det ene er engangsutbetaling i Kina ved godkjenning (11 mUSD), men da er sannsynligheten stor også for godkjenning I Europa (og etterhvert i USA) - og da snakker vi i tillegg om ca 30 mUSD. For min del forteller det at Aseris er villig til å ta på seg alle kostnader ifm fase 3 og betale så høye engangsutbetalinger før produktet er på markedet at Aseris virkelig tror at Cevira kan bli en stor suksess. I tillegg kommer royalty og ytterligere milepæle utbetalinger ved salgsmål. Basert på info som kommer fra Aseris (se bl.a. i nnlegg fra Haltopen tidligere i dag), kan mye tyde på at det ikke er lenge før ev. godkjenning - og Aseris har inngått avtaler med pengesterke selskaper for å få lansert/markedsført/solgt Cevira. Det som gjør at jeg også tror Cevira blir en salgssuksess er at det ikke er konkurrerende produkter i markedet . Dette er slik jeg ser det ikke i nærheten av å være innbakt i kursen, når mcap er litt over 1.3 mrd. Men alle må selv finne ut av om en skal kjøpe eller selge på dagens kurs.

5 Likes

Det er nok riktig. Men vi trenger absolutt ikke innlegg av slik karakter der den bakenforliggende hensikt kun er å forsøke å berike seg selv med kurser ned på “femtilappen”…

8 Likes

Når er denne uttalelsen datert? Neste på listen er vel da Manufacturing site inspections, som kan ta 3-6 måneder, men ka det være at de allerede har begynt på den?

For alt vi vet er de gjennomført. Hele situasjonen er at vi ikke vet hvor lang tid som gjenstår etter at alle enkeltelementene av søknaden er ferdig behandlet og den er tatt ut av den offentlig tilgjengelige behandlingskøen.

Jeg tror det er snakk om kort tid (mars/april), men som du kan se på kursen er det to desimaler og pent få som bryr seg.

2 Likes

Det ble rapportert i går. Om uttalelsen gjelder aktiviteter frem til 31.12.2024, eller dato for publisering kan jeg ikke svare på - men oppdateringer fra CDE sin hjemmeside samsvarer med at dette er ferske nyheter.

Når en sjekker halvårsrapporten til Asieris for 2024, datert 28 August 2024 sier den følgende om APL-1706 Hexvix:

Alongside strong commercialization performance, the Oncology Business Unit is actively preparing for the launch of new products. The new drug application for APL-1706, a diagnostic and management agent for bladder cancer, was accepted in November 2023. Currently, APL-1706 is the world’s only imaging agent approved to assist bladder cancer diagnosis or surgery. It has passed inspection by the Center for Food and Drug Inspection (CFDI), with NMPA approval expected by the end of June 2025.

APL-1706 ble formelt godkjent to måneder senere, 29 Oktober 2024, og offentliggjort 5 November 2024 - snaue 7 måneder tidligere enn ventet.

Hva som gjenstår for APL-1702 Cevira er uvisst, men det later til å være i siste fase i godkjenningsprosessen.

Så har man denne som sier godkjenning i Mars 2025, men er en sammenblanding av APL1706 og APL1702, så hvor seriøst en skal ta det kan jeg ikke svare for.

5 Likes

Det er helt skremmende å se hvor dårlig korrelasjon det er mellom det som klekkes ut her og kursutviklingen

Ja da får vi holde ut til onsdag i neste uke når godkjenning Cevira kommer.

Før i tiden ville kursen fløyet høyt på FOMO. Men det var vel etter Ulti-kollapsen at fenomenet ble erklært dødt og fullstendig formålsløst.

Vi sa vel det samme om Ultimovacs i sin tid også.

Viktigste er å ikke satse mer enn man kan tape, samt ha de lange brillene på.

Men det er en veldig stor forskjell mellom de to da. Cevira er dokumentert og søker kun godkjenning.

1 Like

Er ikke så sikker på at den kommer da, er litt forskjellige oversettelser ute å går. Men fra rapporten til Asieris som kom i går, så er de ikke langt unna.

1 Like

Noen som vet hvem som solgte/kjøpte 400 k aksjer på onsdag?

Får vi vite i kveld, om det var kjøp da, kan være flytting.

Vil fremgå av kveldens lister.

Selgeren må være blant de 11 største aksjonærene. Ser at den SEB kontoen som nå viser 817 729
aksjer har solgt kraftig i det siste. Den 13. feb. hadde de over 1,8 mill aksjer og er nå nede i de 817729.
Mulig de tok en ny exsit med de 400 000.

Nye 370 000 aksjer ut

1 Like

Ja - de ligger på hardt salg. Med de to store blokkene er det fort tomt allerede.

Og vi vet hvem vi håper er kjøperen.

Hvem da?

Største eier: https://www.briarwoodcap.com/