Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Ikke rare greiene altså

1 Like

Med utgangspunkt i dagens kurs synes jeg man med god grunn bør håpe på en eventuell premium på minst ~100 prosent, men det er aldri noen garantier for det ene eller andre.

1 Like

Vel 100% er da noe, ikke utenkelig at Briarwood posisjonerer seg for å komme med et bud på PHO. Selvsagt vil de prøve å gjøre det så billig som mulig. Til nå har de vært utrolig flinke til å samle aksjer til over 20% uten å flytte kursen.
Får håpe at de smartingene inne i DNB ser faren og kommer seg ut av den short posisjonen, kan hjelpe litt. Det er og merkelig at ingen andre av aksjonærene eller andre investorer ser faren for et bud og hamstrer aksjer.

1 Like

100% er en vits fra dagens nivå hvis Cevira blir godkjent

6 Likes

Så nå er det Briarwood som skal kjøpe Photocure plutselig? Har du eksempler på hvor Briarwood kjøper opp selskaper og går aktivt inn på eiersiden… ?

Du mener det Briarwood potensielt har gjort?

2 Likes

Ser fra min AI, Briarwood har økt sin eierandel i PHO til 20,17% men det er ingen indikasjoner på at de vil overta selskapet. Deres økte aksjonær beholdning kan tyde på strategiske intensjoner, men det er ikke rapportert om konkrete oppkjøpsplaner eller tilbud om kjøp av alle aksjene.
Vi får se den som lever.

1 Like

For ikke å glemme Norva24, som briarwood har en solid eierandel i. Bud børsmeldt på mandag denne uken, 59% over sluttkurs fredag.

1 Like

Yes, det var Twitter-linken :slight_smile:

Ah, se der ja. :sweat_smile:

Briairwood er en helt klar flipper/selger og Asieris er en helt klar kjøper. Gir veldig mening. Eller om det er en større som tar både Asieris og PHO i et jafs.

Hvis Briarwood er en potensiell selger ville det være logisk at de i forkant ville prøve å få kursen flyttet oppover fra dagens nivå. Til nå har de klart det motsatte, men de har;
Deres økte aksjonær beholdning kan tyde på strategiske intensjoner.

Jeg tror budprisen allerede er mer eller mindre avklart, med forbehold om at Cevira får markedsgodkjenning, og muligens at Richard Wolfs System Blue godkjennes i Kina?. Jeg tror det foreligger en stilltiende enighet om prisen, basert på disse forutsetningene. Derfor tror jeg ikke markedsprisen har særlig stor betydning for Briarwood annet enn at de fikk kjøpt billig. Risikoen for Asieris om de vurderer kjøp, er at kursen stikker. Kan jo være de er fornøyd med lisensavtalen også, bare synes det lyser veldig at noen lett selger og noen lett kjøper.

De har vel ikke akkurat kjøpt billig, har vel p.t snitt på 80-100 en plass etter siste kjøpene?

Tenkte på siste kjøpet. Skal de ha aksjer, og kanskje fler så har jo ikke de noen grunn til å sende kursen opp.

1 Like

De fire største aksjonærene kontrollerer 34,27% av aksjene. Jeg tror at det er en forbindelse mellom disse aksjonærene da det sikrer mot en overtakelse av selskapet til en ikke fornuftig pris. Kan og være at disse vil komme med et bud og ta det av OSB og notere det i US. OSB for biotech selskaper er ingen plass å være.

Det er også en spekulasjon, men synes ikke det hørtes veldig sannsynlig ut, er dette er strategi Briarwood har brukt tidligere? Jeg tror mer på flipping salg til tredjepart er mer i tråd med Briarwood.

Tvilsomt, det er flere fond blant de…
Min take er at Briarwood vil betale så lite som mulig for å få så mye av selskapet de ønsker.
De er de eneste som eier over 10% og kan blokke et bud om de mener det er for lavt.
Potensielle kjøpere er nok Asieris slik at de slipper å betale milestones / royalties.
Ellers alle skoptilbyderne med blålys eller de som planlegger å få blålys (Stryker), Olympus, Wolf, Storz osv… Særlig aktuelt om nedklassifisering i US skjer.

8 Likes

Dette er ren spekulasjon og det finnes ingen tegn på at dette er tilfellet. Hvordan skal dette gå til mener du? Hva tyder på at Briarwood ønsker kontroll over selskaper de investerer i? Hvem er bak SEB-kontoene mener du?

Enten samarbeider de og har budplikt på selskapt etter 1/3 erhvervelse - som de er over nå. Eller så må de handle i selskapet for å få negativ kontroll. De har ikke gjort det.

Briarwood har kjøpt aksjer av en SEB-konto (som du mener samarbeider med Briarwood) nylig som betyr at aksjebeholdningen dem imellom er den samme

Det gir ikke mening.

Enig. Men vil de kjøpe ved godkjent NDA eller når de ser an salg og markedsadopsjon? Det vet vi ikke. Det er ikke billig å kjøpe Pho med godkjent NDA hvis salget uteblir.

Enig igjen. Men da er nok nedklassifisering, eller alternative måter som DS nevnte (hva enn det er), en forutsetning. Dagens salg av Cysview/Hexvix imponerer nok ingen.

Sånn ellers er IR særdeles stille om dagen… :man_shrugging:

3 Likes

Spørs hvilken risiko de vil ta ja, de virker veldig selvsikre utad, kommer salget i gang blir nok prisen dyrere også.

https://xueqiu.com/5864462165/319625300

Denne var litt interessant.
APL-1702 , en unik og banebrytende behandling for livmorhalskreft, forventes å bli godkjent før 1. mai i år.

4 Likes

NOK 100 er ikke noe sykt tall å se på.

Ikke et høyt tall ift hva en lang fremskriving av butikken vil tilsi, men det er noe med å få cash rett på konto da.

1 Like