Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Pleier å komme melding om ny gavepakke på 700k - 800k opsjoner i slutten av apr/mai. Men ettersom exercise price beregnes som siste 30 dagers kursgjennomsnitt +10% så kanskje de drøyer det litt for å få lavest mulig pris :sweat_smile:

Jeg har for øvrig GAV 66 etter å ha snittet ned fra 108 som jeg lå på da kollapsen skjedde.

1 Like

Jeg hadde rundt samme som deg, men lasta opp gjennom nedgangene de siste to årene og er på 58. Jeg ser an nå, men vurderer en bolk til av PHO om dette fortsetter nedover neste måned.

Nå har Donald snudd, så da blir det vel fest i morgen🥳

1 Like

Til tross for at man blir sett på som en djevel, vær gang man poster noe som ikke er Bull for PHO!

Er det ikke litt uheldig for Photocure sine aksjonærer at Asieris er Kinesisk, slik situasjonen nå er blitt?

https://www.vg.no/nyheter/i/LMxmlQ/trump-oeker-kina-toll-til-125-prosent

Er det ikke motsatt? Heldigvis er de kinesiske?

2 Likes

Det spørs jo på hva man håper på, når det gjelder markedsføring av Cevira.

Skal vel bli vanskelig for et Kinesisk selskap, å selge produkter til det Amerikanske markedet nå :thinking:

Det er no åresvis unna noe salg i USA selv om Cevira skulle bli godkjent i morgen i Kina. Fase2 blir Europa, ikke USA

4 Likes

Ja, det stemmer, men i første omgang er vel fokuset deres rettet mot det kinesiske markedet?, som i seg selv er svært omfattende. Innen de eventuelt retter oppmerksomheten mot det amerikanske markedet, kan situasjonen ha endret seg. En såpass eskalering i tollkonflikten kan også indikere at man nærmer seg en løsning. Det blir for tullete til at det er realisme i det?

2 Likes

US er jo noen år til og de har vel uttalt at de uansett ser etter en partner for det markedet.

3 Likes

Heller motsatt. All forretning som skjer i USA er jo bare lotto.

4 Likes

Skjønner, får krysse fingrene for en rekyl i morgen, gjerne servert med en positiv børsmelding før åpning :crossed_fingers:t3:

Der er uansett endel folk rundtom i verden utenom USA, så det er vel tvilsomt at Asieris vil lide noen nød om USA er tverr på en eventuell godkjenning der borte. Om Cevira blir en såpass stor success som Asieris selv spår så er det vel heller produksjonskapasitet som blir problemet. Kanskje de kan åpne produksjon i USA for det amerikanske markedet så blir Trumpeten og fornøyd.
Hadde vel fått fasttracka søknaden innen en mnd da om man kom med lovnad om fabrikk der borte og :joy:

3 Likes

Nå som d ser ut for at d er en del som har snitt 50-60 området så kunne det vært artig å spørre om hvor man er villige til å selge.
Kommer mld om Cevira nå så vil kanskje kursen åpne opp 50-70%. Tviler på d blir dobling.
Men tenker mere 75-85
Jeg har ikke så mye så planen min er gå ut og satse på Oncoinvent.
Ønsker meg 85. Da er jeg ute.

Du sælger bare :slight_smile:
Jeg tænker de første bliver solgt omkring 100 også vent yderlig et par år nu har jeg ventet længe i for vejen.
Den svage norske krone gør det jo ikke nemt for os udefra.
Tænker min snit pris er 67 men samtidig er den norske krone gået i dørken.

Sitter for «minst» ~100 prosent oppside. Ved godkjenning er det pent lite interessant å selge på bevegelsen opp om den ikke blir svært voldsom. Da sitter jeg heller til antatt oppkjøp finner sted og/eller fordi jeg har tro på kommersialiseringen til Asieris i Kina. Det er veldig mange andre papirer jeg hadde holdt om ikke jeg anså sistnevnte scenarioer som (mest) plausible utfall. Å time denslags riktig er bare å gi opp.

3 Likes

Veldig mange strategier man kan følge. Det som er gjengs ved godkjenning er at det kommer lange og dype pullbacks etterpå mens man venter på at kommersialisering skal vise traction og skyte fart. Men hvis kommersialisering går som man håper, så vil kursen gå langt over det første rallyet.

For photocure sin del, så kommer det litt an på hvor offensiv de forholder seg med tilbakekjøp eller utbytte.

En ting er sikkert.

Er det en dag man burde håpe godkjenningen kommer på, så er det i morgen!

Om et eller annet selskap leverer en spennende børs melding før åpning i morgen, er sjansen stor for at det kan tiltrekke seg litt Ekstra med cash og oppmerksomhet.

Vis ikke, blir nok Oil&Gas den suverene vinner

De får jo inn 10-12mill dollar i milepæl vel ved godkjent medisin, de har jo allerede vist at kan utføre tilbake kjøp så noe fornuftig bør de vel bruke de pengene på

Ja det er et lovende signal. Drømmen måtte være at selskapet kom 100% klart ut og sa at de ikke hadde til hensikt å starte noen nye store eventyr, men kjøre kjernebusinessen på hexvix videre som før, og ellers betale offensivt tilbake til eierne.

Da vil nok det vanlige pullbacket kunne bli vesentlig redusert.

6 Likes

Kjente det på gikta for 6 timer siden at noe var på gang :stuck_out_tongue_winking_eye:

Synes gikta har gode følere før påske :stuck_out_tongue_winking_eye::sweat_smile: