Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Om godkjennelsen av Cevira kommer, vil det i tillegg til en milepælsutbetaling på antatt 11 mill dollar, tilsvarende ca 10,80x11 mill/27 120 820 =4,38kr, som i og for seg ikke er veldig mye, komme to andre effekter.

1 - LOA hopper da i utgangspunktet til tilnærmet 100%

2 - Man kan plutselig regne neddiskontering av inntekter man i et slikt binærcase overhodet ikke ville fått. Og her det snakk om milliardbeløp før neddiskontering. Det er uttalt at Cevira vil være en blockbuster. 1mrd dollar i årlig (peak) omsetning x12,5% royalty er 1,35 mrd kr. tilsvarende 50 kr. aksjen pr. år.

Om man bruker en multiplikator på 15 tilsvarer det 750 kr aksjen, før andre verdier i Pho - minus skatt si netto 560 kr. før neddiskontering, som gir en ca. verdi på si 500 kr. aksjen pr nå, etter godkjennelse og før andre risiki.

Men hvordan vil dette vurderes av markedet? Vil kursen gå til 70-85kr?

Da er det bare å kjøpe mer og sitte. Et markedsprispåslag på 20-35 kr. er alt alt for lite.

3 Likes

Trøbbelet med å gjøre noen som helst antagelser nå er at man ikke vet fra dag til dag hva regimet i USA gjør.

Tror du ikke Trump er fornøyd nå?

• Han har fått lavere olje pris

• Markedet jubler, mens Trump har fått 10% i toll ( litt mer fra Kina)

• Next up :satellite: :sos: Iran? :iran: :boom:

Det er tatt inn i “andre risiki” i det jeg skriver. Jeg tror det uansett er nyttig å forsøke å rendyrke regnestykket så langt som mulig. Da kommer man vesentlig høyere ut en jeg tror de fleste kan tenke seg.

Vi ser nå at Trump bruker “kast en granat”-metoden, og at han planlegger å roe dette ned etter hvert. Det er humpete for tiden, men ikke gitt at det blir like vanskelig fremover.

1 Like

Hvis du skal rendyrke så bør du få en tidsakse inn i kommersialiseringen

Enig i det, etter hvert. Men det har lite for seg å begynne å finregne på det nå. Iflg. Asieris satser de å komme i gang med salget i år og få et høyt salg bare i Kina alene ganske fort. Neddiskonteringen blir dermed noe begrenset.

Tror vi skal være veldig glade for at den største triggeren vi nå venter på, er styrt av et Kinesisk selskap som i første omgang skal operere i sitt eget Kinesiske marked. Tror neppe Kinesiske myndigheter ønsker å bære sten til byrden for sine egne selskaper i disse tider…

4 Likes

Fredag

1 Like

Ikke store interessen får photocure aksjen, eller forhåpninger til godkjenning.
Det vil endres, snart✍️

Ingen omsetning i noen av aksjene mine så langt i dag - det hadde jeg ikke sett for meg.

Sånn er det når du ikke får logget inn på nettmegleren :laughing:

Nesten umulig å komme inn for å handle aksjer, nordnet er håpløst

Asieris opp over 5%. Photocure øker merkverdig lite. Jeg kjøper i dag. Ikke noe problem med markedstilgang.

Asieris ned - Markedstilgang i vasken
Asieris opp - Markedstilgang garantert

Mottatt :smiley:

Det er tydelig at noen her innbiller seg at Asieris får forhåndsvarsel om godkjenning eller avslag…

1 Like

Hen mente nettbanken/traderen :brain:

Hva skal du ha?

BofA Securities Europe SA
52,497

Disse kjøpte 42 000 aksjer på forrige update.

1 Like

Gammelt nytt, men;

og - fremdeles ingen som har korrespondert med, eller fått svar fra, selskapet?

Ingen innsidekjøp

4 Likes