Tror noen har fått ferten av noe og ønsker å hamstre litt mer på disse nivåene, sjelden det er så intens innsats for å “nedsnakke” aksjen.
Ganske utrolig at folk blir beskyldt for haussing når de nevner en dobbling av kursen fra dagens nivå ved en Cevira godkjenning.
Man skulle tro en kurs på 110 var meget realistisk om ikke for lavt når man zoomer litt ut på kurskartet.
Kan ikke snakke for andre, men har ikke noen motiver i den retning. Jeg sitter like tungt som før, men har mine bullscenarioer for det neste året for PHO på type 80, kanskje 90.
Hvis da ikke de på Q1 presenterer at Hexvix/Cysview plutselig går så det griner og Opex er under kontroll så man faktisk ser en skikkelig positiv bunnlinje. Men det tror jeg desverre ikke, det er Cevira som er kickeren.
Finnes ikke noen regler mot haussing i og for seg, må være lov å være entusiastisk, så lenge ikke folk troller i stykker tråden eller åpenbart lyver.
Kursfallet var drevet av utfasing av flexible scope. Hvis nedklassifisering inntreffer er jeg med på at kursen skal markant opp. Da blir faktisk utsiktene bedre enn før kursfallet.
At godkjenning av Cevira alene skal føre Pho opp på samme kursnivå er jeg usikker på. Spesielt med 1-4% penetrasjonsrate de første årene. Det er usikkerhet rundt utrulling, prising, refusjon, opptak, o.l. i det kinesiske markedet som jeg mener bør hensyntas. Det er nok også en av grunnene til at det ikke prises mye av dette inn i dagens kurs - tror jeg.
Ja hvor mye den vil stige er jammen meg ikke godt å vite. Eneste man kan være ganske sikker på er at den går opp.
Photocure is trading at historically low multiples compared to its own long-term history.
The shares are trading at ~50-70% discounts to Nordic Medtech peers.
Rett i fengsel med DNB/Holom (?) også.
Personlig vil jeg være fornøyd med en kurs på rundt 70 etter forventet godkjenning.
I tiden etter blir det " the proof of the pudding is in the eating"
Hva slags multipler er det da? P/E?
Market cap er jo ikke spesielt lav hvis man ser noen år tilbake i tid (blå strek)
Samme som i 2016 når de omsatte for 136mnok?
De ser på flere nøkkeltall, er tatt fra handelsbankens analyse.
Andelen av aksjer som de 20 største aksjonærene innehar har ikke minket men heller økt. Jeg stoler nå på at deres analytikere ser potensialet i å tjene på investeringen i Photocure.
Og spesielt på dette selskapet som flagget over 20% av aksjene nylig.
Det fascinerende her er hvor “kondisjonert” folk er blitt med å akseptere “smuler” i verdier ved en eventuell reprising.
70 kr, 80 kr, kanskje 100 kr… hvis heldig.
Man har vært oppe i 72 kr i den horisontale tradingrangen vi har vært fanget i siden nyheten om fullført Cevira studie…
All norsk biotech funding er jo utradert er bakteppet da. Enig at det er ganske depressivt ift hva man så for seg under coronatiden.
Asieris holder seg sterk rett under siste motstand, over 50 SMA
Godt de største eierne ikke er kondisjonert med slike størrelser! Internasjonale biotek investorer vet markedsverdien ved å eventuelt få et nytt produkt i markedet som karakteriseres som blockbuster. Da vil ingen bli avspist med smuler. Biotek er så til de grader internasjonalt.
Avspist med smuler kan være flere her har blitt ved salg i disse dager. Flere her synes å ha kapitulert. Hvor lurt det var gjenstår å se. Hvem vet?
The company has since received written feedback and is actively coordinating its responses to help expedite the review process and bring APL-1702 one step closer to approval.
Expedite = fremskynde.
Til hvilket snitt sånn ca ?
Over 100 er vel sagt
Denne kontoen [ GOLDMAN SACHS INTERNATIONAL] kjøpte nå 40 000 aksjer har vært ute siden mai i 2024 da de hadde over 700 000 aksjer. De er regnet for å være blant de beste investorer i verden blir spennende å se om de fortsetter kjøp.