Ikke lenge igjen til 8 mai.
Lov Ă„ hĂ„pe at History Doesnât Repeat Itself
Ikke lenge igjen til 8 mai.
Lov Ă„ hĂ„pe at History Doesnât Repeat Itself
Asieris slipper Q1-rapport i morgen, 30 April.
De skal delta pÄ resultatpresentasjon for Innovative legemiddelselskaper pÄ STAR Market den 8 Mai, arrangert av Shanghai bÞrs.
Edit: Vet ikke hva du legger i nyttig info. Det kommer ikke bÞrssensitiv informasjon pÄ en GF.
Nyttig info er ikke det samme som bĂžrssensitiv info.
Hva slags nyttig info pleier det Ä komme pÄ GF? Kom det nyttig info pÄ fjorÄrets GF?
Det jobbes godt med Ă„ dokumentere BLC sine fordeler og kreft reducing impact.
I dag var det ingen salg blant de 50 stÞrste aksjonÊrene, indeks fondene til DNB og Storebrand kjÞpte ca 10 000 aksjer hver. Bank og NY solgte resten av sine aksjer ca. 12000 etter Ä ha solgt over 500 000 til Goldmann i gÄr. Er nÄ helt ute.
Interessant!
Three abstracts were presented from Photocureâs U.S. Blue Light Cystoscopy with
Cysview Registry, a large multicenter bladder cancer patient registry of real
-world data, established by Photocure in 2014 and projected to enroll 4,400
patients. In addition, the study protocol of a randomized controlled non
-inferiority trial comparing a multidisciplinary approach including PDD-guided
primary TURBT to reduce the patientsâ burden of second resection including a
total of 327 patients has been presented. This investigator-initiated trial is
supported by Photocure.
Etablert i 2014 og aldri hÞrt om det fÞr. Betyr dette noe banebrytende eller er det bare gammel nytt i ny innpakning? Selskapet er veldig fokusert nÄr det gjelder Hexvix/Cysview, mens informasjon omkring Cevira virker stort sett uinteressant for ledelsen i selskapet Ä formidle.
Savner at Dan Schneider kunne skape litt blest om Cevira.
Slik som: âvery excitedâ bla bla bla, blockbuster, bla bla bla, vast marked, bla bla bla, milliard inntekt, osv.
Kanskje det da kunne sive inn i analytiker standen at "oi, her er det noe pÄ gang.
Tidligere studier har vist at PDD-guidet TURBT forbedrer kreftpÄvisning og reduserer tilbakefall, mens den nye studien skal dokumentere at det ogsÄ reduserer behovet for reoperasjon, med gevinst for bÄde pasienter og sykehus.
For nâte gang: Photocure har lisensiert ut Cevira til Asieris, og har derfor verken kontroll over utvikling, kommersialisering eller innsyn i salgsprognoser. Dan Schneider kan ikke ukritisk hype et produkt Photocure ikke eier lenger, det ville vĂŠrt useriĂžst og kunne mislede investorer, eller i verste fall bryte med bĂžrsregler.
Photocure mÄ forholde seg til faktiske milepÊler og offisielle oppdateringer fra Asieris.
De norske analytikerne som fÞlger PHO vet godt hva som foregÄr i China med Cevira og Hexvis. Det fikk jeg bekreftet da jeg snakket med Holom analytikeren i DNB som fÞlger PHO. Han hadde lest Asieris sin à rsraport, men sier de vet for liten om godkjennings prosessen i China til Ä sette en sannsynlighet pÄ godkjenning. De har derfor tatt den enkle veien ut og sagt Cevira har null verdi, til de ser godkjenning.
Kan ha noe med at skal de sette en realistisk verdi blir den âthrough the roofâ som CFO sier. Eller beskytter de shorten til DNB.
Slik jeg oppfatter det er PHO fortsatt (juridisk) eier av Cevira - PHO har ikke solgt âproduktetâ, det er snakk om en lisensavtale - men jeg er enig med deg i at Aseris styrer den videre prosessen ( godkjenning mv). Det som jeg synes er merkelig er at PHO og Schneider ikke synliggjĂžr mer verdien av avtalen de har med Aseris til markedet - basert pĂ„ de offisielle oppdateringene som Aseris rent faktisk har gitt. Det er tross alt en avtale som potensielt har en enorm verdi for PHO og deres aksjonĂŠrer - og det er etter mitt syn mer useriĂžst (og misleder investorene) at Schneider & Co ikke benytter flere anledninger til Ă„ synligjĂžre verdiene/potensialet i AVTALEN. Det er noe helt annet enn ukritisk hype produktet. Aseris selv har gĂ„tt ut og sagt at Cevira har blockbuster potensiale - og det virker som Aseris har stor tro pĂ„ godkjenning - hva vil det gi av salgsmilepĂŠl utbetalinger og royalty inntekter? Cevira og prosessen i Kina er knapt nevnt i media og det brukes etter mitt syn relativt lite tid pĂ„ Cevira pĂ„ kvartalspresentasjoner.
Det er godt kjent hva avtalen inneholder av potensialet men enig at DS kunne brukt mer tid pÄ Ä snakke om den og de store konsekvensene det vil ha for PHO med godkjenning og salg over 10 milliarder NOK.
Under the License Agreement with Asieris, Photocure
has received USD 17.0 million in milestones to date
including a signing fee of USD 5.0 million in 2019 and
additional development milestone payments.
Photocure is eligible for a USD 11.0 million milestone
payment for the potential regulatory approval of
Cevira in China. In addition, Photocure may also
receive milestones of up to USD 31.0 million for
regulatory submissions and approvals of Cevira in
Europe and the U.S.
Initiation of patient dosing for a third indication of
Cevira and approvals for such an indication in China,
Europe, and the U.S. would trigger additional
aggregate development and regulatory milestone
payments of up to USD 16.0 million to Photocure. The
Company is also eligible to receive royalties between
10% and 20% of global sales based on the
achievement of certain sales thresholds, as well as
cumulative milestone payments up to USD 190.0
million associated with global sales, with a significant
portion of those milestones being triggered if the
product achieves blockbuster status.
Photocure har allerede lÞftet frem verdien av Asieris-avtalen, bÄde i bÞrsmeldinger og i kvartalsrapporter. Potensielle milepÊlsutbetalinger og royalties ble tydelig kommunisert da avtalen ble inngÄtt, og dette nevnes jevnlig i selskapets presentasjoner.
Man kan selvsagt vÊre uenig eller enig i den balanserte linjen Photocure har valgt. Men det er en linje som mÄ veies opp mot bÄde bÞrs- og regnskapsregler, og ikke minst forholdet til Asieris. à synliggjÞre noe som allerede er meldt, men som fortsatt ligger frem i tid og utenfor selskapets kontroll, kan fort bli oppfattet som misvisende eller uansvarlig. I tillegg kan det vÊre begrensninger i avtalen med Asieris om hva som kan deles offentlig. Den potensielt store milepÊlsutbetalingen ved godkjent NDA omtales dog allerede jevnlig.
Antagelser:
Ăkende royelties med Ăžkende salg
Opptil USD 190 millioner i salgsmilepÊler basert pÄ globalt salg
De store salgsmilepĂŠlsutbetalingene kommer fĂžrst ved eventuell blockbuster-salg
Muligens noen mindre tidsbestemte milepÊlsutbetalinger rundt regulatorisk fremdrift i USA/EU (basert pÄ tidligere korrespondanse)
Vi vet ikke om Photocure har lov til Ă„ kvantifisere dette i stĂžrre grad. Det kan vĂŠre begrensninger i avtalen. I den grad de kan, bĂžr dette kommuniseres - det er jeg enig i. Det bĂžr f.eks. gjĂžres i perioden fra godkjent NDA til first sales - som vanligvis tar 6 - 12 mnd.
Ja, basert pÄ USD 11 Millioner ved godkjent NDA.
I tillegg har Photocure betalt for denne analysen:
Photocure announced a global licensing deal for Cevira with Asieris, a China-based specialty pharmaceutical company. Cevira is a non-invasive photodynamic therapy for HPV-related (cervical) diseases and has an SPA in place with the FDA. As part of the agreement, Photocure will receive up to $250m (NOK2.1bn) in potential milestones, including $5m (NOK43m) within six months. Royalties will be tiered and range between 10% and 20%. Asieris is expected to launch a Phase III in China initially, with that study expected to complete in 2022. US and EU development will depend on the results of that study
Ă
illustrere hva avtalen potensielt kan bety for PHO finansielt har vel Asieris ingen begrensninger pÄ.
Og uten tvil har det enorme konsekvenser og som sagt har CEO allerede sagt at EBITA vil âGo through the roofâ
Fra avtalen;
Under the License Agreement with Asieris, Photocure
has received USD 17.0 million in milestones to date
including a signing fee of USD 5.0 million in 2019 and
additional development milestone payments.
Photocure is eligible for a USD 11.0 million milestone
payment for the potential regulatory approval of
Cevira in China. In addition, Photocure may also
receive milestones of up to USD 31.0 million for
regulatory submissions and approvals of Cevira in
Europe and the U.S.
Initiation of patient dosing for a third indication of
Cevira and approvals for such an indication in China,
Europe, and the U.S. would trigger additional
aggregate development and regulatory milestone
payments of up to USD 16.0 million to Photocure. The
Company is also eligible to receive royalties between
10% and 20% of global sales based on the
achievement of certain sales thresholds, as well as
cumulative milestone payments up to USD 190.0
million associated with global sales, with a significant
portion of those milestones being triggered if the
product achieves blockbuster status.
Riktig at PHO har opplyst om (hoved)vilkÄrene i avtalen - og at den potensielle milepÊlsutbetalingene ved godkjenning i Kina er nevnt, og royaltysatsene, og jeg er heller ikke uenig i at en mÄ forholde seg til bÞrs- og regnskapsregler. Men det som jeg savner er at PHO, som part i avtalen med Aseris, i det minste fÄr frem den samme informasjonen/budskapet som Aseris kommer med overfor sine aksjonÊrer. Aseris har i offentlige kanaler snakket relativt mye om godkjenningsprosessen - og de har ogsÄ uttrykt bl.a. om at de anser Cevira for Ä ha blockbuster - og da skjÞnner jeg ikke hvorfor PHO i stÞrre grad, basert pÄ denne informasjonen, kan konkretisere mer (i tall) potensialet/sannsynligheten for at dette vil bli en suksess. Ja, det nevnes litt om dette i kvartalspresentasjoner mv - men nÄ som vi nÊrmer oss en godkjenning i Kina er det etter min oppfatning vanskelig Ä forstÄ hvor lite energi PHO bruker pÄ Cevira. Dette handler ikke om at PHO skal dele informasjon som Aseris ennÄ ikke har meldt - mitt poeng er at jeg synes det er merkelig at mye av informasjonen om Cevira (som Aseris har kommet med) mÄ en lese om pÄ diverse forum. Men som du skriver Haltopen - her er det naturligvis lov Ä ha ulik oppfatning om hvilken linje PHO skal legge seg pÄ:)
Jeg er enig i at man kan diskutere om Photocure kunne gjort mer for Ă„ âlĂžfte fremâ verdien pĂ„ en ryddig mĂ„te, basert pĂ„ Asierisâ offisielle kommunikasjon. Her kan det finnes rom for forbedring uten at det bryter med regler eller god praksis.
Men som du skriver â ulike syn pĂ„ dette er naturlig
Det er lenge siden Schneider var âexcitedâ. Men man blir vel etter hvert blasert nĂ„r millionene ruller inn pĂ„ konto uansett. Han er blant de fĂ„ som har gjort store penger pĂ„ PHO de siste par Ă„rene.
FĂžr i tiden âspĂ„ddeâ analytikerene fremtiden, nĂ„ tĂžr de knapt nok Ă„ spĂ„ nĂ„tiden, tafatt gjeng.
Jeg har endelig lĂŠrt at det er bedre Ă„ satse pĂ„ realiteter enn Ă„ gamble pĂ„ spĂ„dommerâŠ