Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Egentligt meget simpelt for mig. Man gÄr ind i noget med en forventning og et hÄb. Modsvares forventningen/hÄbet ikke af realiteterne, sÄ kan man blive bitter/vred og skÊlde ud. DÄrlig energi.

1 Like

Er flere klassiske opplegg for en bunn i siste tids nedtrend i chartet nÄ, bÄde pÄ candlesticks og momentumindikatorer.

Trengs et rykk oppover pÄ noen kroner og et ok volum, macd bullish crossover, rsi som snur oppover, og sÄ ny etablering over 50 og 200 sma.

Edit:
Ikke vÊrt et sÄnt rykk siden 24 juni, men er mer modent for enn bunn nÄ pÄ dagchartet.

9 Likes

Det var jammen pĂ„ tide med en liten oppgang. SĂ„ er det bare Ă„ hĂ„pe at ikke “þretrillerne” dreper det hele, som vanlig😅

Er vel stort sett Ăžreteillerne som hilder liv i omsetningen đŸ«Ą

19 Likes

Blue-Light-Brochure-2024_240713_191000.pdf (588,4 KB)

FĂ„r de opp bruksfrekvens og inntekter med Fortec bĂžr NAMSA vĂŠre neste Ă„ tilby BLCaaS (nĂŠr 3x Fortec i omsetning)
https://namsa.com/about/

Kanskje vi sitter her om et par Är Ä stirrer pÄ ARR inntektene vokse og vokse

8 Likes

200 SMA = 59 kroner
50 SMA = 60,9 kroner

4 Likes

Volum: pĂžlsebod

Man kan tjene penger pÄ pÞlser.

Hvorfor mener du akkurat disse gjennomsnittene er relevant for Photocure?

Hej
Her er mit syn pÄ (PHO) lige pt.
DS har vel guidet at vĂŠksten de nĂŠste Ă„r kommer fra det amerikanske marked for Cysview. MĂ„ske noget Europa oveni.
Det betyder forhÄbentlig kinesisk godkendelse sommeren 25 af Hexvix. Slut 25/26 forhÄbentlig kinesisk godkendelse af Cevira.
SÄ tager det tid, at fÄ det ud pÄ markedet.

Folk har forstĂ„eligt nok brokket sig over DS’ lĂžn. Han nok lĂžnnet i dollars og eftersom den norske krone er faldet sĂ„ meget i vĂŠrdi, sĂ„ ser belĂžbet ekstra stort ud. Jeg tĂŠnker, han er lĂžnnet efter markedsvilkĂ„r.

Jeg savner lidt kĂžb fra ledelsen eller aktietilbagekĂžb, men vi er der nok slet ikke endnu.

Jeg glĂŠder mig meget til 7. aug.
Jeg tipper 118-119mill i indtÊgter. Milestone pÄ cirka 20mill.
ForhÄbentligt plus pÄ bundlinjen.

Det var lave forventninger for et vekstselskap. Q2 2023 var pÄ 116 mill og kronen har svekket seg flere % siden da.

1 Like

Tja, jeg vil gerne glÊdeligt overraskes. Jeg medgiver, at det lange seje trÊk kan vÊre hÄrdt.

1 Like

Q2 i fjor var revenue hĂžy pga milepĂŠlsutbetaling, noen som husker hvor stor den var?

Hvis jeg skal prÞve et rÄgjett for Q2, sÄ vil jeg si 121-124 millioner totalt, hvilket ville vÊre ATH med grei margin pÄ vanlige inntekter. Alt over det ville vÊre helt konge, da skal kursen mye opp.

4 Likes

Nu er det et hurtigt svar. Jeg har ikke vĂŠret inde at tjekke. Som jeg husker ca. 25mill.

1 Like

26,9 mill

1 Like

NÄ. Er kronen faldet sÄ meget igen?

Da holder du milepÊlutbetalingen utenfor? Dvs. at ca NOK 25 mill kommer i tillegg til salg av Cysview/Hexvix som du anslÄr til NOK 121-124 mill?

Jeg fÄr det med ny valutakurs mod dollars til 119 + 22 = 141

Ja sÄnt er pÄ siden. Alt som skjer pÄ cevira fÞr approval er litt sÄnn neither here nor there sÄ det ser jeg litt bort fra

1 Like