Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Det handler om tillit.
Om noe, er jeg faktisk mer bekymret over hvordan Pho vil forvalte royalties/milestones fra Asieris enn hvorvidt Cevira faktisk blir godkjent.
Inntektene fra Asieris MÅ utbetales i utbytte og ikke havne i hendene på DS & Co.

6 Likes

Vurderer faktisk lowkey å søke på den her😂

Bikker straks 2 års erfaring med regnskap, kan plotting, og har fulgt PHO tett i 6 år

7 Likes

Savepig: uden kina Opex på de 4,9mill lander Opex på 109,5 Q1 2025 og sammelignet med Opex Q3 2024 på 107,3 mill --det er min point, da er vi på et mere normalt niveau :thinking:

DK

Det irriterer meg at om EN person hadde halvert lønna si hadde EBITDA for FY24 økt med 14%…

Butikken omsetter for 500mill og virker til å være mer heft enn noe annet.

Altså, forventet ikke noe annet enn nettopp dette - så vi får vente på milepælsutbetaling og royalties fra et nytt marked. Er tydelig at man er langt over modningsfasen i EU/US :clown_face:

Sånn - tilbake til underfinansiert pre-kommersiell tidligfase biotech…

5 Likes

Ser ut som nedklassifisering og reintroduksjon av FLEX er det eneste som kan gi en skikkelig vekst i US…

1 Like

Man må se på hvor kostnadene går.

• Er det knyttet direkte mot Cysview salg, eller går det på investering utenom Cysview? Eksempel: Satsingen i Kina, Flex skop med Wolf osv.

Den grå linjen er inntekter kun fra Cysview.
Den grønne linjen er utgifter ifbm. Cysview.

Den blå er totale utgifter.

Ser man tilbake de siste 11 kvartalene ser man at de 2 store økningen i utgifter ikke har vært synkront med utgifter innen Cysview slik det var tidligere.

Skulle Photocure droppet disse utiftene i Kina, Wolf osv?

7 Likes

Litt fart igjen i utplassering av scop, det er jo hvertfall litt positivt :slight_smile:

3 Likes

Quit your day job!

Dette er sant

2 Likes

Synd at den blå elven i chartet renner seg tørr.

Jeg skjønner utmerket godt nedgangen, vi ble jo nettopp servert like triste tall som de siste ørten kvartalspresentasjonene.

Selv hadde jeg ingen forventninger men det var tydeligvis noen folk som hadde forventet positiv bunnlinje til omveksling.

2 Likes

Ja det er jo bortfallet av flex som knuste kursen ned 50%…

Hadde flex fortsatt samme trenden kunne vi jo vært på typ 700 skop nå.

1 Like

Nå kan det vel også sies at kursen har en tendens til å styrke seg etter dårlige tall og kursfall når en får tygget litt på det øvrige innholdet. Heller ikke noe major sell-offs fra start er vel et lite lyspunkt.
Tipper vi er tilbake i 50-60 traden ganske snart….

1 Like

Slik ser det ut hvis man kun ser på Cysview biten.

4 Likes

Ser liksom ikke for meg at kursen skal så forbanna mye under 50 så lenge ikke cevira/asieris gir noen røde flagg.

Men som noen skriver over her, pengene derfra MÅ betales ut til aksjonærene fortløpende. Jeg hadde ønsket meg utbytte istedet for tilbakekjøp, fordi aksjen uansett kan enkelt knuses ned av the powers that be. Penger på konto er mine.

4 Likes

Hva ellers skal de bruke det på?

Ledelsen sitter å ruger på 250mill+ i en 500mill butikk.

Mcap på ~1mrd og 25% av det er cash.

Sparegris?

Det er ikke så veldig mye penger det er snakk om. De kan utrolig enkelt pisses bort på growth-initiativer, random oppkjøp og lønn til ledelse.

1 Like

Ja heldigvis sitter de aller fleste og venter på Cevira godkjenning og oppkjøp, meg selv inkludert.

Virksomheten Schneider og gjengen driver har jeg gitt opp for lenge siden.

De har allerede kastet bort mye penger på growth initiatives og ledelsen :laughing:

Men fra spøk til revolver.

Så lenge som selskapet har tuslet og gått - så bør det gjøres kostnadstiltak innad om de ikke greier å bedre marginene med høyere salg. Helt normalt, bankene gjør det annenhvert år :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

Aktionærene er meget bedre tjent med tilbagekøb og efterfølgende annullering af disse aktier.

Udbytte er kortvarig varme – som at pisse i bukser på en kold december dag

DK

1 Like

Men det vet man ikke? Eller har det noen gang vært et tema hva eventuelle milestones/royalties skal benyttes til? Kan jo fort bare bli “liggende” i selskapet fordi Dan-The-Man har lyst til å ødsle det bort .