Jeg skjønner reaksjonene. Og folk må få lov å reagera på hver sin måte 
Jeg prøver å se det større bildet, og litt lenger frem.
Og fokusere heller på hva som ligger litt lenger fremme og hva disse utgiftene dem har nå vil kunne generere av inntekter litt frem i tid.
F.eks:
Vi hadde nå 4,9 mil i utgifter i fbm. Kina. Men hva vil dette kaste av seg når salget av Hexvix begynner? Og hva vil vi få hvis Cevira blir godkjent på toppen? Er disse 5 mil i utgifter noe vi kommer til å rynke på nesen av?
Utgiftene i USA, samme greia. Hvordfan vil det se ut når Flex endelig er faset ut og ferdig med å dra ned resultatet? Og hvordan kan det se ut hvis man plutselig får nedklassifisering? Vil man kutte dette ut, og da potensielt se enda lenger etter en nedklassifisering?
Og vil man at Photocure skal stoppe opp med å sammarbeide med Wolf og deres flex skop?
Alle disse utgtiftene er poster som vil kunne kaste av seg mange ganger en hva man putter inn. Men det trenger tid.
Photocure oppleves som en sprekkeferdig kandidat, men det tar gruelig lang tid å få noe som helst tracktion. Man ser tendensen, men vi mangler selve “lunten” til å få ting i gang.
Problemet jeg tror mangen sitter med er at alle ser potensialet for vekst, og man vil ikke sitte utenfor hvis det kommer en melding fra Kina. Samtidig går ting tregt. Og man ser andre caser dra av gårde, og man kan føle at man sitter her på “steinen” sin og lurer på når den skal skinne