Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Tør jeg nevne? Det er en bakroms påstand at det Photocure produserer har terapeutisk effekt. (Hexvix?)
Jeg vet det er ett langt løp for a vitenskapelig bevise dette, men dog…
Har Asieris vilje til å ta opp denne siden med medikamentet?

Er medikamentet som blir brukt sammen med device i Cevira samme som brukes i Hexvix/Cysview? Noen som vet på TI?

Slik jeg har forstått det så er hexylaminolevulinate (som man noen steder kan se er oppgitt som virkestoff i Cevira) det samme som hexaminolevulinate (Cysview).
Man ser også at Cevira er angitt direkte som hexaminolevulinate photodynamic therapy i originalpublikasjon fra fase III-studien.

Det er også i tråd med hvordan Photocure beskriver sin teknologi (selv om det kunne stått tydeligere at det er nøyaktig samme drug som benyttes diagnostisk og terapeutisk):
“Our unique photodynamic technology combines the application of a drug that selectively targets diseased cells with exposure to light. Depending on the combination of drug, wavelength and exposure time the technology can be used for diagnostic or therapeutic use.”

Fint gravearbejde du præsterer Haltopen – og tak fordi du deler :smiley:

Går nok lidt længere tid en jeg havde håbet på med afklaring APL-1702 !!!
“The company will rush for review and approval, and expects to achieve its first listing by the end of the year”

Bed mærke i at 700.000 nye tilfælde alene i Kina var registreret i 2023.
Det var da voldsom hvis det er den årlige rate bare i Kina hvert år.
"Markedspotensialet ble trukket frem: Over 2,1 millioner kvinner over 18 år med HSIL i Kina, og mer enn 700 000 nye diagnostiserte tilfeller i 2023 alene. "

Med en pris på 10.000 kroner pr. dose bliver der MYE penge til PHO årene fremover.
700.000 X 10.000 kr og med mere end 10% til Photocure i Royalties bliver det over 700 mill. kr. bare fra Kina hvis alle skal behandles — det er lidt vildt.
HVILKET potentiale !!!
Det uanset om vi regner i “Norske Lire” eller Danske kr. :rofl: :money_mouth_face:

Dansken

3 Likes

Er det nå du sier at PHO skal bli så stort at det ender opp med å bli et tveegget sverd for Norge mtp bidraget til BNP-Volum? :grinning_face_with_smiling_eyes:

En liten Novo der.

Etter mitt syn var Q1 tallene som forventet - ingen store overraskelser. Vi vet at PHO har en del “ekstraordinære” kostnader knyttet til Kina, utvikling av Scope mv - og en må ikke glemme at flexiscope er på vei til å utfases i USA og i Q1 var vel kun 3 % av omsetningen knyttet til flexiscope (en høyere del av omsetningen i Q4 (2024 relaterte seg til flexiscope). Veksten (Turbt) er derfor i realiteten høyere - som vil vise seg når flexiscope er “helt borte”. Skjønner at en ønsker rask godkjenning av Cevira - samtidig, basert på min erfaring med den norske forvaltningen, er det positivt at Kinesiske myndigheter etterspør informasjon. Er ikke uvanlig - slik jeg ser det, øker det sannsynligheten ytterligere for godkjenning. Hadde myndighetene ment at resultatene ikke hadde vært gode nok - eller de materielle vilkårene for øvrig ikke hadde vært godkjent - ville en avslått søknaden. Jeg vil presisere at det fortsatt ikke er garanti for godkjenning - og at dette kun er mine betraktninger.

Avslutningsvis - en må heller ikke glemme at vi forhåpentligvis snart får godkjent scope i Kina og at PHO får royalty på Aseris salg av Hexvix, at det jobbes videre med nedklassifisering i USA (i tillegg til det som skjer med Cevira). Jeg har derfor vanskeligheter med å tro at kursen skal særlig lenger ned enn dagens kurs - og at oppsiden er stor (og risikoen relativt liten). Men igjen - dette er kun mine egne betraktninger.

15 Likes

Cevira er et helt ny type medicoudstyr. Det kommer til at tage tid at sælge, som alle andre nye behandlingsmetoder. Desuden kan vi på ingen måde forvente at alle 700.000 ny tilfælde hvert år vil blive behandlet med Cevira. Lad os nu lige få godkendelsen først. Ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, så er det på ingen måde positivt, at myndighederne har tillægsspørgsmål på nuværende tidspunkt i godkendelsesprocessen, men samtidige er det heller ikke uvanligt. Lad os få godkendelsen i hus først og så se hvordan salget udvikler sig kvartal for kvartal. Jeg er selv ganske optimistisk med hensyn til Photocure de kommende år.

1 Like

Har sett litt på hvilke andre selskaper Briarwood har investert i nylig, fant følgende;

Sidetrade, the global leader in AI-powered Order-to-Cash applications, announces that Briarwood Chase Management has increased its stake in the listed company, now holding over 5% of capital since year end 2024.

Briarwood Chase Management, a prominent US-based investment firm, has surpassed the 5% ownership threshold in Sidetrade (Euronext Growth: ALBFR.PA). The decision to build its shareholding follows a comprehensive analysis of the SaaS leader’s economic model and a meeting at Sidetrade’s headquarters, solidifying the firm’s confidence in the CEO’s visionary leadership, its AI roadmap and market potential.

Robert Blatt, Managing Director of Briarwood Chase Management, said : Our position in Sidetrade underscores our commitment to investing in exceptional businesses and management teams. Sidetrade’s strategic focus on and growth in North America, and exceptional margin potential align with our investment philosophy. In today’s economic environment, Sidetrade distinguishes itself as a robust and high-quality SaaS player, offering built-in growth, strong revenue predictability and recurring income. Furthermore, its status as a sought-after contender in a consolidating market highlights its significant medium-term potential. We are looking forward to being long-term partners to the business and management team.

Robert Blatt kjenner vi han er formann i valgkomiteen i PHO og han må mene det samme om PHO;

• underscores our commitment to investing in exceptional businesses and management

• We are looking forward to being long-term partners to the business and management team.*

Rasbom - selvfølgelig er det beste om godkjennelsen kom uten innvendinger, samtidig er mitt inntrykk at i en slik omfattende/komplisert prosess er hovedregelen (ikke unntaket) at forvaltningen har spørsmål som må svares ut. Hadde myndighetene i Kina derimot ment at søknaden ikke holdt mål, ville en fått avslag. Men alle får tolke det som en selv vil - kursen til Aseris steg i alle fall etter at denne informasjonen kom ut.

1 Like

For Pho sin del (ex Asieris) er nedklassifisering det altoverskyggende. Dette er uendelig mye mer avgjørende enn all annen aktivitet Pho kan bedrive for øyeblikket.
Er det noen her som kan si noe mer konkret om hvordan Pho jobber med dette, strategisk og operativt ? At «det jobbes videre med nedklassifisering» lyder veldig ullent, upresist og lite forpliktende. Og til stadighet å snakke om at det kan ta en uke eller 10 år blir altfor defensivt og sidrumpa.
Er dessverre ikke trygg på at DS & Co har hendene på rattet her, og dette punktet burde derfor vært utdypet og redegjort for under siste presentasjon.
En annen sak er at dersom Cysview var i hendene på BF tror jeg dette hadde vært på plass nå.

Jeg stusser også over det DS klassifiserer som «unavailable accounts». Noen som kan opplyse meg ?

1 Like

Fint at du minner oss på at det også finnes andre potensielle triggere i dette selskapet, og ikke bare Cevira!
Man kunne jo nå bli fristet til å selge seg ut for å slippe en trøstesløs ørkenvandring, for så å heller ta ny posisjon når høsten nærmer seg. Dette siden Cevira godkjenning neppe kommer før september.
Men som du nevner, her kan mye skje. Ikke minst også flere kjøp av egne aksjer i selskapet.

Det som ble sagt på sist call

6 Likes

Takk for det. Så det ble håndtert i Q&A-session…… tja.

Skjønner at de har henvendt seg til FDA, men ikke noe i svaret til Dan som viser at de har fått istand en konstruktiv dialog med dem, f.ex hvordan vurderer FDA dette og hvilke ytterligere measures er påkrevet.
Ei heller noe som tilsier konkret fremdrift i svadasvaret som Dan her gir.

Vil bare understreke igjen hvor enormt stor betydning denne problematikken har for PHO.

Det er alle smertelig klar over. Photocure er ikke avsender eller juridisk eier av citizen petition, det er Karl Storz som har levert den inn og som fører dialogen med FDA. Dette er en prosess Photocure naturligvis støtter opp under og forsøker å påvirke, bl.a. gjennom tidligere møter med FDA og ved å bygge politisk støtte. Men det er viktig å være klar over at dette er helt og holdent utenfor Photocure sin kontroll.

FDA har ingen lovpålagt frist for å behandle slike petitions. Det er i stor grad et spørsmål om regulatorisk kapasitet og prioritering, slik jeg hsr forstått det. Svaret kan komme om en måned, eller det kan drøye i flere år. I mellomtiden gjør Photocure det de kan, men utfallet og tidspunktet ligger hos andre aktører.

3 Likes

Så nevner DS at det jobbes med alternative veier for andre produsenter å komme på markedet.

Har det vært kommentert hva det kan være?

2 Likes

Ja, selvsagt 100% korrekt - allikevel det er Pho som har ALT å vinne her, og til tross for at FDA ikke er lovpålagt å håndtere denne + at det er skop-leverandøren som står som formell initiativtaker/søker, mener jeg allikevel at Pho må være mer fremoverlent og ta en «lederrolle» i en slik forretningskritisk sak som dette - så jeg er altså ikke komfortabel med DS & Co sin svake rolle her, og kanskje det viser hvor problematisk det er å være en mygg i dette spillet.

Så var det dette med tålmodighet, da🤣
Er nok endel som som prøver lykken i andre papirer!

Tidspunkt for nytt tilbakekjøp igjen nå? Det var tydelig et alternativ som var aktuelt ref Q presentasjonen.

Skjønner innvendingen godt. Photocure har alt å vinne her. Men realiteten er at petition eies av Karl Storz, og det er de som har dialogen med FDA. Photocure kan ikke ‘lede’ en prosess de verken formelt eier eller har innsyn i. De er nok så aktive som de har mulighet til å være.

Støttes. Stor fare for ørkenvandring gjennom sommeren.

2 Likes

Intet som tyder på annet enn at vi ute på en ny ørkenvandring. Så langt i dag er Oslo børs opp en prosent imens PHO ligger godt i minus. Etter nyttår er vi 25% bak Oslo børs.

Og jeg har nettopp passert millionen i minus atter en gang, situasjonen er med andre ord helt normal :cry:

1 Like

Ryan Kitchen ble ansatt i PHO som Head of Corporate Strategy for et år siden. Slik jeg forstod det skulle han jobbe med blant annet lobbying inn mot Congressen, Senatorer og House Representatives da han hadde kontakter der. DS bekreftet dette i sitt svar som er gitt ovenfor “Imean CMS FDA pressure” Har derfor tro på at DS gjør hva de kan for å få denne nedklassifiseringen i havn.
Nå er nå ny ledelse på plass i FDA og Robert F. Kennedy Secretary of Department of Health. Mulig det en åpning her med disse nye menneskene med det er vel avhengig av personlige relasjoner.