Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

NÄr jeg bruker AI (Perplexity) fÄr jeg fÞlgende;
The expected time forChina NMPA to respond to a supplementary notice, after an applicant submits additional requested materials for a drug approval is generally as followes;
The review timeline for supplementary application of changes subject to approval is 60 days.

However the time taken by the applicant to prepare and submitt supplementary materials is not included.
SĂ„ uansett det nĂŠrmer seg.

3 Likes

I 2022 mottok NMPA 208656 sĂžknader om registrering av medisinsk utstyr.
13066 gikk videre til teknisk vurderingsprosess.
5698 Supplementary Information letter ble sendt ut.

SĂ„ det kan se ut som det er relativt vanlig Ă„ motta dette ja.

1 Like

PÄ tide Ä grave frem noen midler, dette mÄ jo vÊre penger pÄ gata hvis man har 3-4 mÄneders horisont.

Det kan mao. fort bli enda en kvartalsrapport fra PHO fĂžr en eventuell Cevira-godkjennelse.
Ut fra siste kvartalstall og reaksjonene i etterkant er optimismen rundt PHOs egen aktivitet verken til Ä ta eller fÞle pÄ. Den er rett og slett helt fravÊrende.
Det er et tankekors at selv under pandemien, og med Cevira som en mulig bonus langt der framme et sted, var vi ikke nede pÄ dette kursnivÄet.
Med OSE opp 10 prosent sĂ„ langt i Ă„r, og PHO ned 19 prosent, mĂ„ FOMO’en forelĂžpig betraktes som noe begrenset.

Kan ikke skjÞnne annet enn at dagens kursnivÄ gir en god kjÞpsanledning. DNB har kursmÄl 80 pÄ PHO alene, sÄ nedsiden burde vÊre begrenset, selv om Cevira, mot alle odds, ikke skulle lykkes.

Anbefaler denne til alle eiere. Har selv bunkret opp nok til Ă„ klare meg gjennom sommeren og hĂžsten :laughing:

3 Likes

Tror DNBs analysemÄl i et slikt tilfelle blir en mager trÞst. Et avslag for Cevira blir i tilfelle en enorm skuffelse, og vil antagelig fÄ kursen til Ä falle kraftig. Kanskje til under 30. Det vil slik bli en negativ overreaksjon, og dermed vil nok kursen over tid stabilisere seg et lite stykke oppover igjen nÄr skuffelsen har lagt seg. Men selskapet har mye Ä bevise fÞr DNBs kursmÄl blir tatt seriÞst.

2 Likes

Hvorfor skal noen ta tre analyser fra helse analytikere som viser store verdier uten Cevira tillagt verdi noe mindre seriĂžst enn denne skribenten?

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

Top 20 stĂžrste eiere innehar over 57%. De stĂžrste eiere og 50 stĂžrste eiere er meget solide og stabile eiere over lang tid.

Euforien har lagt seg, Ä fanboyza begynner Ä fremstÄ med litt motlÞshet :nerd_face:

Er det nÄ man skal kaste arven inn i PHO :shushing_face:

Om du bl.a. sikter til mitt innlegg, kan jeg opplyse at jeg fortsatt er optimistisk til en positiv avgjĂžrelse. Det forhindrer likevel ikke Ă„ beskrive en sannsynlig reaksjon om avgjĂžrelsen mot formodning skulle bli negativ.
Markedet har vel vist ganske godt hva det for tiden mener om kjernevirksomheten i PHO? Dermed har jo selskapet mye Ä bevise fÞr vi kan nÊrme oss DNB`s kursmÄl.
Men sannsynligvis var det vel bare traderen i deg som forfattet innlegget
?

Mitt nye tidspunkt jeg venter pÄ er november. Kanskje det plutselig sammenfaller fint med en kvartalsrapport?

Er vi pÄ det sporet nÄ? Hvem blir da den fÞrste som hÞyner med desember? :sweat_smile:

Jeg tippet i utgangspunktet august-september, og holder pÄ den.

2 Likes

Uansett resultat sĂ„ er vi i ferd med Ă„ skrive historie med godkjent resultat for PHO’s produkter.
Det er svÊrt sÄ skjeldent at et norsk biotek-selskap nÄr sÄ langt som PHO har kommet .
GLEDELIG

2 Likes

Alle 94K da eller :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jo lengre tid det tar fÞr svaret kommer, jo mer penger rekker man Ä sette inn. Her fylles det pÄ hver gang tante Olga gir forskudd pÄ arv og StÞre gir tilbake penger pÄ skatten.

SĂ„ vil tiden vise om det var lurt eller ei.

Er du en av de heldige som vant skattelotteriet til StĂžre og Stoltenberg?:laughing:

Lurt er det ikke, men du kan selvfĂžlgelig vĂŠre heldig og sitte igjen med stĂžrre gevinst. Og tap

Ikke lurt
Kan vĂŠre heldig
kan fÄ stÞrre gevinst
Kan gÄ i tap

Notert :rofl:

1 Like

Selv om et avslag vil gi kursfall, er man i PHO i den heldige situasjon at vi kan fÄ bli med pÄ et eventyrlig potensiale uten Ä risikere Ä tape alt. Dette er en sjelden mulighet i denne sektoren.

Vil tro det er en Tannlege med navn Ragnar, som Ăžnsker Ă„ selge hele sin beholdning.

Deler av den gikk pÄ Mandag (38k) rest dukker vel opp til salgs igjen i morgen ( 32k)

Tro hvorfor han Ăžnsker Ă„ selge nu đŸ„ž