Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Der er nok så mange faktorer som avgjør dette at det vil bli ren bingolotteri å gjette.

En plass mellom 1 Juli og 1 Oktober, hvor det nok er mer sannsynlig det blir mer i siste del av den perioden enn første.

3 Likes

Vel, dess bedre og grundigere jobb Asieris legger i sitt svar, dess større sjanse for både positiv og raskere avgjørelse fra NMPA. Så får vi bare nyte sommeren i mellomtiden. :wink:

Når jeg bruker AI (Perplexity) får jeg følgende;
The expected time forChina NMPA to respond to a supplementary notice, after an applicant submits additional requested materials for a drug approval is generally as followes;
The review timeline for supplementary application of changes subject to approval is 60 days.

However the time taken by the applicant to prepare and submitt supplementary materials is not included.
Så uansett det nærmer seg.

3 Likes

I 2022 mottok NMPA 208656 søknader om registrering av medisinsk utstyr.
13066 gikk videre til teknisk vurderingsprosess.
5698 Supplementary Information letter ble sendt ut.

Så det kan se ut som det er relativt vanlig å motta dette ja.

1 Like

På tide å grave frem noen midler, dette må jo være penger på gata hvis man har 3-4 måneders horisont.

Det kan mao. fort bli enda en kvartalsrapport fra PHO før en eventuell Cevira-godkjennelse.
Ut fra siste kvartalstall og reaksjonene i etterkant er optimismen rundt PHOs egen aktivitet verken til å ta eller føle på. Den er rett og slett helt fraværende.
Det er et tankekors at selv under pandemien, og med Cevira som en mulig bonus langt der framme et sted, var vi ikke nede på dette kursnivået.
Med OSE opp 10 prosent så langt i år, og PHO ned 19 prosent, må FOMO’en foreløpig betraktes som noe begrenset.

Kan ikke skjønne annet enn at dagens kursnivå gir en god kjøpsanledning. DNB har kursmål 80 på PHO alene, så nedsiden burde være begrenset, selv om Cevira, mot alle odds, ikke skulle lykkes.

Anbefaler denne til alle eiere. Har selv bunkret opp nok til å klare meg gjennom sommeren og høsten :laughing:

3 Likes

Tror DNBs analysemål i et slikt tilfelle blir en mager trøst. Et avslag for Cevira blir i tilfelle en enorm skuffelse, og vil antagelig få kursen til å falle kraftig. Kanskje til under 30. Det vil slik bli en negativ overreaksjon, og dermed vil nok kursen over tid stabilisere seg et lite stykke oppover igjen når skuffelsen har lagt seg. Men selskapet har mye å bevise før DNBs kursmål blir tatt seriøst.

2 Likes

Hvorfor skal noen ta tre analyser fra helse analytikere som viser store verdier uten Cevira tillagt verdi noe mindre seriøst enn denne skribenten?

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

Top 20 største eiere innehar over 57%. De største eiere og 50 største eiere er meget solide og stabile eiere over lang tid.

Euforien har lagt seg, å fanboyza begynner å fremstå med litt motløshet :nerd_face:

Er det nå man skal kaste arven inn i PHO :shushing_face:

Om du bl.a. sikter til mitt innlegg, kan jeg opplyse at jeg fortsatt er optimistisk til en positiv avgjørelse. Det forhindrer likevel ikke å beskrive en sannsynlig reaksjon om avgjørelsen mot formodning skulle bli negativ.
Markedet har vel vist ganske godt hva det for tiden mener om kjernevirksomheten i PHO? Dermed har jo selskapet mye å bevise før vi kan nærme oss DNB`s kursmål.
Men sannsynligvis var det vel bare traderen i deg som forfattet innlegget…?

Mitt nye tidspunkt jeg venter på er november. Kanskje det plutselig sammenfaller fint med en kvartalsrapport?

Er vi på det sporet nå? Hvem blir da den første som høyner med desember? :sweat_smile:

Jeg tippet i utgangspunktet august-september, og holder på den.

2 Likes

Uansett resultat så er vi i ferd med å skrive historie med godkjent resultat for PHO’s produkter.
Det er svært så skjeldent at et norsk biotek-selskap når så langt som PHO har kommet .
GLEDELIG

2 Likes

Alle 94K da eller :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jo lengre tid det tar før svaret kommer, jo mer penger rekker man å sette inn. Her fylles det på hver gang tante Olga gir forskudd på arv og Støre gir tilbake penger på skatten.

Så vil tiden vise om det var lurt eller ei.

Er du en av de heldige som vant skattelotteriet til Støre og Stoltenberg?:laughing:

Lurt er det ikke, men du kan selvfølgelig være heldig og sitte igjen med større gevinst. Og tap

Ikke lurt
Kan være heldig
kan få større gevinst
Kan gå i tap

Notert :rofl:

1 Like