Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

@Haltopen

Hva sier magefĂžlelsen mr?

Hvilken potensielle fallgruver er det man kan ha oversett ifb med godkjenning?

Har du funnet noe info om hvor vidt det er progress pÄ partner i USA ifb med fase3 Cevira?

SÄ lenge responsen fra Asieris tilfredsstiller det CDE har bedt om, ser jeg pÄ risikoen som lav. Hvis infoen derimot er mangelfull eller ikke godt nok dokumentert, kan man risikere en ny runde, eller i verste fall et avslag. Men det virker lite sannsynlig sÄ langt ute i lÞpet.

Eventuelle stÞrre mangler i selve sÞknaden burde vÊrt plukket opp tidligere i prosessen, sÄ det anser jeg som lite sannsynlig nÄ.

Et annet moment er at Cevira vil vÊre fÞrst ut i det kinesiske markedet! Det er ikke et allerede godkjent produkt i vesten. Det kan gjÞre at CDE/NMPA er ekstra grundige og etterrettelige i vurderingen. Kanskje ser vi ekstra fokus pÄ produksjon/GMP, distribusjon eller implementering i sykehusene. Om det faktisk Þker risikoen i nevneverdig grad, er vanskelig Ä si, eller om det kan pÄvirke behandlingstiden.

Alt i alt er magefĂžlelsen god.

Nada.

Det som er litt forunderlig, er at EU ikke nevnes lenger. Asieris meldte selv at de planla pre-submission til EMA i Q4 2024, men siden har det vĂŠrt helt stille.

Ble mÞtet avholdt, og man jobber nÄ med avklaringer? Eller ble det utsatt?

Alternativt kan det henge sammen med nettopp dette at de sÞker partner til en ny fase III-studie i USA. Kanskje Þnsker de en mer koordinert strategi for de vestlige markedene fÞr de gÄr videre? En partner tar hele dette markedet?

4 Likes

Kanskje PHO med DS i spydspissen tar over og kjÞrer et dobbel lÞp som bÄde partner i USA/EU og leasing av Cevira til Asieris. Gylden mulighet til Ä kunne sÞle vekk all royalties og % fra salget i Kina :joy:

Ditt nummer i kÞen er nÄ 2
Nei vent 2000

2 Likes

Photocure innlisensierer et utlisensiert produkt. Betaler utviklingskostnadene med milestones- og royalties fra lisenspartner. Sitter igjen med de stĂžrste inntektene fra de mest lukrative markedene. :cowboy_hat_face:

Usikker pÄ om jeg hadde overlevd den ventetiden hehe, men ja man kunne nok ha bookmarket Porsche configurator siden om det hadde skjedd

On a serious note sÄ kan man vel kanskje anta at Asieris alerede har en partner pÄ plass?
En som vil bli annonsert i dagene etter en evnt Cevira godkjenning i Kina?
Som i avtalen er pÄ plass pending Cevira godkjenning? Usikker pÄ om det er noe som er lovlig uten en bÞrsmelding fra Cevira eller hva.

Man kan regne med ogsÄ at en Cevira godkjenning vil omsider bli omtalt i norsk media. Da vil hvermansen hive seg pÄ stigende aksjekurs.
:steam_locomotive: Alle man ombord :steam_locomotive:

1 Like

SÄ lenge ikke avtalen er underskrevet sÄ mÄ det vel vÊre stuerent

Godt oppsummert.

En ting til, er det noen som har lest selve avtalen mellom PHO og Asieris?

Leser av gamle artikler at avtalen kan ha en verdi pÄ opp til 250 millioner usd.
Betyr det at denne avtalen har et tak pÄ 250 millioner usd?
Eller kan avtalen bli potensielt bedere ved massivt salg?

Å hvor mye av disse potensielle 250 mill usd er til nĂ„ utbetalt?

– Avtalen gir Photocure inntektspotensial fra utvikling og global
kommersialisering av Cevira i stĂžrrelsesorden 250 millioner dollar inkludert alle
utbetalinger og potensielle milepÊler, eksklusive royalties pÄ 10 til 20 prosent, sier Photocure-sjef Daniel Schneider i meldingen.

Er ikke rare greiene av totalrammen som er utbetalt, de revenue spikene her utgjĂžr mesteparten

1 Like

SÄ i teorien, sÄ har Asieris fÄtt globale rettigheter for Asieris.

Å PHO kan potensielt Max #bestCase fĂ„ 250 millioner usd fordelt over flere Ă„r?

Dette tilsvarer kr 100.- pr aksje.

Men noe av pengene er alt ubetalt, Ă„ brukt opp.
Samt best case er ikke garantert.

“eksklusive royalties pĂ„ 10 til 20 prosent” den er viktig Ă„ merke seg og. 250mill usd PLUSS prosenter

3 Likes

Derfor jeg spĂžr,

For sier avtalen at eksklusive royalties kommer ved siden av disse 250 mill usd.

Eller er royalties inkludert i disse 250 mill usd.

Å da opp til en totalt sum pĂ„ nevnte 250mill$

Nei, prosenter av salget world wide er ikke inkludert i de 250.

De 250 bestÄr vel av alle hittil utbealte milepÊler nÄdd, fase3 innsending, godkjenning osv, samt innsending av fase 3 USA, godkjenninger der (og andre plasser). Mener og pÄ det er kalkulert inn noe salgsmÄl milepÊl inne der. Salg nÄdd XX mill - heftig utbetaling.

4 Likes

Hvordan vett du det?
Har du leste avtalen?
Eller bare antar du at det er slik?

StÄr jo i klartekst i det du selv copypastet da.

5 Likes

Er det som PHO har kommunisert utad selv alle plasser jeg kan finne noe om det. Her er nok noen andre smartinger pÄ forumet som sikkert kan utbrodere avtalen bedre.

Men ja jeg skjÞnner hvorfor du spÞr om det siden tallene vi snakker om her er ganske vanvittig store nÄr man regner litt pÄ det.
Om ting her gÄr litt pÄ skinner fremover og salget drar seg til sÄ vil det ramle inn cash til PHO

2 Likes

SÄ det kan ikke tolkes som at royalties gÄr inn under * alle utbetalinger* men er noe eget som ikke er med regnet i disse 250 millioner usd?

Desember 2020

4 Likes

250 mUSD er rettet til salg- og utviklingsmilepĂŠler, og sign on bonus. Brorparten av denne totalsummen er relatert til salgsmilepĂŠler og da ved blockbustersalg (om jeg husker rett).

AltsÄ er milepÊlene cappet pÄ 250 mUSD.

Royalties kommer utenom.

EDIT:

8 Likes