Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Vet ikke om jeg er 100% enig i konklusjonen, din. Selgere bør ikke bli straffer for problemer som er fullstendig utenfor deres kontroll. Det store problemet her er, som vi alle vet, at Photocure har en enorm kampestein ved navn KS som de må dra etter seg på veien i USA.

Forhåpentligvis blir det bedre når konkurransen i scope-markedet drar seg til og leverandørene for en gangs skyld må selge sine egne produkter

5 Likes

Et forslag kan være å sette opp en poll, det er vel gjerne et par hundre ish som svarer på slike? Da får man en pekepinn på hva de som frekventerer på TI har landet på når det gjelder aksjen? Her inne har alle anledning til å lese seg opp om aksjen, i motsetning til de som søker selskapsinfo på DN, FA, E24 m.fl.

Typ; hvordan vurderer du aksjen som investeringscase?

Svaralternativer:

Er så bull at jeg rister konstant og får så vidt sove om natta

En av de mer spennende casene innen biotek, inngår som en av flere aksjer

Dette er kun en tradingaksje; kjøper den når selskapet ikke har noe bedre å bruke pengene på og drar opp kursen og hiver meg ut på topp

Dritkjedelig selskap, det meste avhenger av at deres partnere lykkes, de får ikke skikk på egen business, men verdt et lodd

Totalt uaktuelt, skjønner ikke teknologien, det er bare gamle kjerringer og Durek som tror man kan bli friske av å bade i sitronvann, ha en stein på nattbordet og utsette seg for blått og hvitt lys for å bli frisk

Kjedelig at den ikke gikk høyere enn 53 før den snudde denne gangen. Traderne er fornøyde med tightere intervaller fremover kanskje?

Er som slutten av en budkrig det.

Oppdatert chart for Photocure er en smule depressivt

For Asieris er det finfint

1 Like

Har vel ikke vært noe info fra selskapet siden sist Q, så derav ingen grunn til at denne plutselig skal gå opp?

Resultatene fra kjernevirksomheten er jo rævva.

Å Cevira yey or ney , er vel å regne som gambling, med mindre man er PHO patriot på dette forumet da ofc. Her er det jo ikke tvil :sweat_smile:

Har jo vært et par mindre motiverte kursoppganger til 55-60 tidligere, selv uten oppdateringer, så det er ikke en nødvendig faktor.

Ellers uenig i at det er rævva resultater fra kjernevirksomheten. Ikke bra, men ikke rævva.
Rævva i min bok = snart skifteretten

2 Likes

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

De største eierne øker 57,22%

2 Likes

Da spørs det bare hvem som historisk sett tjener mest penger, de store på listen eller småsparere om man skal konkludere utifra økningen.
Svaret er vel gitt på den.

(generelt i markedet altså)

Tar gjerne litt påfyll under 50-lappen :japanese_ogre:

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Hva sier dere om dette kommer i morgen?
Access to BLC and reclassification of blue light cystoscopes in
U.S. remains a high priorit

… hurra?..

Eller I løpet av sommeren, tidilig høst!
Tålmodighet , Tålmodighet, Tålmodighet :blush:

Tror det trengs mye av det når man regner på alternativene…

Oslo Børs er opp 100 % på fem år, PHO er ned 40 % samme periode. Det er dyrt å være sta.

2 Likes

Så du anbefaler indeksfond? Det samme gjør VG og Linni Meister. Regner med at du ikke holder enkeltaksjer selv gitt den åpenbart suverene strategien :ok_hand:t3:

Nei, jeg ville heller brukt Holberg og Arctic enn indeks, men overordnet 80 % i fond og 20 % maks i enkeltaksjer gitt vanskelighetsgraden det er å plukke aksjer.

Snittet av de mest omtalte aksjene på TI er vel ned ca 80 - 90 % siste fem år mens markedet er generelt sett doblet seg.

I rene tall; 5 MNOK er in best case 1 - 1,5 MNOK i dag, «kjedelige» fond er 10 MNOK.

Trenger ikke å være særlig observant for å se forskjellen på gambling og forvaltning, og når man da mener at PHO er et solid og trygt case som er det noe feil med R/R her.

Ulti, Circio, Bergen, Nykd, Nano med flere var rene lodd, da er oddsen deretter.

Jeg har skrevet hva jeg har gamblet i underveis andre steder, men synes det er spesielt at noen definerer dette selskapet som spesielt bra når man på ingen måte får betalt for det.

2 Likes

Notert, med en større investeringskasse er slikt vel verdt å vurdere. PHO har vært evig seigt for de som har vært med lenge. Ironisk nok er mine historisk beste trades i denne aksjen (2021-22). Og det var ikke aktuelt å gå long før den «fant» et slags gulv i et ellers elendig sentiment. Med kort- mellomlang sikt her er det ikke noe i veien med caset med ~50,- som utgangspunkt. Man må vente på godkjenning av Cevira i Kina (som for øvrig kunne ha foreligget i mars allerede) for å oppleve en hyggelig avkastning og (trolig) sentimentskifte. Som med så mye annet handler børs om timing.

Si at man kan oppleve 50-100 % oppgang i løpet av en periode på noen måneder (etter godkjenning, som i utgangspunktet ikke kan komme senere enn i september). Et oppkjøp er heller ikke usannsynlig. Dét synes jeg er meget hyggelig R/R gitt at det er en butikk i kjernen og resterende regulatorisk risiko er (relativt) lav.

4 Likes

Børs handler for meg å prøve å finne et potensiale før hele markedet ser det samme. Det betyr selvsagt det samme som at jeg må være villig til å ta en viss risiko. Men det er sjelden jeg har funnet et case med så pass solid fundament og gulv paret med et så stort potensiale som i dette tilfellet. Her venter vi ikke på et resultat som er enten eller. Her kjenner vi allerede resultatet og ser samtidig da ingen god eller åpenbar grunn for at produktet ikke skal bli godkjent.
Men skulle mot formodning Cevira ikke bli godkjent, så sitter vi tross alt igjen med et selskap som allerede er i markedet og tjener penger. Det reduserer fallhøyden betraktelig.

3 Likes

Jeg var nok alt for tidlig. Men så begynte markedet “å se det samme”, og det var en stund ganske hyggelig, før markedet begynte “å se” at dette ikke ble som håpet, eller alt for tidlig. Mens jeg ble sittende og lure på om jeg blir sistemann ut og må slukke lyset?

1 Like

Da får du trøste deg med at siste kapittel på langt nær er skrevet her enda… :smiley: