Vi er på bind “Y” nå i leksikon serien
Negativ korrelasjon mellom selskaper som er direkte avhengig av hverandre👏🏼🫡
Historisk dårlig sentiment, likviditet og interesse. Følgende dissonans (mellom PHO og Asieris) er interessant og et tegn på at OSE kanskje er vel konservativ i sin prising av selskapet. Det er verken fugl eller fisk: det er en seig butikk med tynne marginer (men, vekst), og det som skjer på utviklingssiden med Cevira prises i liten/ingen grad inn. Noe som egentlig er hele grunnen til å (fortsatt) være investert.
Vel konservativ prising?
EBITDA of NOK 1.8 million i Q1, MCAP 1,34 MRD…
Hva er det konservative i dette forholdstallet?
Du mener at markedet IKKE priser inn en bedre fremtid enn at de skal tjene 8 MNOK i året?
Det tar 162 år å tjene inn enterprise value med den bunnlinjen der, det er nesten OSE’s dyreste selskap.
De har selvsagt penger på bok, men løpende inntjening er alt annet enn god.
Jo, markedet gjør dels det. Frafall av Cevira vil garantert rasere mcap ytterligere med 300-500 mnok. Men, så har man cash på bok, ingen gjeld og utsiktene for den seige kjernevirksomheten. Den kan også løsne - hvorav nedklassifisering i US er alfa-omga. Det kan skje i morgen, i oktober eller aldri.
Akkurat denne diskusjonen tar jeg ikke videre med deg. Analytikerne som dekker aksjen har kursmål på 80-90 uten å regne inn Cevira, så kan du heller anta at det ikke vil løsne i butikken. Helt OK, men for min del (og sikkert mange andre som en gang har tatt stilling til investeringscaset): støy. Låvedørene er slått inn mange ganger, takk for omtanken.
Utvilsomt et potensial her som kan forsvare en fremtidig prising godt over dagens gitt to utfall som begge slår inn i selskapets favør.
Men pr i dag er ikke selskapet verken konservativt priset eller et undervurdert verdiselskap.
Det undres blant skribenter hvorfor dette selskapet ikke slår inn på proffenes radar og jeg tenker at det skyldes at som going concern er selskapet lite spennende og har få nøkkeltall-egenskaper som roper kjøp.
Her på tråden tillegges en slik observasjon at «man er redd for å ha mistet toget», da har man et dårlig gangsyn og tror tydeligvis at man sitter på 1.klasse på vei til Paris mens realiteten viser at noen glemte å koble på PHO-vogna på togsettet…
Her sitter man fortsatt å glaner ut av vinduet, stille på perrongen, mens resten av verden suser forbi.
Lykke til med snuoperasjonen, skjønner at det å forklare hvorfor investorer ser en annen vei enn mot PHO er lite ønsket. Som regel er det lettere å være objektiv når man ikke har gjort en investering, det er et naturlig bias.
Jeg er enig i mye av det du skriver, men det forklarer ikke den ville hypen man ser i andre bio selskap rundtom.
Kanskje jeg ikke evner å se hva andre ser, men jeg sliter med å forstå hvorfor det er totalt fraværende interesse i PHO som er såpass nært et potensielt godkjent produkt som Cevira i markedet. Med alle påfølgende utbetalinger det vil generere for PHO.
Samtidig går folk helt bananas over Fase 2/3 oppstarter i selskap som knapt nok har en krone i egne inntekter og blør ut penger hvert kvartal.
Det kan være manglende hjernekapasitet fra min side som gjør at jeg rett og slett ikke skjønner det overstående.
Edit:
PHO selv er totalt ræva på å informere/snakke opp Cevira, så det påvirker selfølgelig og interessen
Usikker på om denne har blitt postet tidligere (deler har hvertfall blitt kommunisert her)
13.06.2025 - 16:01
Oversatt med Copilot
Spørsmål: Er tilleggsdokumentasjonen for APL-1702 sendt inn? Har APL-1702 noe samarbeid med Nasjonal helsekommisjons plan for å eliminere livmorhalskreft? Kan dere dele noen detaljer?
Svar fra Asieris Pharmaceuticals-U:
Kjære investor, hei! Selskapet har nylig sendt inn tilleggsdokumentasjon for APL-1702 til Senteret for legemiddelvurdering ved Kinas nasjonale legemiddeltilsyn, og vi jobber med å fremskynde vurderings- og godkjenningsprosessen for markedsføring.
På den 7. Kina internasjonale importutstillingen i 2024 samarbeidet selskapet med Kreftforeningen i Kina for å lansere den første opplevelsesbaserte utstillingen av et innovativt system for forebygging og kontroll av livmorhalskreft, med mål om å akselerere elimineringen av sykdommen. APL-1702 ble fremhevet og omtalt som et «globalt førstelansert og Kina-premiert» innovativt produkt.
Samtidig har selskapet gjort betydelige fremskritt i å søke strategisk samarbeid med myndigheter og relevante faglige foreninger. Det er inngått mellomlangsiktige og langsiktige strategiske samarbeidsavtaler med Kinas kvinneutviklingsfond og Kreftforeningen i Kina.
I 2024 arrangerte selskapet åtte ekspertmøter om sentrale temaer som fase III-kliniske data for APL-1702, dagens diagnose- og behandlingssituasjon for HSIL (høyrisiko plateepitel intraepiteliale lesjoner), og kliniske behov. Disse møtene førte til anerkjennelse fra gynekologiske og farmasøytiske eksperter for APL-1702s innovasjon og kliniske verdi.
Ekspertene mener at med Kinas nye demografiske utvikling, der sykdommen rammer yngre og behandlingen hovedsakelig består av kirurgisk fjerning av livmorhalsen, oppstår nye utfordringer for håndtering av forstadier til livmorhalskreft i den viktige perioden for bevaringen av fruktbarhet. APL-1702 forventes å kunne fylle dette kliniske behandlingsgapet og bidra til utviklingen av et fruktbarhetsvennlig helsevesen.
Takk for din interesse.
Kilde: 请问1702已发补,1702和国家卫健委的宫颈癌清除计划有否合作?具体可透露?_亚虹医药-U(688176)股吧_东方财富网股吧
Om det er noe trøst så ser det ut som det er mer sutring ang kursen på kinaforum, samt mer utålmodig enn hva vi er ang godkjenningen.
Virker på meg at her inne er de fleste innforstått med at vi ikke kan forvente noe svar før typ tidligst slutten av juli. Der så er det mer “HVOR ER GODKJENNINGEN??”
Jeg vil ikke si det er stille på perrongen. Her er det fullt av liv!
Her finner man konspirasjonsteorier om kursmanipulering som at kursen “holdes nede” eller at Asieris i praksis har negativ kontroll på Photocure, mystifisering av enkeltindivider i Photocure, og så videre.
Hver gang Asieris stiger så “vet kinamannen noe”, men når Asieris’ kurs synker er det uvesentlig.
Og så krydrer man litt med å klage på lønnspakken til selskapet, eller alle opsjonene det stemmes ja til hvert år.
Men i morgen kan Photocure bli kjøpt opp!
En bra oppsummering av situasjonen!
I mellomtiden vil aksjen pendle mellom 48 og 53kr .
Det henger jo sammen med hvor stor sannsynlighet man mener det er for godkjenning av Cevira.
Mener du personlig at denne sannsynligheten er så lav at dagens kurs slik sett er riktig?
Photocure har jo hatt et kursfall fra rundt 150 til dagens 50 som følge av at lønnsomheten i kjernevirksomheten ikke har utviklet seg slik man forventet. At ikke kursen har falt enda mer som følge av dette, skyldes vel at markedet fortsatt har en viss tro på større lønnsomhet i fremtiden? Det forventes jo en del utvikling på skop siden…
For Pho sin del er det re-klassifiseringen i US som er den store velsignelsen nå.
Dette temaet har vært drøftet i ulike sammenhenger, men jeg må innrømme at jeg fortsatt ikke forstår hvorfor det er knyttet så stor usikkerhet til det - utsagnet om at det kan komme idag eller om 10 år/eller aldri ? Det er en høyst uvanlig og lite rasjonell slutning.
Såvidt jeg kan bedømme er det - etter at alle har sagt sitt - ikke kommet innvendinger fra noen instanser (hverken økonomiske , helse-og sikkerhetsmotiverte eller annet) mot er slikt tiltak - snarere tvert imot.
Samtidig jobbes det «intenst» fra flere hold for å få dette på plass.
Hva er problemet/hva utløser til syvende og sist en positiv beslutning ?
You must be new here.
Det er dessverre ikke så uvanlig at det drøyer med svar på Citizen Petition. Det finnes ingen lovpålagt tidsfrist for FDA å svare på CP. Ambisjonen er å svare innen 180 dager, men det betyr som vi nå vet ikke så mye.
Det tok nesten tre år før Docket/CP ble stengt for innsending av kommentarer. Bare det vitner om lav prioritet. Det kan være interne uenigheter også. Kompleksiteten kan være en årsak.
Angående prioritet kan det være denne havner langt bak høyprofilerte saker, sikkerhetsvarsler, krisesituasjoner, og så videre.
Så har man tidenes mest ukvalifiserte helseminister i RFK Jr og alt det innebærer. På en side er han kritisk til hele FDA og ønsker reform og mindre byråkrati og regulering. Det kan dog innebære at fokuset og prioriteringer dreier mot vaksine(skepsis) og legemiddelgodkjenning som er hans fanesaker. For ikke å si råmelk, eller fargestoff…
Til syvende og sist vet man ikke nøyaktig hvilke årsaker som ligger bak.
De burde no ha god til å se på det nå når de slipper å bruke tid på godkjenninger av vaksiner
Trøste og bære,
Masse spekulasjoner og svada som DS allerede har liret av seg tidligere.
Totalt ubegripelig mtp hvor forretningskritisk dette er for det tidligere svært ambisiøse «The Bladder Cancer Company». De har allerede i lang tid vært rigget for milliardomsetning - og fortsatt er de såvidt halvveis…
Når det først skal spekuleres heller jeg dessverre mot at denne reklassifiseringen aldri vil besluttes før BP har slått kloa i Pho sitt produkt, Cysview, men da kommer den til gjengjeld ganske kjapt, med påfølgende reprising av konseptet.
Hva behager? Hva er det som er svada?
Det er også fint av deg å avfeie innlegget mitt som svada når du i tillegg supplerer med dette:
Har BP brukt 3 år på å sette i sammen et bud på Photocure sier du? Any day now?
Du er klar over at det ikke er Photocure som har sendt inn Petition? Selv om de har alt å vinne hverken eier de eller driver prosessen. De gjør alliekvel det de kan.
Som vanlig når det kommer kritikk mot DS og Co er følehornene ute. Jeg er ikke ny her slik du retorisk antyder.
Men - Dette var ikke en kritikk av ditt innlegg - du gjengir tross alt de samme spekulasjonene som DS klamrer seg til, så beklager dersom du oppfattet slik.
Og Pho er heller ikke lenger like keen på å besvare utfordrende spørsmål (fra tidligere å ha hatt privat facetime med dem), noe jeg registrerer at andre her også opplever.
I sum forteller dette meg dessverre at Pho med sin nåværende forretn.strategi neppe vil få oppleve utvidet markedsadgang gjennom en reklassifisering…
Asieris beskriver her hva de har gjort og gjør for å få Cevira godkjent også hvorfor, “bevaringen av fruktbarhet til unge kvinner. APL-1702 forventes å kunne fylle dette kliniske behandlingsgapet og bidra til utviklingen av et fruktbarhetsvennlig helsevesen”. I henhold til Asieris er det nå 21 mill kvinner i China som lider av HSIL, vil derfor tro at det er press på myndighetene for å få dette tilgjengelig til disse kvinnene. Det som nå Asieris har levert av tilleggs informasjon er av en slik kvalitet at det er ingen grunn for NMPA å vente med godkjenning. Dette er min vurdering og at vi dermed kan forvente snarlig godkjenning.
For Asieris blir det en stor oppgave å behandle disse kvinnene, spørsmålet er hvor stor kapasitet de har. Markedet er enormt med en pris per behandling på 10 000 nok og 21 mill cases blir det hvert fall “Blockbuster” potensial.
Hva er sannsynligheten for dette, ikke 100% men nærmer seg.
Hvis jeg hadde visst det jeg vet i dag når jeg begynte for over 30 år siden hadde jeg nok holdt meg til indeksfonder, rentefonder og egenkapitalbevis/aksjer innen finanssektoren. Da hadde jeg sittet med en sinnssyk avkastning sammenlignet med det som er tilfelle nå
Det som er helt sikkert er at jeg ville holdt meg milevis unna bingotek sektoren