Tenk så kjedelig indeksfondinvestor.no hadde vært da. So theres that
Hadde man valgt et indeksfond fremfor enkeltaksjer som PHO, ville man frigjort et hav av tid. Tid man for eksempel kunne benytte til å fordype seg i de evige spørsmål som “hva er egentlig meningen med det hele?”
Som PHO-aksjonær er man pukka nødt til å overvåke markedet, realitetsvurdere kritiske innvendinger mot selskapet og det som verre er.
Som om ikke det er nok, må man ha minst et halvt øye på det kinesiske markedet som til overmål kun er åpent på nattestid, norsk tid.
Under sånne forhold må dessverre fordypningen i de evige spørsmål som “hva er egentlig meningen med det hele?” nedprioriteres og overføres til venteliste B.
I den grad man lurer på noe, blir det oftere spørsmål av typen “hvor mange grader skal popcorn poppes på egentlig?”
Indeksfond har definitivt sine sider.
Det er enklere å prøvepoppe 4-5 korn for å avgjøre når temperaturen er riktig. Om dette har noen overførbar betydning er jeg litt usikker på.
Det gir mening.
Hva i alle dager baserer du dette på? Hvordan er du i en posisjon til å vurdere tilleggsinformasjonen Asiers har levert? Eller hva som er etterspurt?
Har understreket at dette er min vurdering. Har sett hvor systematisk og grundig Asieris har gått frem og finner det utenkelig at de har gitt et svar til NMPA som de ikke er sikker på tilfredsstiller deres krav. Phase III resultatene var og overbevisende sammen med sikkerhets resultatet. Dette er og basert på min personlige erfaring fra et langt liv i diverse industrier og dealing med myndigheter.
I tillegg tror jeg det er av stor interesse fra myndighetene og organisasjoner som Asieris har samarbeidet med, som de har beskrevet i sine svar til investorer, å få Cevira godkjent og begynne å behandle disse 21 mill kvinnene nå.
Da vet du også at det er prosesser som må følges, og Kina er intet unntak. Det er ikke slik at NMPE/CDE “venter med godkjenning”. De følger retningslinjene for Supplementary Review som nå er igangsatt, og det tar den tiden det tar.
Jeg syns også det er urovekkende hvor ufeilbarlige Asiers tydeligvis er i manges øyne. Man skal ikke glemme at det fremdeles er risiko forbundet med søknaden. Selv om den er antatt lav skal den ikke neglisjeres. Det utenkelige har skjedd før.
Det finnes eksisterende behandlingsformer allerede. Det er fremdeles et behov og en plass for Cevira, men man må ikke tro at 21 millioner kvinner skal behandles av Asieris.
Du får gjøre din investerings beslutning ut fra dine vurderinger av risiko som du føler er riktig for deg.
Biotek og kreftforskning er inspirerende investering om ikke annet. Men like fullt godt å se selv tidligfase få applaus og solid verdidriver i så tidlig fase som fase 1/2a-studie. Oncointvent +40%. At mulig med innen kreft er mye verdt for pasienter og eiere er hevet over enhver tvil. Svært få klarer bragden å komme hele veien og deretter få med i markedet. Tvi tvi til Photocure og Asieris
Er det profesjonelle shortere eller noen som holder kursen nede med en agenda. Kan og være at det er noen som bare gir opp. Vil si at sannsynligheten for at det er shortere er liten siden det bare er småpenger å hente, så må være de to andre kategorien. Sannsynligheten vil jeg si er 50/50. Når jeg ser på aksjonærlisten i dag er det en av de 50 største aksjonærene som det ser ut for å ha gitt opp selger seg ned fra ca. 300 000 til 100 000 på noen mnd. Flere store meglerhus ser det ut for er der for å kontrollere men og mange av de 50 største aksjonærene akkumulerer. Vi trenger sårt flere av de som akkumulerer og har djupe lommer. Er det noen her som kjenner noen i den kategorien og lar seg overtale til å steppe inn.
Bare å slapp av, på HO har de narrowet det ned til at godkjenningen kommer fredag kl 10.
He, he.
I uke etter uke, måned etter måned, år etter år. Har du forslag til hvilken “agenda” det skulle være?
Var det oppdatert data av dette, som ble delt på den nylige konferansen?
Asieris fortsetter å trade veldig eksemplarisk, hvis den bouncer ved støttenivået vi ser rett under her så er det bullish
I mangel på noe som helst news så kan jeg rapportere at en bruker på kinaforum sa 29 August er frist for svar. Et par uker tidligere enn hva vi her innpå har trodd da om det stemmer.
Vedkommende har ikke tatt høyde for at det er snakk om arbeidsdager tidsfristen gjelder. Det ser dog ut til å være en relevant oppdatering på antall dager som er gjeldende for CDE sin supplementary review - 60 i stedet for 67 arbeidsdager.
Ikke allverden, men det gjør at man kan forvente endelig svar innen slutten av September om man også tar høyde for tiden NMPA bruker.
Vel, slik Asieris ordlegger seg, så virker som om de mener at de kan påvirke denne behandlingstiden. Har de ikke informert om at de vil gjøre det de kan for å få en så hurtig prosess som mulig?
Han nevnte faktisk arbeidsdager i sitt innlegg, og sa 60d frist. MEN, jeg tar de meste som er skrevet der inne med en aldri så liten klype salt. (såfremt det ikke er noe som er sitert fra Asiris direkte)
Edit: Første tanken som slo meg når jeg leste den var at kanskje de har litt annen regnemåte på arbeidsdager pr mnd enn vi har i Norge? Ikke sjekket det opp selv, kun en tanke jeg hadde
I motsetning til i Norge, så regnes kanskje også lørdager i Kina som arbeidsdager?
Det er bare å sjekke med Asieris’ frist på 87 arbeidsdager. De mottok supplementary notice i slutten av februar, og sa selv de måtte levere innen slutten av Juni.
De følger selvølgelig opp prosessen så godt de kan for å sikre fokus og prioritet. Du bør ikke legge mer i det enn det. CDE/NMPA behandler ørten søknader og det er ingen grunn til å tro at Asieris “pårvirker behandlingstiden” utover å holde åpen dialog med sin kontaktperson.
Igjen, bare se på hovedsøknaden. De sa det samme der, og den ble behandlet innen ordinær tid.