Ca 300 millioner nye hpv infeksjoner hvert Är, ca 10-30 millioner kvinner utvikler HSIL hvert Är. Kilde chatgpt.
Tror ikke jeg skal selge med det fĂžrste nei.
Ca 300 millioner nye hpv infeksjoner hvert Är, ca 10-30 millioner kvinner utvikler HSIL hvert Är. Kilde chatgpt.
Tror ikke jeg skal selge med det fĂžrste nei.
Er det noen her som har oppdatert info om Susanne Strauss og David Moskowitz ?
StÄr de stadig pÄ Pho sin lÞnningsliste ?
Dersom ogsÄ Dan trekker seg - reagerer markedet positivt eller negativt (det vil jo formentlig innebÊre en strategi-endring) ??
Susanne Strauss vet jeg ikke. Hun fikk ikke opsjoner i fjor eller i Är. Regner med hun har sluttet eller har byttet stilling internt.
David Moskowitz sluttet tidligere i vÄr.
Hvilke stillinger hadde Susanne Strauss og David Moskowitz? Eller annen ledes spurt, drev de med noe som helst i selskapet, annet enn Ă„ heve lĂžnninger?
Susanne var leder for Europa
Og David var VP Investor Relations.
Noe som hadde tatt deg 2 minutter Ă„ finne ut av i stedet for Ă„ vĂŠre edgelord.
Ser de ligger ca en mnd foran pÄ kinaforum med nÄr de mener svar skal komme.
âIn early June, the approval materials were supplemented, and the approval period for new drugs was adjusted to 60 working days. The approval documents can be issued at the end of August or early September. Itâs almost there, and a breakthrough may happen at any time.â
"Yang Ting, Director of the Drug Registration Management Department of the State Drug Administration: We have adjusted the time from 200 working days to 60 working days through the reform pilot. Early intervention and early service, while conducting review and inspection in parallel, have brought great convenience to enterprises. "
60 arbeidsdager er 60 arbeidsdager: 60 arbeidsdager for review = ~ 1 September (+/-)
Det de ikke regner med er tid mellom godkjenning hos CDE og offentliggjĂžring/endelig vedtak. Det kan vĂŠre ubetydelig (1-5 dager) eller opptil 30 dager (usannsynlig). Derfor sier jeg inntil slutten av september hvis det brukes 60 + 30 arbeidsdager.
Med den der, mener du de listene du har vist fra NMPA tidligere, eller skjer det fĂžr det âendelige offentlige svaretâ blir sendt ut?
Hva skulle en eventuell begrunnelse for Ă„ bruke opp til 30 dager for Ă„ publisere en godkjenning vĂŠre? Det minner i tilfelle mer om bevisst trenering enn om saksbehandling.
HĂžrer du aldri har hatt en sĂžknad inne med kommunen du bor i
Joda, jeg har hatt slike sÞknader inne hos kommunen. Men nÄr avgjÞrelsen har vÊrt gjort, har jeg fÄtt publisert det ganske raskt!
Jeg vet jo ikke sikkert, men antar det forholder seg slik:
CDE utfĂžrer review (opptil 60 dager)
Administrativ godkjenning/vedtak hos NMPA (date of approval fra listene)
OffentliggjĂžring av NMPA (oppsamling av flere vedkak som offentliggjĂžres som lister).
Sammenlagt opptil 30 arbeidsdager for NMPA, men urealistisk med sÄ lang tid.
Hexvix ble meldt av Asieris og Photocure dagen offentliggjĂžringen kom fra NMPA.
Man kan ikke forvente en liten heads up da med andre ord. Kanskje kun om man er heldig og sjekker listen akkurat i det de legger den ut og kanskje fÄr seg en time eller to pÄ Ä reagere til kjÞp fÞr bÞrsmeldingen er ute.
Edit: Man kan vel tenke at der sitter mer enn en kineser og trykker F5 pÄ NMPA siden, sÄ det vil vel fÞrst slÄ raskt ut pÄ Asieris kursen,
Det kommer antageligvis etter stenging i Kina.
Jeg leser fra den analysen som jeg tror du publiserte her;
In addition, another subdivision indication of 1702 with great imagination: HPV virus clearance , the company has started preclinical research.
If 1702 can be successfully expanded to the indication of âHPV virus clearanceâ, it means that it will transform from a âtherapeutic drugâ to a tool with strong âpreventionâ attributes , moving the defense line of cervical cancer from âtreating precancerous lesionsâ to âclearing oncogenic virusesâ. This will greatly expand its adaptation to the population.
Hva er det som er significant med dette? MĂ„ det en ny phase III til eller kan de bruke dataene fra phase III som allerede er gjort for cevira?
Hva er og markeds potensiale?
Noen som kan utdype?
KjÞrte spÞrsmÄlet ditt gjennom ai:
Legemidlet gÄr fra Ä vÊre et rent terapeutisk middel for behandling av allerede eksisterende celleforandringer, til Ä bli et forebyggende middel som kan eliminere selve viruset som forÄrsaker celleforandringene og i siste instans livmorhalskreft.
Det som er spesielt betydningsfullt her, er at man kan flytte fokuset tidlig i sykdomsforlĂžpet â fra behandling av forstadier til faktisk Ă„ fjerne det onkogene HPV-viruset fĂžr det skaper skade. Det Ă„pner for et mye stĂžrre potensielt pasientgrunnlag, siden man potensielt kan behandle kvinner fĂžr de utvikler forstadier eller kreft.
NÄr det gjelder kliniske studier: Om det kreves en ny fase III-studie for denne indikasjonen, avhenger mye av regulatoriske krav og hvorvidt eksisterende fase III-data for Cevira kan brukes som stÞtte. Siden indikasjonen nÄ endres fra behandling av lesjoner til virusclearance, vil trolig regulatorene kreve spesifikke data pÄ effekt og sikkerhet for denne nye bruken. Det betyr ofte at det mÄ gjÞres nye studier, men det kan vÊre at deler av tidligere data kan brukes i sÞknadsprosessen.
Markedsmessig har dette potensial til Ä bli et stort produkt fordi HPV-infeksjon er svÊrt vanlig globalt, og det finnes fÄ effektive behandlinger som kan eliminere viruset direkte. Et forebyggende legemiddel som kan redusere HPV-virusets levetid og dermed risiko for livmorhalskreft kan fÄ bred anvendelse, bÄde i screeningprogrammer og som alternativ eller supplement til vaksinasjon.
For Ă„ sette det i perspektiv: det globale markedet for behandling av livmorhalskreft og forstadier var estimert til rundt 1â2 milliarder dollar Ă„rlig. Dette markedet er i dag hovedsakelig drevet av behandling av celleforandringer og kreft.
Dersom 1702 fÄr godkjenning for HPV-virusclearance, Äpner det for et marked som inkluderer alle kvinner med pÄgÄende HPV-infeksjon. Estimater viser at over 300 millioner kvinner globalt har en aktiv HPV-infeksjon til enhver tid. Hvis bare en liten andel av disse skulle behandles med et legemiddel som 1702, kan det globale markedet enkelt vokse til flere titalls milliarder dollar.
For eksempel, om 10 % av disse 300 millioner kvinnene behandles Ă„rlig, og prisen per behandling ligger i samme omrĂ„de som andre antivirale eller forebyggende behandlinger (la oss si 500â1000 USD per behandling), snakker vi om et marked pĂ„ 15â30 milliarder dollar.
Dette er grovt anslÄtt, men viser potensialet for at indikasjonen HPV-clearance kan gjÞre 1702 til et stort kommersielt produkt med et marked som er mange ganger stÞrre enn dagens nisjemarked for behandling av celleforandringer
Perfect rebound pÄ 60. Klar for Ä bryte gjennom 65/66 i neste omgang.
Flott takk, helt utrolig potensiale.
Approval of a second indication in China, USA and EU would result in payments of up to USD 14 million + royalties.