Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Har nok pÄvirket, derfor jeg postet den.

Det stÄr :
This trial was open for people to join between 2014 and 2018. The team published the results in 2022.

1 Like

HD-skop kan med sin hÞye opplÞsning mye bedre analysere pÄ detaljert cellenivÄ. BLC slÄr WLC ned i stÞvlene!

Det nye skopet til RW vil nÞdvendingvis vÊre et HD skop og kan gi Photocure en ny giv i markedene. Vi ser jo det allerede nÄr det gjelder faste skop med Saphira.

UndersĂžkelsen du viser til er utfĂžrt med foreldet utstyr og har ingen verdi pt.

1 Like

Det er ikke noe tvil om at man ser mer med blÄtt lys og at det er best, men til tross for det sÄ mener klinikkene de har god kontroll med dagens prosedyrer og de vet hvilke tilfeller de trenger Ä bruke blÄtt lys.

Da er det pasientene det gÄr utover nÄr urologene ikke er oppdatert.

1 Like

De er nok oppdatert, men de stÄr pÄ at faktagrunnlaget er bra nok og at det ikke kan vises til at bruk av hvitt lys fremfor blÄtt lys har fÄtt fatale konsekvenser

Det andre poenget er at mesteparten av utstyret i Norden (Danmark/Norge) er Olympus. De har ikke oppgradert utstyret enda, men det er pÄ trappene. Det er litt forsinket for det var vel forventet at dem skulle ha lansert nytt skop nÄ, men det ble vel utsatt/forsinket til andre halvdel av 2024.

Da snakker vi skikkelig HD skop som ogsÄ kan bruke blÄlys her i Norden.

Edit: Det ble vel ogsÄ kommunisert av Photocure da noe av nedgangen skyldes olympus hadde redusert/fjernet support for det gamle utstyret da nytt skulle lanseres. Og man forventet Ä hente inn noe av det tapte i Norden nÄr dette var lansert.

5 Likes

SĂ„ fasit per dags dato:

  • Venter pĂ„ resultat NDA Cevira Kina
  • Venter pĂ„ resultat NDA Hexvix Kina
  • Venter pĂ„ bestemmelse av klassifisering pĂ„ flex-skop USA
  • Venter pĂ„ nye skop fra Olympus, som da vil pĂ„virke Norden pga. sterk dominans av Olympus i dette markedet.
  • AktĂžr i USA kjĂžrer leasingmodell for Ă„ Ăžke utbredelse av BLC for klinikker som ikke kan investere i maskinvaren per dags dato, i samarbeid med KZ.

Og i dag:

  • Photocure og RW melder partnerskap for Ă„ dekke et hull i markedet pĂ„ flexskop, som vil vĂŠre hyperaktuelt ved en eventuell nedklassifisering i statene.

Markedet: fuck! Selg driten! Detta er kriiiise! -9% :joy::v:

21 Likes

Hvis, med markedet, sÄ mener du smÄsparere og tradere, som kjenner mÞnsteret ved meldinger, sÄ ja, helt rett.

1 Like

Jeg satte desserten i halsen istad nÄr jeg sjekket kontoen. Jeg skjÞnner ikke dette selv, men det har nok noe med interessen for aksjen er crap og er omrÄde som er vanskelig Ä forstÄ
NÄr slike nyheter kommer leser vel marked at dette koster penger og sender aksjen ned. PHO har slitt med at inntekter og utgifter fulgt hverandre pÄ kjernevirksomhet og nÄr det endelig begynner Ä se bedre ut, inngÄr de en avtale som kan koste dem mye penger ergo reaksjon. Kan godt hende mange solgte idag den lille gevinsten de hadde eller rett og slett stop loss i ferie modus. Jeg tipper den er tilbake pÄ 57/58 innen fredag. SÄ gratulerer alle som kjÞpte inn idag. Vi har gode Är foran oss.

1 Like

Ja, jeg er ikke noe sĂŠrlig stresset.

Jeg har hatt dette omrĂ„det hvor den bevegde seg inn i idag som en “valuezone”. Og plan om Ă„ Ăžke litt til nĂ„r jeg ser en reversal pĂ„ litt hĂžyere timeframe en “Photocure minutt for minutt” :joy:

ForelÞpig er den sidelengs pÄ lavere timeframes. Men slike stÞrre fall som idag har ofte ogsÄ nesten alltid noen pÄfÞlgende dager med laber interesse. SÄ for se om det gjentar seg, eller om man fÄr et avvik i oppfÞrselen.

Den er akkurat pÄ stÞtte nÄ, sÄ man skal vÊre litt vÄken pÄ at den kan fint finne pÄ Ä rase under, da ryker det sikkert masse gamle stoplosser, typisk ting som gjengen liker Ä jakte pÄ.

Market cap ved close i dag 1,45 milliarder. Det gir en grei oppside i min bok:

*Cysview Rigid ligger allerede an til Ă„ omsette 400 millioner + - Asieris revenue kan komme i tillegg.
*Flex Cysview kanskje vekkes til live igjen?
*Cevira

3 Likes
  1. mars 2023 ble det meldt at KS sluttet produksjonen av Flex BLC Towers. PHO ledelsen burde kjennt til disse planene enda tidligere gjennom sitt lange samarbeid med KS.
    NÄ, fÞrst mer enn et Är senere har de fÄtt ut fingeren. Jeg synes Schneider nÄ begynner Ä bli tragisk for selskapet . Og sÄ definitivt for oss aksjonÊrer.
1 Like

Veldig mulig de visste om dette i god tid fĂžr mars ifjor, iallefall at det var problemer.

Men det betyr ikke at en prosess for lĂžsning er rask Ă„ realisere.

1 Like

Weekly chartet jeg har fulgt med pÄ i det lengre bildet.

Gule omrĂ„det er potensielle “value” omrĂ„det jeg har forventet at prisen skulle ned Ă„ teste til.

SÄ er det bare Ä se hva prisen gjÞr i dette omrÄdet :man_shrugging:

2 Likes

Jepp, det skiller seg veldig ut, nÄr 50&200 fÞrst rÞk

Blir ikke dette ulogisk? Du klager pÄ Schneider fordi han ikke har funnet en lÞsning tidligere, ettersom det er en stund siden KS sluttet med flexi og at det er tragisk for oss aksjonÊrer - samtidig velger aksjonÊrene Ä senke kursen med 9 % (og mCAP med 150 mill) nÄr en har kommet med en lÞsning? For det fÞrste tar disse prosessene noe tid - en slik avtale ordner seg ikke over natten. For det andre, viste ikke aksjonÊrene i dag at en ikke Þnsker at PHO skal ta del i surveillance markedet? Hvis det er noen du skal klage pÄ i dag, bÞr ikke det vÊre (med)aksjonÊrerene
?

7 Likes

Jeg har forsÄvidt vÊrt innom dette tidligere, men i tillegg til det du her trekker frem, blir jeg bare enda mer forundret hvorfor en i det hele tatt skal investere i biotek nÄr vi ed kurs kr 53 faktisk begynner nÊrme oss tilsvarende mCAP som fÞr vi fikk svar pÄ fase III pÄ bÄde Cevira og Hexvix (Kina), nÄr kursen var pÄ lav 40 tallet. Etter snart 1 Är er begge sÞknadene sendt inn (og myndighetene har "akseptert sÞknadene), og vi er sÄledes langt nÊrmere lansering - har fÄtt til en avtale med Wolf om flexiscope. Hva er poenget med Ä ta denne risikoen -nÄr kursen knapt rikker seg etter disse gode nyhetene og risikobildet endrer seg drastisk?

Jeg kritiserer ikke at det er lansert en lÞsning. Men jeg er kritisk til at det tok sÄ lang tid, og at det vil bli kostbart for PHO. De deler pÄ kostnader, men ikke inntekter av de nye instrumentene.
SÄ det virker ikke Ä vÊre noen god avtale. (noe markedet ogsÄ mener)
Jeg har forĂžvrig i mange Ă„r ment at PHO burde eie instrumentene selv. Der finnes mange kvalifiserte bedrifter som kunne tatt seg av utvikling og produksjon etter PHO’s spesifikasjoner.
Jeg innser selvfĂžlgelig at det kan vĂŠre grunner til at min synsing ikke ville latt seg gjennomfĂžre i praksis. Men jeg har ikke sett noen slike.

1 Like

Det blir litt tullete fundament, for pho har margin pÄ rundt 95% per dose Cysview.
SĂ„ derfor vil flere scope gi Ăžkt salg og inntekter til PHO.
De vil derfor indirekte oppleve inntekter som konsekvens av denne avtalen, nÄr flex scope er ute i markedet.

Det hadde sikkert vÊrt en fordel Ä ha kontroll pÄ alt. Helt klart.


 Men jeg tror dette er mye mer komplisert og omfattende enn man gjerne tror av mange Ă„rsaker.

1 Like

Igjen blir det du skriver ulogisk for meg. Du er kritisk til at PHO skal vÊre med Ä dele kostnadene for utviklingen - samtidig vil du at PHO skal eie instrumentene selv, da ville vel kostnadene blitt mye hÞyere (mÄ dekke alt selv). Du skriver at inntektene ikke blir delt - men det vet vi ikke noe om. Det som stÄr i meldingen er at Wolf blir eier av de immaterielle verdiene/eiendelene, men det utelukker ikke at inntektene fra salg kan deles (siden PHO bidrar inn i utviklingen/jobben mot de regulativet myndighetene). AltsÄ en form for partneravtale. Men uansett, det stÞrste potensialet for inntjening (der hvor det er hÞyest margin) ligger i salget av Hexvix/Cysview - sÄ PHO vil ha stor egeninteresse av Ä fÄ utviklet disse HD scopene. Om en burde hatt lÞsning pÄ plass tidligere kan alltids diskutere, men markedet og medaksjonÊrene viser i dag at en derimot ikke Þnsker en slik lÞsning (?) - verken i dag eller for 12 mÄneder siden - og da mener jeg at det ikke er Schneider som bÞr kritiseres
En kan sikkert diskutere innholdet i avtalen med Wolf - men at PHO skal vÊre verdt 150 mill mindre med denne avtalen enn uten, er for meg helt ubegripelig.

3 Likes