Det er et godt poeng det du skriver ift at Wolf helt sikkert sitter på god kompetanse ift det regulative. Hvor har du fra at DS har sagt at PHO skal eie scopene/teknologien selv?
Etter mitt syn er det naturlig at Wolf blir eier av teknologien/IP som utvikles, ettersom det nye HD scopet skal bygges på teknologien som Wolf allerede eier (står i børsmeldingen - og som jeg også siterer fra nedenfor). Hvis PHO skulle utviklet alt dette selv - og fra bunnen av - ville ikke kostnadsbildet vært et helt annet for PHO sin del? Er det ikke større sannsynlighet for suksess å ha en av de største scope produsentene på laget - og at prosessen vil ta kortere tid? Tror dere ikke at marginene på salget av scope er minimale sammenlignet med marginene en har på salget av Hexvix/Cysview - og at det er derfor for PHO sin del ikke bør være av samme interesse å eie Scopene/rettighetene (og ikke minst bruke mye mer tid/kostnader på utvikle frem det, når en istedet kan inngå partnerskap med Wolf)?
Som det står i børsmeldingen, inngår PHO et parntnerskap med Wolf - og det ville vært et utrolig skjevt partnerskap dersom den ene parten skal bidra med ev. kapital og kunnskap - mens den andre parten skal sitte igjen med hele kaken. Jeg siterer følgende fra børsmeldingen 15. juli:
“Oslo, Norway, July 15, 2024: Photocure ASA (OSE: PHO), the Bladder Cancer
Company, today announces that it has entered into a strategic agreement with
Richard Wolf GmbH to develop and commercialize a next-generation 4K LED high
-definition (HD) reusable flexible blue light cystoscope based on Richard Wolf’s
System blue technology. The partnership between Photocure and Richard Wolf is
focused on developing technologically advanced flexible blue light cystoscopy
(BLC[®]) equipment for the global market so that physicians who treat patients
with bladder cancer can offer the benefits of BLC with Hexvix[®] / Cysview[®] in
an outpatient, or surveillance setting.”