Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Dette beviser at bÞrsmeldingen var veldig mangelfull og dÄrlig formulert. Det hjelper lite med en oppklaring her pÄ TI.

1 Like

Det som er interessant er om denne nyheten vil endre pÄ hvor ofte cysview vil bli brukt, hvordan/hvorfor og ikke minst nÄr vi skal se det pÄ omsetningen

Surveillance (og fleksi skope) er mye mer “attraktivt” enn Turbt - hvilket gir en helt annen brukerfrekvens av Hexvix/Cysview. Det som er interessant er at kursen I PHO lĂ„ rundt kr 150 (tar det kun pĂ„ husken) - men som fĂžlge av Covid-19 og at fleksiskope ikke kunne anvendes (mĂ„tte avvikles), har gjort at kursen i dag er pĂ„ mitt over kr 50. NĂ„ har vi ogsĂ„ i mellomtiden fĂ„tt gode resultater fra fase 3 (Cevira og Hexvix I Kina) samt sĂžknader er innsendt, og med Wolf avtalen muligheten til igjen fĂ„ innpass i Surveillance/fleksi skope
En mĂ„ heller ikke glemme at Ăžkningen av omsetningen i TURBT den siste tiden har vĂŠrt mye hĂžyere enn Ăžkningen i omsetningen viser, nettopp for i samme periode har fleksiskopene blitt avviklet.

Alle fÄr selv gjÞre opp sin egen oppfatning om en bÞr kjÞpe eller selge PHO ved mCAP pÄ 1.45 mrd LG kurs pÄ kr 53


2 Likes

Forteller markedet at det er usikkerhet. Ting funker dÄrlig og mÄ endres. Blir det bedre og hvorlang tid vil det ta?

Ja - en kunne vĂŠrt mer konkret, tatt inn noe av informasjonen som David har gitt i sine svar - samtidig, selv med informasjonen som er gitt I bĂžrsmeldingen er det fortsatt for min del helt merkelig at kursen skal falle med 10 %.

Ift det du skriver om at det hjelper lite med oppklaring pÄ TI, er svaret pÄ det todelt. Dette gir etter mitt syn, med siste dagers kursfall, en meget god kjÞpsmulighet (alle mÄ selv gjÞre seg opp sin egen vurdering) fÞr 7. august. PÄ Q2 presentasjonen (7. august) vil det helt sikkert gis mer informasjon om denne avtalen - og da kan jeg i alle fall ikke skjÞnne at kursen bÞr ligge betraktelig hÞyere enn sluttspurten 15. juli
Men ja, Þnsker en allerede imorgen en kursutvikling ville det vÊrt en fordel om denne informasjon var i bÞrsmeldingen/ble gjort kjent for finanskrisen (selv om det nok er relativt mange som leser TI ogsÄ).

1 Like

NÄr tror du/dere effektene av dette nye samarbeidet vil vise seg i kroner og Þre ? Det er vel av ganske avgjÞrende betydning for hvor stor pÄvirkning dette bÞr ha pÄ kursen nÄ?

Denne meldingen (rw) er egentlig langt pÄ vei en bekreftelse om at sentrale aktÞrer forventer at nedklassifisering er pÄ plass innen ca 2-2,5 Är.

I mitt enkle hode uforstÄelig at vi fremdeles venter pÄ dette


3 Likes

Jeg vil anta at det fĂžrst og fremst er dette som gjĂžr at markedet reagerer negativt. 2 nye Ă„r er lang tid i aksjemarkedet.

2 Likes

Her er jeg uenig med deg - fÞr vi fikk bÞrsmeldingen 15. juli var alt i det blÄ og situasjonen var at PHO ikke hadde tilgang/avtale om fleksiscope, samtidig fremkom det ingenting i bÞrsmeldingen om tidslÞpet. Det at en nÄ endelig har en avtale pÄ plass kan jeg derfor basert pÄ ovennevnte ikke bidratt til Ä dra kursen ned. PÄ bakgrunn av det jeg har lest pÄ diverse fora, har gjennomgangstonen vÊrt at en fryktet at PHO mÄtte ut med store kostnader ifm med utviklingen av HD scopene - og at dette ikke var et reelt partnerskap. Begge disse tingene er avkreftet gjennomg svarene fra selskapet v/David - samtidig som at PHO fortsatt sitter igjen med hele fortjenesten av Hexvix/Cysview salget (som mÄ vÊre det viktigste).

7 Likes

Markedet kommer ikke til Ă„ prise inn hva som evt er potensiale i den meldingen om flere Ă„r, det tror jeg det bare er Ă„ glemme gitt.

Det er jo det hyggelige med aksjer at ingen vet akkurat det.

2 Likes

Gode initiativ er tatt de siste Ă„rene. NĂ„ mangler bare partnerskapsavtale med et BP selskap i USA. :person_fencing:

NĂ„r partnerskapsavtale med BP ikke har kommet ila de siste 13-14 Ă„rene tror jeg ikke du skal holde pusten for at det kommer med det fĂžrste


1 Like

Norne om ukens nyheter i sin oppdatering fĂžr Q2: Exciting news on flexible cystoscope development by Richard Wolf

5 Likes

Utrolig viktig presisering fra Photocure. Takk for verdifull oppdatering.

Nok en gang viser det at markedet ikke alltid har rett. Og veldig mange pÄ fora skrev om hÞye kostnader, til og med astronomiske kostnader for Photocure. SÄ feil kan man altsÄ ta.

SĂ„ til de grader positiv tilbakemelding fra selskapet, gledelig!

1 Like

ja da ble vi veldig mye klokere i gÄr men informasjonen fra David og at dette Äpner et nytt stort for ikke Ä si gigamarked for PHO,
Recall that there are an estimated 1.65 million bladder cancer surveillance procedures annually in the U.S. and major EU countries, yielding a total addressable market of $1.3 billion for this opportunity.
Og til smÄpenger og med pÄ laget Richard Wolf is a premier manufacturer of endoscopy equipment including both blue light and white light cystoscopy in both the surgical and surveillance settings around the world. As a result, we have a first-class partner for this new system.

Dette er nÄ et nytt ben Ä stÄ pÄ for PHO som vil Äpnes opp om 2 Är.

NÄ venter vi pÄ nedklassifisering som kan komme nÄr som helst. Med ansettelsen av Ryan Kitchen med forbindelse inn mot Senatet i US er det hÄp om at de driver lobby virksomhet for denne nedklassifiseringen. Husk det er ikke PHO som fronter dette men et firma med tyngde KS.

SÄ ser vi frem mot 7. aug. og Q2. Der er fokus pÄ veksten i den Turbt markedet med Cysview/Hexvix i US og Europa. Kommer vi over $150 mill i Q2 er det bull.

Tar vi med Hexvix godkjenninmg i China og Cevira godkjenning i China har vi et selskap som nÄ er i vekst og med en langsiktig portefÞlge i et kjempe marked.

Kan det se bedre ut for et underpriset og hatet selskap notert pÄ Oslo BÞrs?

1 Like

Det er tydelig for meg at noen “manipulerer” kursen med Ă„ sette flere poster pĂ„ salg som fordufter nĂ„r noen kjĂžper


Ser nesten ikke endringer hos aksjonĂŠrer ved mandagens kursmassakre?
Hvordan var det mulig med meldingen om samarbeid og sÄ bedrev mange negative skribenter og pratet om astronomisk kostnader osv for Photocure? Og som viste seg Ä vÊre pÞlsevev!? Fikk noen gruset kursen med sÄ lite nettosalg? Noen som skjÞnner, ser hvordan?

MÄ nok vente enda en dag pÄ de

1 Like

Jeg ser og at blant de 50 stĂžrste er det bare
8. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV

+1 953

↑ 0,0072%

658 308

2,43%
som Ăžker ingen andre endringer.
Det jeg er usikker pÄ hva hvilke dato viser denne listen vi fÄr i dag ?

1 Like