For det første må du skille mellom Turbt og Surveillance. Det er Surveillance som er det desidert største markedet for Hexvix/Cysview - der PHO som følge av tilbakekallelsen av flexiscope er "ute av Surveillance. Markedsandelen i Turbt er derfor en del høyere- men er helt enig med deg at potensialet er stort (sett opp mot markedsandelen).
For det andre, du har nylig gitt uttrykk for at du har solgt deg ut av PHO. Ut fra det du skriver er det helt utrolig at du ikke har solgt deg ut for veldig lenge siden… Så du er altså en av dem som du, slik jeg oppfatter det, “håner” fordi en ikke har solgt seg ut for lenge siden…
Du må tydeligvis være insider, ettersom du allerede vet hvilke tall som kommer på Q2 (ref gørr kjedelige tall som bekrefter den svake veksten)… PHO har guidet hvilken vekst vi kan se for oss i år - hva mener du er en svak vekst? Forventer du at veksten blir lavere enn guidet? En må også huske på at selv om flexiscopene ble nedskalert, har PHO fortsatt hart en vekst - dvs. at veksten i Turbt har derfor vært betraktelig høyere (når en tar med at salget ved bruk av flexiscope har blitt mye mindre). For meg er ditt innlegg helt meningsløst - og bidrar med absolutt ingenting til en konstruktiv diskusjon. Hva ønsker du med dette innlegget? Jeg lurer på om dette kun er et tapert forsøk på å snakke ned kursen - med der formål å få kjøpt aksjer billigere. Eller har du virkelig så stor omsorg for oss aksjonærer.
Det er umulig å vite med sikkerhet hvordan kursen vil utvikle seg - og som tidligere sagt, alle må selv finne ut om en mener at en bør selge eller kjøpe på dagens kurs. Jeg har selv gitt uttrykk tidligere at det er helt ubegripelig at det som har skjedd i PHO så langt i 2024 tilsier at kursen skal falle 20 % (når OSE samtidig har steget 10 %), at kursen i dag faktisk er akkurat lik som når nyheten i 2019 om Cevira avtalen ble kjent… Tenk at PHO allerede omsetter årlig for 500 mill, selv med kun en markedsandel på 1.65 % - vil nærme seg 300 mill i kontanter (etter milepæls utbetaling på ca 27 mill i Q2) - det er allerede 2 måneder siden Cevira søknaden ble sendt inn (og akseptert), ca 9 mnd siden Hexvix søknaden ble sendt inn og tendensen har vært at en også tar grep på kostnadssiden. Nå vil en også starte prosessen med å utvikle nye flexiscope. Mcap er derimot kun 1.4 mrd… Kjøpe eller selge PHO?