Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Jeg er enig i det du skriver, men vil allikevel påpeke at mtp vekst vs overskudd, er det ikke enten (vekst) eller (overskudd).
Det bør av flere ulike grunner være en sunn balanse mellom disse 2, noe jeg mener det ikke har vært i Pho sitt tilfelle - enten det nå skyldes eksterne rammebetingelser eller interne disposisjoner og ambisjoner/strategi.
Tror disse faktorene har stor betydning for markedets (manglende) tillit til nettopp Pho.

1 Like

Jeg er ikke uenig med deg Meisen, og det virker som at Halleberg (ny styreleder) har større fokus på det du fremhever, nemlig skape et positivt driftsresultat i 2024 samtidig som at en skal ivareta den videre veksten. Det vises gjennom guidingen som er gitt - samt at vi ser gjennom de siste kvartalene en bedre kostnadskontroll. Når en samtidig får en økning i omsetningen, vil dette gi en dobbel effekt.

2 Likes

De største eiere øker igjen.

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

4 Likes

Ja ser de har økt til 56,25% det høyeste de har hatt, de eneste som selger er den ene SEB kontoen. Mustang Capital har solgt seg helt ut av de 150 000 aksjene som de satt på. Flere har gjort det samme og er helt ute. La oss ta det som et godt tegn.
Er vi her nå;
Kapitulasjon: Selv langsiktige, vanligvis optimistiske investorer gir opp og selger?

2 Likes

Vi må huske på pandemien her, de hadde god vekst like før covid og hadde bygd ut en stor salgsgruppe. Jeg mener det var riktig å beholde de ansatte gjennom pandemien, men de mistet fullstendig momentum. Så har andre ting balt på seg, men alt dette skal være reversibelt, derfor har jeg fortsatt troen :slight_smile:

2 Likes

10 år ser ikke så verst ut. Men de ferreste har så lang horisont. 5 år er også regnet som langsiktig i aksjemarkedet. Der er PHO ned “bare” 5%.

Heldigvis ser det ut som de fleste utenlandske investorene fremdeles holder ut. Godt er det for ellers ville det vel gått rett ad undas med aksjekursen.

Ikke bare har de 5% tap på kursutviklingen over de siste 5 årene, i tillegg har de valutatap på 21,5% (Dollar), 19,2% (Euro) og 10,2% (SEK)

Med den visdom burde du ikke have investeret i Photocure.

Hvorfor investerede du egentlig i Photocure?

1 Like

Hvorfor investerede du egentlig i Photocure?

For å tjene penger selvfølgelig, hvorfor investerer du i aksjer?

Det gikk for øvrig utmerket fint så lenge jeg gikk in og ut av aksjen. Hadde opparbeidet meg et pent overskudd på ca. 600 000 når jeg gjorde mistaket med å bli sittende langsiktig etter og blitt revet med av all positivitet og optimisme. I dag er overskuddet borte vekk og jeg sitter omtrent med like mye i minus. Men alt skal visst bli så meget bedre en eller annen gang i fremtiden sies det, så jeg blir nok sittende tenker jeg. Håper bare jeg ikke dauer av alderdom før det skjer noe positivt :sweat_smile:

Det er typisk at kursen faller når det er nyhetstørke. Det bør utnyttes til å akkumulere aksjer. Man må også regne med nyheter fra Asieris snart. Fomo øker.

1 Like

Synes jeg har sett at det typisk kan være snakk om 15 mnd. Hvorfor tror du det kommer snart ?

Hexvix søknaden har snart vært inne 1 år. Det som er litt spennende er at Asieris kjørte fase 3 med wolf. Om wolf kommer på det kinesiske markedet med sitt flexskop, som også PHO får royalties av ved salg, i tillegg til royalties på hexvix salg i det kinesiske surveillancemarkedet, så kommer det også til å vises greit på bunnlinja.

1 Like

Det som kan være en god trigger i det korte bildet er Q2 rapporten. Hvis salget av Cyesview/Hexvix viser “meaningfull” vekst i Q2 kan vi få en god løft. Hva er “meaningfull” vekst, det må være mer enn de 118 mill i Q1 og helst opp 5% til ca 124 mill. Da tror jeg investorene vil begynne å tro på vekst selskapet og at vi kan skimte SOC for Cysview/Hexvix. Blir og spennende å se om ForTec Medical har begynt å bidra.

2 Likes

Cevira market approval bør nærme seg også.

«Skimte SOC» hvilken drømmeverden lever du i egentlig ?

Å leve uten drømmer kan føre til en tilværelse preget av stagnasjon og mangel på mening. Drømmer, enten store eller små, personlig eller kollektivt, er en viktig drivkraft for personlig vekst og samfunnsutvikling. Det gir oss noe å strekke oss etter, inspirere oss til å bli bedre versjon av oss selv, og kan bidra til positive endring.

3 Likes

Du shorter ikke?

1 Like

Hva baserer du det på?

Photocure : Asieris’ NDA For Cevira Accepted By NMPA For Regulatory Review In China
May 12, 2024 — 09:21 pm EDT

Written by RTTNews.com for RTTNews →

(RTTNews) - Photocure ASA said its partner Asieris Pharmaceuticals communicated that the National Medical Products Administration (NMPA) has accepted its new drug application or NDA for the regulatory review of Cevira (APL-1702, Hexaminolevulinate Hydrochloride Ointment Photodynamic Therapy System) for potential marketing authorization in China.

og

Photocure Partner Asieris announces positive international Phase III clinical trial results for Cevira and data presentations at the 2024 EUROGIN Congress and SGO Annual Meeting

USA - English

NEWS PROVIDED BY

Photocure

Mar 18, 2024, 05:14 ET

OSLO, Norway, March 18, 2024 /PRNewswire/ – Photocure ASA (OSE: PHO) , the Bladder Cancer Company, announces that its partner Asieris Pharmaceuticals (SSE: 688176) has communicated today the Phase III clinical study results for its non-surgical treatment candidate for cervical high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL) Cevira® (APL-1702). The results were presented at two recent medical congresses and demonstrated highly statistically significant efficacy and a favorable safety profile for Cevira, with a significant clearance rate of high-risk HPV16 and/or HPV18 compared to placebo (p=0.0001).

Key data from the international multicenter Phase III trial were presented for the first time last week, in oral presentations at the 2024 European Research Organization on Genital Infection and Neoplasia (EUROGIN) Congress, March 13-16 in Stockholm, Sweden, and at the 2024 SGO Annual Meeting on Women’s Cancer of the Society of Gynecologic Oncology, March 16-18 in San Diego, CA, USA.

  • Cevira (APL-1702) is a pioneering photodynamic drug-device combination product used as a non-invasive therapy for treating cervical high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL). This study is a large prospective, randomized, double-blind, placebo-controlled international multicenter Phase III clinical trial designed to evaluate the efficacy and safety of APL-1702 for the treatment of cervical HSIL over 12 months. The primary endpoint of the study is the proportion of responders at 6 months after the initial treatment.
  • Between November 2020 and July 2022, 402 eligible patients from various countries including China, Germany, and the Netherlands were randomized and enrolled in this study. In terms of the primary efficacy endpoint, the response rate in the APL-1702 group was significantly higher than that in the control group, with an increase of 89.4% (41.1% vs. 21.7%, p = 0.0001), which is considered a highly clinically relevant effect. Additionally, APL-1702 showed an improved clearance rate of high-risk HPV16 and/or HPV18, with a 103.9% increase in the APL-1702 group compared to the control group (31.4% vs. 15.4%).
  • The incidence of treatment-emergent adverse events (TEAEs) was comparable between the APL-1702 group and the control group, with the majority being mild and self-resolving without requiring intervention. The occurrence rates of treatment-related adverse events (TRAEs) and serious adverse events (SAEs) were low in both groups.
  • The current progress involves ongoing communication with regulatory authorities in China and preparing for the submission of the new drug application for APL-1702. Additionally, active efforts are being made to advance development of the product outside of China.

“We are very pleased to see the strong results of this randomized controlled Phase III clinical trial in which Cevira (APL-1702) demonstrated clear benefit in patients with HSIL. Based on the results, treatment with Cevira has the potential to fill an unmet clinical need as an alternative to conventional surgical therapies for HSIL”, said Anders Neijber, Photocure’s Chief Medical Officer. " At present, Photocure teams are supporting Asieris’ to prepare the new drug application (NDA) for Cevira (APL-1702) in China, with the goal of bringing this innovative therapy to a larger number of patients as soon as possible."

2 Likes