Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Kan du utheve der det stÄr at vi kan forvente oss snarlig market approval
?

1 Like

China implemented the conditional approval process in October 2017. This pathway allows regulatory authorities to grant early market approval based on the risk–benefit assessment of drugs using surrogate endpoints, intermediate clinical endpoints, or early-stage clinical trial data.

[

Progress and Challenges of the New Conditional Approval 


](https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0149291823003508#:~:text=China%20implemented%20the%20conditional%20approval,early-stage%20clinical%20trial%20data.)

1 Like

Nei, vet ikke en gang hvordan man shorter PHO, pÄ Nordnet gÄr det i hvert fall ikke.

Og hvis jeg skulle shortet burde jeg gjort det for lenge siden, nÄ er det for seint. Eneste man ville oppnÄ med det er Ä gÄ pÄ en skikkelig smell hvis det plutselig kommer gode nyheter fra Kina :wink:

2 Likes

Alt ligger absolutt til rette for at Cevira skal fÄ conditionsl approval, myndighetenes satsning pÄ kvinnehelse, stupende fÞdselsrater, Ceviras superbe sikkerhetsprofil etc etc. Den som venter fÄr se, blir i hvert fall en heftig oppgang om den kommer.

1 Like

Pho har levert grei vekst siste Äret tross nedtrapping av flex. Dvs Þkning i Turbt markedet har vokst, og vokst mer en frafallet pÄ flex. Sikkert ingen som har skikkelig oversikt over hvor mye igjen flex har bidrar til omsetning. PÄ et tidspunkt er jo flex helt borte og all vekst vil vÊre synlig, kan gi en hyggelig overraskelse :slight_smile:

2 Likes

Det mÄ vÊre mulig Ä shorte hos nordnet, mine er godkjent for shorting og jeg fikk 450kr siste kvartal, Zero konto.

Vet ikke om det nÞdvendigvis er sÄnn, Nordnet lÄner jo ut aksjene til andre banker som sikkert tilbyr shorting av pho

1 Like

Jeg har flere Zero kontoer. I fĂžlge Nordnet kan den ikke shortes, men det gjelder kanskje bare for vanlige dĂždelige. Mulig de lĂ„ner ut aksjer til ”utvalgte” folk. De lĂ„ner uansett ikke ut mine aksjer. Jeg syns shorting er en jĂŠvla uting, sĂ„ har reservert meg fra at de skal fĂ„ lĂ„ne ut mine aksjer, det uansett hvilket selskap det gjelder.

Capture

Fra Pareto:
image

De stĂžrste eierne Ăžker igjen.

https://www.photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

2 Likes

Ja de 20 stĂžrste Ăžker med ca 15000 og 50 stĂžrste med 20000 aksjer. Flere selger seg helt ut. Er det bare de siste optimister som er igjen?

1 Like

Tja, den faller jo ogsÄ pÄ nyheter. Ref siste melding fra selskapet

1 Like

De mÄ vÊre sterke i troen disse utenlandske investorene, som stort sett eier selskapet, som ligger i ro eller Þker sin posisjon med en slik svak NOK, EURO 12 og $11. Mulig de ser at dette er bunn for NOK og PHO?

Dette er jo synsing - som er lov, men nÄr du skriver at markedsgodkjenning bÞr nÊrme seg nÄ kan du begrunne dette bedre.

Det stÄr ingenting om at sÞknaden for Cevira har fÄtt accelerated approval, early market approval eller fast track i meldingene fra Asieris. NÄ er det over to mÄneder siden innsendt IND og hvis sÞknaden er kvalifisert for noe av dette burde vel dette strengt tatt vÊrt meldt markedet ?

3 Likes

Det vet vi ikke. Det vi vet er at Kina har mulighet legalt til Ă„ gi en rask godkjennelse. For min del ser caset veldig positivt ut. Fase lll er gjennomfĂžrt med svĂŠrt gode resultater og alle kriterier ser ut til Ă„ vĂŠre mĂžtt.

Markedet ser ut til Ä ta det som skuffende at Asieris ennÄ ikke har fÄtt godkjennelse. Lang tid oppfattes negativt.

PÄ den annen side kan man nÊrme seg en positiv avgjÞrelse noe jeg hÄper pÄ.

Ser gjerne at noen her analyserer fase Ill resultatene opp mot kriteriene i stedet for Ă„ bare komme med prat!

1 Like

Var det ikke nylig du skrev man kunne forvente Ä fÄ svar angÄende kvalifisering til fast track 40 dager etter akseptert mottak av sÞknad hos NMPA? NÄ som denne fristen har lÞpt ut uten at man har hÞrt noe sÄ bÞr man fremdeles anta at Asieris har fÄtt dette?

1 Like

Du kan vel se nÊrmere pÄ fakta?

DS sa 18 mnd godkjenningslĂžp for Cevira.
Da tenker jeg vi skal forholde oss til det, sÄfremt det ikke er sterke indikasjoner pÄ noe annet.

En kompliserende faktor er at det er to komponenter som skal godkjennes.

8 Likes

Det er jo sterke indikasjoner, ikke minst graviditet/fruktbarhet, som jo er prioritert.

Det er vel flere tidsgrenser enn 18 mndr. 1 mnd og 6 mndr.

1 Like

FremstÄr veldig spekulativt Ä anta noe annet enn 18mnd.

Jeg ville iallfall ikke brukt det som fundament for investeringsbeslutning. Lukter litt haussing av Ä ha sÄ mye fokus pÄ raskt godkjenningslÞp

4 Likes