Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Gode ForsĂžks resultater gir ikke prioritert godkjennelse alene

Viktig at Asieris / PHO ikke tar noen short cut nÄ i slutten av et langt prosjekt.
Alt mÄ vÊre gjennomfÞrt pÄ en slik mÄte at der ikke kan oppstÄ noen form for usikkerhet.
SÄ fÄr en heller finne seg i Ä avvente.

Det er jo litt rart (synes jeg personlig) at der ikke er mere positiv fokus pÄ PHO nÄ med alle de store mulighetene for vekst .
Ville trodd at der skulle vÊre en annen og bedre stemning sÄ nÊr mÄlet .

1 Like

Nei, men kinas Ă„penbare behov for denne medisin/behandling burde jo alene gitt prioritert behandling av sĂžknaden, etter min mening.

1 Like

Det kommer kanskje ann pÄ hvor sÞknaden befinner seg tidsmessig, ikke?
Det gir ingen menig i Ă„ “stresse systemet” med forskjellige midler dersom svaret forventes Ă„ foreligge pĂ„ mandag ,eller om en mĂ„ned eller 3 for den saks skyld.
Skal se at uteblivelsen av sérgoder bunner i det gledelige forholdet at det vil ikke bli bruk for sér-ordninger da avgjþrelsen tidsmessig ligger altfor nért i tid. 
 :grinning:
Asieris har vist ved tidligere veikryss at selskapet mener alvor og har hÞy hastighet ved gjennomfÞring av prosjekter , sÄ vel kanskje vi skulle vÊre fornÞyd med dagens situasjon og fremdriften.
Snoeffelen nevnte en gang for en del Är siden i en diskusjon som lignet litt pÄ dagens og hvor vedkommende flyttet litt pÄ fokuset til det forholdet at det er ikke det viktigste Ä fÄ gjennomfÞrt studier og annet men at gjennomfÞringene blir gjordt riktig og ikke er for smÄ (les for lite pasienter.

Om folk kjÞper PHO eller avstÄr er meg knekkende likegyldig sÄ jeg fÞlger debattene pÄ de forskjellige aksjene jeg har igjen for Ä holde meg orientert pÄ hvor selskapene er og hvor de retter kursen.
Himla enkel og grei mÄte Ä fÞlge utviklingen , men selvsagt ,faren for Ä bli pÄvirket av andres farger er der jo.
En skal ikke forelske seg i en aksje lyder et av budene men det har vi vel alle gjordt i target PHO.
Synes dette er veldg komplisert , sÊrlig nÄr diskusjonene blir dreid mot dette med etterklok-skap.

Jeg er forelsket i PHO , innrÞmmer det og skulle den feile sÄ drar den meg med ned.
Men der er ikke noe aksje innen biotek som kan stille opp med et slikt potensiale , har drevet pÄ i 10 Är og tjener penger og markedet er jo enormt , sÄ ja 
point of no return 
for meg

Det er jo bare penger

4 Likes

Bare noen tiĂžrer over Ă„rets lav nĂ„. Jeg slutter aldri Ă„ forbauses over at noen velger Ă„ “selge hĂžns” i regnmĂ„neden juli. :thinking:

1 Like

Ikke sett denne artikkelen fÞr, men her var det mye bra. 660 000 tilfeller av livmorhalskreft Ärlig, og 320 000 dÞdsfall (2022) sÄ ingen tvil om at denne behandlingen er sÄrt etterspurt.

“The primary endpoint, which evaluated the response rate six months after administering Cevira, showed a statistically significant improvement of 89.4% compared to the placebo group.”

“The drug also showed an improved clearance rate of high-risk HPV16 and/or HPV18, with a 103.9% increase in the Cevira group compared to placebo.”

“In the announcement accompanying the data, Linda Wu said: “The study not only demonstrates remarkable efficacy but also exhibits a favourable safety profile, offering a new powerful artillery for the national cervical cancer prevention and control system.
“Additionally, we are making significant progress in product development overseas, aiming to bring this innovative treatment to more patients as soon as possible.””

4 Likes

Ja, det er dessverre mange som blir rammet av livmorhalskreft og dette vil vÊre en behandling som vil gi stor glede til mange pasienter. Det at Aseris er villig til Ä pÄta seg alle kostnadene med fase 3 studiet, betale ut store engangsutbetalinger ifm med diverse milepÊlertil PHO fÞr Cevira er pÄ markedet (bare i Kina vil det totalt utbetales mellom kr 200-250 MNOK nÄr sÞknaden forhÄpentligvis blir godkjent), pÄta seg alle kostnadene ifm salg/produksjon - samt betale royalty (10-20%) og salgsmilepÊler viser etter mitt syn hvilket potensialet som ligger I behandlingen. Videre skal Aseris ogsÄ i dette kvartalet (Q3) starte dialogen med myndighetene i Europa - mens en vil kontakte USA i lÞpet av H2.

8 Likes

DNB
Update - PhotoCure (Pharm. & Biotechnology, Norway)
Recommendation: Buy
Price target: NOK 87.00

Important long-term deal
For the Q2 report (due at 08:00 CET on 7 August), we expect earnings to be in line with our estimates and thus have not changed our forecasts. Focus should be on long-term growth and the deal with Richard Wolf regarding the development of a new flexible blue light cystoscope for the global markets. We believe such a product could be ready for launch in about two years, and the cost to Photocure should be reasonable. We reiterate our BUY and NOK87 target price.

Q2e revenue of cNOK144m and EBITDA of cNOK27m. Our revenue estimate is in line with last year, and in both this year and last year’s Q2, total revenue and EBITDA benefit from milestone payments. For Q2, we forecast cUSD2m in milestones (cNOK21m for the year). Underlying product sales should be flattish to slightly down YOY in the US (due to flex sales in Q2 last year that will not recur), while we forecast healthy growth in Europe. The positive EBITDA is mainly driven by the milestone payment and relatively low business development spending YOY in Q2.

Long-term development deal with Richard Wolf (RW) for flex BLC. In Q2, Photocure announced a deal with RW to develop a new flexible blue light cystoscope (BLC) for the global market. Photocure has sought such a deal for some time and, in our opinion, this is a positive move. We estimate the development of the new system would take around two years before it could be filed for approval (given that the US market has been down-classified until then). Photocure would support the development with its knowledge within BLCs as well as financially (i.e. taking some of the development costs). We believe the total cost for Photocure is reasonable (we estimate cNOK25m total cost over the coming years). In exchange, it would receive a royalty on sales of the flex BLC (we estimate a mid-teens royalty). However, the real benefit to Photocure would come from the potential increased usage of Hexvix/Cysview from its use in the outpatient setting.

BUY and NOK87 target price reiterated. Long-term we believe Photocure is working to establish BLC usage as a standard of care in most markets and the potential to reintroduce flexible BLCs in the US, and over time establish flex BLC as a standard in Europe, would expand the potential for Hexvix/Cysview significantly, in our view.

Best regards
Patrik Ling | DNB Markets | Equity Research Sweden

Phone: +46 733 26 37 69
Email: patrik.ling@dnb.se

12 Likes

Artig at analysen ikke nevner hverken Cevira eller Hexvix sÞknadene i Kina pÄ noe som helst mÄte.

Kun en liten setning angÄende milestonebetalinger.

Begge disse sÞknadene vil ha en stÞrre innvirkning pÄ verdien i selskapet en avtalen med RW innen 2 Är.

6 Likes

Eneste DNB er opptatte av er core business og de sier Cevira verdi er satt til null. NÄr godkjenning av Cevira kommer mÄ det nok opp med target price betydelig.

2 Likes

Det er vel 12 mnd kursmÄl

Litt usikker pÄ hva du mener med ditt siste innlegg Bingo123 - tenker du at siden kursmÄlet til DnB er satt med et perspektiv pÄ 12 mnd, sÄ kan en ikke ta med i betraktning verdien av Cevira ettersom behandlingen mest sannsynlig ikke er pÄ markedet innen den tid? Hvordan forklarer en ev. hvordan andre biotekselskaper kan gis kursmÄl som tilsier en verdsettelse pÄ mange milliarder selv om en har null inntjenning og er mange Är unna potensiell suksess?

SelvfÞlgelig har avtalene med Aseris en verdi - hvilken verdi de har kan alltids diskuteres, men bare i Q2 gir denne avtalen et engangsutbateling pÄ over 20 mill
 Godkjent sÞknad i Kina gir godt over 100 mill
Derfor blir det etter mitt syn noe merkelig at DnB i sitt kursmÄl ikke beregner med noen verdi av Cevira.

5 Likes

Bingo ble tatt litt pÄ senga og er redd for for mye kursoppgang

2 Likes

Det er derimot noksÄ vanlig Ä tillegge det som ligger i pipe en verdi basert pÄ LOA. Men de gidder vel gjerne ikke ta seg bryet med slikt nÄr selskapet allerede er i kommersiell fase. Var vel tilsvarende likt i analyser i f.eks Calliditas Therapeutics.

Mener 12 mnd er standard

Det vet stort sett alle som holder pÄ med aksjer, det som virker sÄ desperat er ditt behov for Ä utdype det.

Derfor Cevira ikke er med

Norne har verdsatt Cevira til ca kr 14 per aksje (kr 18 minus 20%). Fra update 18. juli 2024. Vil vel Ăžke betydelig om det fortsetter Ă„ komme gode nyheter.

4 Likes

Og Handelsebanken hadde tilbake i 2022 risikojustert kr 35 per aksje for Cevira.

6 Likes

Hej Norge

Gammel og forhadt tidligere storaktionér i PHO har nok gjort det bedre end de fleste — mye tumult og krangling da Hanson solgte sig ud af PHO ---- Den kloge narrer den mindre kloge :partying_face:

Dansken