Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Det virker som at DS har lært noe fra tidligere ift “love for mye”/være for aggressiv i guidingen - og at dagens presentasjon var balansert - samtidig er det ingen tvil om at han var veldig entusiastisk om fremtidsutsiktene og den nye foretningsmodellen/store ordren (snakket på inn- og utpust).

3 Likes

Tilslutt i presentasjonen QA session holt han et flammende innlegg for bruk av BLC. En ting er sikkert kommer jeg noen gang til å måtte få en undersøkelse for blære kreft kommer jeg aldri til å godta at de kommer med noen annet enn BLC. Ingen andre skulle heller, Rollep.

De 50 største aksjonærene økte med 111 000 i siste oppdatering. Mustang Capital kjøper seg opp nå nesten 1%.
Det var mange av de minste aksjonærene som solgte små poster, utrolig mange.

5 Likes

En slik aksjonærkonsolidering danner ofte grunnlaget for en mer solid oppgang over tid, er min erfaring.

Så får vi et byks når en evt FOMO slår inn etter at free float er redusert.

2 Likes

Starter ganske sprekt i dag, 700.000 omsetning etter et kvarter.

3 Likes

Yppi, hadde dette vært hvilke som helst annet q de siste par årene så hadde vi mest sannsynlig fått nedgang dagen etter q.
Håper dette er et styrketegn, at folk nå endelig begynner å tro ting løsner og at dette kan danne gulvet i turen oppover mot 80 ila sommeren.
Jeg er “litt” i pluss akkurat nå.
Digg :+1:
La sommeren komme sigende :sun_with_face:
God 17 mai helg alle som er så utrolig dyktige her inne med masse nyttig info.
Ikke at jeg skjønner så mye av det og jeg orker ikke sette meg inn i dette heller.
Nano hadde jeg litt mer greie på, men d gikk jo i dass så nå har jeg bestemt meg for å være her en tid fremover.
Alle rest skatt penga er pløyd inn i PHO.
Og jeg som sa at jeg aldri skal ta i noe biotek noe mere. Ikke en gang med iltang.
Klarte jeg det? Å nei da… 🫣

6 Likes

Famous last words, husk alltid å sikre noe. Plutselig våkner man opp og Kina har satt i gang krig med Taiwan og alle avtaler strykes/blir ulovlige. Eller noe annet sjukt. Alt kan skje i børsverdenen. Ser lyst ut i PHO for all del, men aldri verdt å gå inn 100% av fri kapital i en ting. Det har jeg lært på den vonde måten.

6 Likes

Litt dårlig formulert av meg😅 Jeg kan ikke øke mer fordi jeg er fullinvestert på den aktuelle ASK-kontoen. Totalt sett utgjør PHO rundt 25%, men er helt enig i det du sier. Aldri feil å ta gevinst, spesielt i aksjer med høy risiko. For min del ble ULTI en fin lærepenge på akkurat det.

3 Likes

Noen som har sett hvilke saker som kommer opp på GF i neste uke?

Nytt styremedlem foreslås, en dame med lang erfaring fra finance verden ser veldig spennende ut;
Ghizlane Tagmouti is an experienced investment professional specializing in the healthcare sector, with a
background in mergers and acquisitions. She worked at Advent International in London from 2015 to 2024,
and contributed to several of the firm’s investments including the acquisition of ICE Pharma and Zentiva,
where she served as a board member. Prior to Advent, Ghizlane was on the investment banking team at
Morgan Stanley in Paris and London. Ghizlane holds a Master Grande Ecole in Finance from ESCP Europe
and is fluent in Arabic, English, French, and Spanish.

Hva skal de med en slik dame?

2 Likes

Max 1,5 måneder til denne store ordren skal komme i boks, slik det virket på Schneider så må den da være rett rundt hjørnet

Når man tenker på de enorme summen som brukes på kreftbehandling og de vanvittig dyre kreftmedisinene, så er det en stor skam at urologene bruker så lite BLC bare pga at prosedyren tar lengre tid per pasient. En stor skam som burde kommet fram i lyset i media og i pasientforeningene. Feks Kreftforeningen her i Norge.

6 Likes

Litt tidlig ute med den kommentaren gitt. Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt

Harlighet for en kvartalsrapport.
DS snakker som et maskin-gevær så det er ikke bare en særdeles dyktig CEO PHO har fått i sjefs-stolen men i tillegg veldig motivert for oppgaven ----------heilt makalaust.

Tar en seg tid til å høre hva DS sier i 1 kvartalsrapporten 2024 , spesielt de svarene han gir under Q & A delen så er det til å få hakeslipp av.

De har samarbeidet med ForTec siden 2021 og slik jeg forstår det så vil denne geniale måten å drive salg på øke pho salget signifikant.
Altså , skal Fortec øke salget og kanskje derav også redusere antallet selgere som i dag er ansatt i PHO?
Burde dette samarbeidet vært børsmeldt?
Det er jo kjent nå så da burde det vært sendt egen børs-melding på denne saken , ikke ?

Det kom som sagt mange oppklaringer på denne 1Q24 rapporten under siste Q&A delen og anbefaler på det sterkeste å høre podcasten igjen og igjen og… :slightly_smiling_face:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240515_13

Jeg er på børsen av en grunn og den grunnen heter PHOTOCURE.

1 Like

Hvilken podcast?

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240515_13

Photocure Webcast Q1 2024

hjalp det ?

2 Likes

Får atskillig bedre inntrykk nå av “sjefen”. :clap:
Kan anbefale andre jeg også å høre på alt.

Spennende med ny styremedlem. Også spenning omkring hva Ryan Kitchen egentlig skal stelle med. Tipper at han blir ordentlig presentert på GF.
Bare noen få dager igjen til dette. :person_fencing:

2 Likes

Dessverre. Så hvis man ikke er spesielt vant med hans måte å snakke på så er det lett å falle av lasset. Skulle ønske han tok mer hensyn til at han i hovedsak snakker til ikke-amerikanere.

2 Likes

Alt handler om penger - også i helsevesenet - og jeg synes det er skremmende (om det stemmer) at en velger bort den klart beste behandlingen, fordi det resulterer i lengre prosedyrer (som igjen betyr færre pasienter/mindre fortjeneste). Som DS i sin “brennende” tale avslutningsvis i Q&A uttrykte - at konsekvensen av at mye ikke avdekkes gjennom bruk av hvitt lys, er ikke at en da kan ta det bort senere men at en kanskje må ta bort hele blæra eller i verste fall ikke overlever. Og resultatene fra de siste studiene er skremmende (for pasientenes del), når en ser hvor stor forskjell det er ved å bruke hvitt lys versus blått lys. Nå jobbes det aktivt fra flere kanter for å få nedklassifisert scopene i USA, og jeg håper virkelig at pasientorganisasjonene kommer enda sterkere på banen.

4 Likes

Du må ikke godta at de undersøker deg med WLC, det er ikke godt nok. Du kan nå legge frem dokumentasjon som vi har fått i det siste. Norge burde være et foregangsland på dette med BLC, “invented here”

3 Likes

"Even if we see the potential of the stock to be in triple digits in the long term, at this point we stick to our NOK 85/sh TP and reiterate our Buy recommendation." (Norne Research)

4 Likes