Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Ser at Mustang Capital øker med nye 24 000 aksjer, det er andre dag på rad at de øker med ca.
24 000.
De 20 største øker til 55,69%.
Fra DNB;
Solid start to the year
A 3% outperformance on Q1 sales versus our estimate
and consensus together with lower operating expenses
helped EBITDA beat our forecast by 193% (but cNOK5m
in absolute terms). Management reiterated its guidance
for 6–9% organic product sales growth in 2024 and
positive EBITDA (excluding business development
costs). We reiterate our BUY and NOK87 target price.

Det er nesten 50% opp til 87, er en god start.

ForTec har nå BLC på forsiden til sin hjemmeside når du slår opp linken;

The Best in Mobile Surgical Technology | ForTec Medical

6 Likes

Likevel handles aksjen heller ned enn opp, og vi er under 60 igjen.

1 Like

Brosjyren deres:

1 Like

Så kan man jo vælge at supplere. Det gjorde jeg i dag. Photocure er mit krydderi i en ellers forholdsvis sikker portefølje.

1 Like

Veldig bra ser ut for at de er proffe selgere. Kan du se hvor mange scope de nå har DS sa 6.?

Artig og betryggende for at ForTec mener alvor med satsingen at de kjører BLC som første push på hjemmesiden. Man ser de er svært aktive også på LinkedIn. Her vil etter alle solemerker større ordre materialisere seg innen relativt kort tid.

9 Likes

Jeg tenkte på det, men fant ikke noe tall på det. Kan prøve å sende de en mail og høre.

skulle dette vært børsmeldt ?

Skal de dekke hele USA må de ha mange scope, det står “serving customers in more than 45 states across the US through a network of service centeres stretching cost to cost”

2 Likes

Den nyvalgte dama i styret burde og nå benytte anledningen til å laste opp.

Bestemt. Det er oftest positivt, når insidere supplerer.

Må ikke godta at de undersøker meg med WLC?

Hva skal jeg gjøre da, bare kjøre hjem igjen og håpe på det beste?

Tror ikke du har mye erfaring med hvordan helsevesenet fungerer. Men klart, det er jo enkelt å være bastant når man sitter foran skjerm og tastatur.

1 Like

Beklager, det kan misforstås.
Altid positivt hvis insidere køber aktier. Det håber jeg bestemt, de gør fremover :smile:

Var jeg deg ville jeg nå kommunisere med sykehuset som skal undersøke deg og finne ut av hvilke metode de skal bruke. Hvis de sier WHL ville jeg si at det er du ikke interessert i si du vil bli undersøkt av et sykehus som tilbyr BLC. Fritt sykehus valg i Norge.

PHO sin organisasjon i Norge burde lage til en liste over sykehus som tilbyr BLC. Kreftforeningen i Norge burde også ha en slik liste. Det er en skam at en slik liste ikke er på plass allerede.

5 Likes

Rollep - kreft er en forferdelig sykdom, og jeg vet det er flere her på tekinvestor som selv har opplevd kreft. Jeg håper alt går bra med deg og at du får den aller beste oppfølgingen.

Jeg blir derimot irritert og sint når pasienter ikke blir tilbudt det beste tilbudet - som i verste fall kan ha betydning for liv eller død. Det som gjør meg enda mer sint er at penger virker etter mitt syn å være den avgjørende faktoren for behandlingstilbudet - og når en tillegg hører fra DS at spørsmålet om det blir nedklassifiserig av scope handler kun om politikk, blir en helt oppgitt.

Får virkelig håpe at avtalen med Fortec kan gi en ketchup effekt (det som presenteres på hjemmrsiden deres virker veldig oppløftende)- og at når ballen først begynner å rulle, at de andre sykehusene/helsestasjonene ser seg nødt til å skaffe seg dette tilbudet til sine pasienter. Videre vil nedklassifisering av scope kanskje være den utløsende faktoren for å oppnå SoC. Det blir også spennende å se hvordan salget blir i Kina når markedsgodkjennelsene kommer der - og hvordan det kan påvirke synet helsevesenet i Europa/USA har på bruken av BLC.

5 Likes

På bildet i artikkelen under, fra Bærum sykehus, så ser det ut til at de bruker BLC

4 Likes

Man kunne jo startet med å snakke med noen norske klinikker og sykehus om hvorfor de bare bruker blått lys av og til og hvordan de vurderer case for case i forhold til bruk. Virker som det er ca samme forhold her som i USA

Ja ja så var vi på vei til 53 igjen for n’t gang.

Nå må snart DS få fart på denne stor orderen eller blir vi hengende nede i gjørma her hele sommeren.

Laget meg en liste over selskaper jeg følger hos Nordnet. Når jeg åpner den er d bare starte å se i bunn der det er rødt, og joda, der dukker PHO opp.
Samma leksa hver dag.
20-10-50-100-200 aksjer går på stadig lavere kurser.
Jeg føler meg ganske sikker på at det ikke er oss småsparere som sitter og dropper disse fillepostene.
Frustrerende

2 Likes

Tror det må komme et press fra organisasjoner som kreftforeningen og individer som skal undersøkes for blære kreft .Med all den dokumentasjonen som nå har kommet burde kreftforeningen promotere bruk av BLC. For å få de med bør de vitenskapelige resultatene presenteres. Helsedirektoratet burde også være en pådriver for bruk av BLC. Den norske PHO organisasjonen har sovet i timen.
Kom ut en post på 100 000 aksjer på 58,5, hvem selger og hvem kjøper. Ser at et selskap som heter [39. CORTEX AS] har 100 000 aksjer.

Det er mer irriterende å lese disse gjentakende, klin identiske surveinnleggene enn å se at kursen flytter seg vilkårlig litt opp og ned på tynt volum. Det sagt, så er det riktig observert av det står en salgsalgo og bøsser på bid. Kjedelig, men å vite når denslags endrer retning er og blir umulig.

8 Likes