Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Hva er et “surveinnlegg”?
ForĂžvrig er det ikke leseplikt her :thinking:

Det evinnelige gnÄlet hver gang kursen korrigere for Ä teste nedsiden.

1 Like

Det er vel lite her i verden som er bedre “testet”.
PĂ„ tide Ă„ “teste” oppsiden. :slightly_smiling_face:

Ikke “testet” nok tydeligvis, da det lempes stadig ut pĂ„ lavere nivĂ„.

100% enig i dette. Hvis det fantes slike lister ville man i det minste visst hvor man skulle sĂžke/bestille behandling hvis man ikke er fornĂžyd med det man blir tilbudt lokalt.

Det har gÄtt sÄ pass kjapt med bÄde henvisning og innkalling at jeg mÄ bare stille og ta imot hva det nÄ enn mÄtte tilbys. ForhÄpentligvis kan jeg fÄ ut litt info fra urologen om hvor man bruker BLC. Jeg har for Þvrig ikke noe imot Ä betale selv, penger har jeg mer enn nok av til tross for den elendige utviklingen i PHO.

1 Like

“For ordens skyld: Metoden er i bruk ved de aller fleste norske urologiske avdelinger. Hvis du vil prĂžve den sĂ„ hĂžr med urologen din.”

De sier at hvitt lys brukes fortsatt mest fordi det ikke finnes studier som tilsier at det Ä bruke blÄtt lys gir Þkte sjanser for overlevelse, eller levetid.
Om de ikke finner alt fÞrste gang sÄ finner de det pÄ neste kontroll (hvitt lys)
BlÄtt lys er dyrere og det gir ogsÄ mer ventetid og derfor mener de det ikke sÄ ofte kan forsvares ref det med studier ift overlevelse, tap av levetid.
Men pÄ unge pasienter brukes visst blÄtt lys jevnt over oftere

Og sÄ er dette med NBI

Dette er bare rett ut fra en samtale, sÄ det er ikke mine meninger

Hvem er “de”?

Jeg Þnsker deg lykke til med undersÞkelsen. Det du skriver at du kan gjerne betale for undersÞkelsen selv, da hadde jeg ringt de private klinikkene bare for Ä undersÞke hva de tilbyr. Aleris pÄ Frogner 22541000 eller Volvat 22957500. OgsÄ tatt kontakt med kreftforeningen og BlÊrekreft Norge som vist over her. Ser at artikkelen er fra 18 mai 2014.

Ett annet visuelt chart.

Se volum og wick til oppsiden pÄ topp nr 1. Tydelig mangen selgere pÄ denne baren. Umiddelbar reaksjon ned.

Sannsynlighet for en retest til nedsiden igjen nÄr man nÄr dette omrÄdet igjen er stor.

Ny volumspike igjen pĂ„ topp nr 2, men ikke sĂ„ stor og ikke fult sĂ„ klimatisk. Dagen etter prĂžver man igjen men klarer ikke Ă„ klarere high fra dagen fĂžr. Men man “lukker” for dagen hĂžyere en hva man klarte sist gang. Ny test til nedsiden kommer, da man har bĂ„de brutt igjennom en motstandsomrĂ„de, merket gult, og man har fĂ„tt inn volum pĂ„ topp uten Ă„ ta ut high fra sist topp ( Nr 1).

Reaksjon ned nÄ gir volum. SÄ nÄ er det egentlig bare Ä vente Ä se hvordan denne testen ser ut.
ForelÞpig dukker det opp volum, og noen er lykkelige i Ä selge pÄ stadig lavere nivÄer.

Om dette er salg av en posisjon som er holdt, eller salg som i short basert pÄ brudd ned vet vi jo ikke.

Legg inn litt teknisk analyse sÄ ser man at bevegelsene i chartet er ganske naturlige i forhold til tidligere hendelser.

Zoom ut pÄ ukentlig sÄ ser man at det er noe volatilitet som mÄ bearbeides av chartet.

2 Likes

Noen som jobber med dette som jeg snakket med

Du fÄr linke dem noen nyere studier:)

Studier som peker pÄ overlevelse, Þkt levetid ?
Har du linker ?


blant annet en av de helt siste bþrsmeldingene.

Bladder Cancer: Long-Term Benefits of Blue Light Cystoscopy and Enhanced Detection with HD Technology Unveiled at AUA 2024

626 patients were included in this study, 313 in each study arm (WLC versus
BLC). Recurrence and progression data for BRAVO was measured at a 3-year time
point. Overall survival follow-up was for 10 years.

Study results include:

  • Risk of recurrence was significantly lower following BLC (HR 0.60, 95% CI 0.29-0.61) - 40% reduction in risk of recurrence. This confirms data from multiple RCT studies.
  • Patients who underwent BLC had significantly reduced risk of progression (HR > 0.51, 95% CI 0.36-0.99) compared to patients who underwent WLC.
  • There was improved overall survival among BLC vs. WLC (HR 0.41, 95% CI 0.30-0.72)
  • Additionally, in the equal-access setting of the VA Healthcare System, benefits of BLC were equitably shared between race/gender.
2 Likes

PHO publiserte denne 7 mai, gir overlevelse OS

  • Risk of recurrence was significantly lower following BLC (HR 0.60, 95% CI 0.29-0.61) – 40% reduction in risk of recurrence. This confirms data from multiple RCT studies.
  • Patients who underwent BLC had significantly reduced risk of progression (HR 0.51, 95% CI 0.36-0.99) compared to patients who underwent WLC.
  • There was improved overall survival among BLC vs. WLC (HR 0.41, 95% CI 0.30-0.72)
  • Additionally, in the equal-access setting of the VA Healthcare System, benefits of BLC were equitably shared between race/gender.

link;
Bladder Cancer: Long-Term Benefits of Blue Light Cystoscopy and Enhanced Detection with HD Technology Unveiled at AUA 2024 (photocure.com)

2 Likes

Dette gule feltet som du viser blir vel nÄ testet fra oversiden. Holder det?

Ved close i dag sÄ kan muligens baren i dag fortelle oss noe.

Men Ă„ dra konklusjoner pĂ„ en bar som ikke er ferdig “printet” blir rein gjetting.

Ja, den siste studien syntes jeg er veldig viktig og noe jeg har ventet pÄ. Den viser tydelig forbedret overlevelse, jeg har ikke tidligere sett gode data pÄ forbedret overlevelse, kun mange studier som viser bedre oppdagelse, spesielt ved Cis som vel er godt etablert nÄ. Men bedre deteksjon gir ikke automatisk nÞdvendigvis bedre overlevelse. Tror dette blir en game changer :slight_smile:

1 Like

Syntes forresten ogsÄ at dette ForTec initiativet er en super nyhet og nest beste nyhet vi kunne fÄ sammenlignet med nedklassifisering :slight_smile: i presentasjonen nevnte de at ForTec kunne nÄ inn til sykehus som ikke bruker Karl storz utstyr


Fikk du noe svar i dag? MÄtte vÊre en som skulle selge en del i dag, det ble prÞvd Ä fÄ hull pÄ 58 mot slutten i dag men det gikk ikke. Vi fÄr se i morgen.