Med sÄ lite volum er det lett Ä skyve kursen en del prosent bÄde oppover og nedover - og som Savepig og undertegnede har vÊrt inne pÄ - kan det vÊre lurt ikke fÞlge med pÄ kursen hver dag/hver time, men i stedet fÞlge med pÄ trendene.
Jeg har tidligere stilt spÞrsmÄl ved hvorfor en skal investere i biotek nÄr en ser hvordan kursen utvikler seg pÄ gode nyheter, og hvordan kursen gruses ved dÄrlige nyheter. Det er interessant Ä se at PHO kun har steget noen fÄ prosent siden mai 2023 (dvs. det siste Äret) - nÄr en tar i betraktning hvilke nyheter/resultater vi har fÄtt og de formelle stegene som er tatt. Dere vet alle at resultatene fra fase III (Cevira og Hexvix) kom hÞsten 2023 og at sÞknadene er sendt inn i Kina, og at vi nÊrmer oss innsendelse av sÞknad i Europa (Cevira) i Q3. Hva er poenget med Ä ta risikoen ved Ä sitte over resultatene fra de forskjellige studiene, nÄr kursen faller med fort over 90 % pÄ dÄrlige nyheter og knapt beveger seg ved suksess (og vi nÄ er 1 Är nÊrmere markedsgodkjennelse)? Jeg vet at dette blir noe forenklet (og at kursen var lavere enn i dag nÄr Cevira/Hexvix resultatene fra fase III kom)- og at det er flere faktorer som spiller inn - men det store bildet
i PHO gir etter mitt syn gode grunner til Ä diskutere dette mer overordnet. Jeg synes det er ganske utrolig at kursen til PHO fortsatt er pÄ 50 tallet (som den ogsÄ var i 2019), og at PHO kun er verdsatt til 1.5 mrd selv med nesten 300 mill i cash og uten gjeld.