Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Må ikke glemme Hexvix oppi det hele. Inspeksjon utført av CFDI med bestått. Godkjenning innen 10 mnd.

Forberedelser til launch godt på vei, med strategi om utvidet markeds-reach.

5 Likes

Ja, det skulle ikke forbause meg om trader-gjøkene ødelegger oppgangen, som vanlig.

Min drøm er at de blir stående igjen på perrongen når den store oppgangen endelig kommer.

1 Like

Kurs ned på 50-tallet er helt uhørt for Photocure nå. Den beste strategien er heller å kjøpe og sitte, enn å prøve å få med seg enkrone opp og ned. Kom igjen om noen måneder så får vi se hvem som fikk rett. Asierismeldingen bør gi en mye sterke boost enn 10%.

1 Like

Ikke rart nye investorer blir skuffet dersom de lar seg påvirke av det du skriver. Meldingen fra Asieris er positiv, men den haussingen du driver med er det eneste som er uhørt.

1 Like

@Lucrum har du lest rapporten og meldingen fra Asieris? Hvordan en aksjonær ikke blir entusiastisk av partnerens guiding og rapport nå er en gåte! Entusiasme og solid dose positivitet og høyst sannsynlig økt sannsynlighet for blockbuster og to core produkter… da er det helt på sin plass med glede og oppgang etter min mening. Ingenting med haussing å gjøre. Det er unikt det som ser ut til å skje i partneravtalen her. Så enkelt!

Og sist men ikke minst en enorm stor pasientgruppe som nå sannsynlig kan få bedre muligheter!

Er også veldig spent på når og om nedklassifisering melding kan komme innen kort tid?

Gjøken er vel han som alltid klager på dalene kurs på knøtt volum og som aldri tar lærdom eller affekt :sweat_smile:

1 Like

Om noen gjør en mikroskopisk innsats med mattematikken så skjønner man at kursen her burde vært tresiffret for lenge siden.

3 Likes

Spørsmålet er når markedet begynner å prise inn den/de relativt heftige milepælsutbetalingene og inntekter fra launch i Kina. Tror det vil gå tregere enn man skulle håpe, gitt markedsbetingelsene og #OSE, men på kurs 50-70 er det desidert enkleste å lukke traderen og avvente reprising. Den største “risikoen” i min bok er og blir at PHO blir tatt av børs til en for rimelig penge før gjennombruddet har materialisert seg i aksjekursen.

6 Likes

DnB ha et kursmål for PHO på 87, uten Kina, dvs. uten Cevira (og Hexvix). Nå begynner ting å materialisere seg. Spennende å se når DnB begynner å regne på milestones og royalties.
PHO er i alle fall godt rustet for “Det store spranget framover” som Mao kalte det.
100-lappen til nyttår er et realistisk ønske, men antar at den virkelige oppgangen får vi neste år. Om signalene fra PHO og Asieris holder vann, og verden består.

3 Likes

Hva er nytt i dagens melding som tilsier at aksjen burde eksplodere utover beskjeden om at alt går som planlagt (ikke en sølvfølgelighet, så positivt), noen flere detaljer rundt organisasjonen/satsingen på APL-1702/06 og en mer detaljert beskrivelse av tidslinjen for APL-1706?

Kursen i Pho var i 154,50 i mai 2021.

Nå ligger den på 1/3 av det.

Historisk en av de svakeste kursene aksjen har hatt på 6 års tid.

Så kommer en enestående on track melding fra Asieris.

Det vil være svært rart om kursen skulle synke ut fra det perspektivet. og hva som ligger i Asierisdealen.

Photocures egenvirksomhet har på tross av flexbortfallet klart seg med et overraskende bra resultat det tatt i betraktning - pga de gode Saphiraresultatene, som noe overraskende har kompensert for mye av flexbortfallet…

Jeg nekter å høre på Investtech for å si det sånn.

3 Likes

Helt enig det, men problemet har vært at selskapet har vært et vekstselskap som ikke vokser og hvis vi løfter blikket litt så ser vi hva som har skjedd med prisingen av biotek generelt og vekstselskaper. Med andre ord; ikke unikt for PHO. Det er mange gode grunner til det og det ser ut som samarbeidet med Asieris vil være det som drar selskapet opp fra skyggedalen, men basert på historikken tror jeg det må mer enn en løypemelding til for å reprise selskapet.

Edit: Investtech er det bare å drite i når man handler aksjer i denne sektoren

Men denne gjøken hiver seg i hvert fall ikke på salgsknappen hver gang det kommer en bitteliten oppgang :wink:

1 Like

Pk2k, tror du gjorde lurt i å ta gevinst.

Tenkte på det selv også, men så er d dette med; skal banne på at hvis jeg gjør det så fortsetter aksjen oppover.
Nei nå er d så nære at ting kan skje relativt raskt så nå tør jeg rett og slett ikke, men d har jeg jo sagt i halvannet år.
Blir vel en tur ned til 50 blank igjen uansett hvor mye enkelte skriver om håpløs aksjekurs.
Var med på samme leksa i NN. Da var d heller ikke måte på hvor mange hundre kroner den skulle til for alt var jo nærmest i boks. Bare idioter som solgte på 100 - 90 - 80 osv… og vi så jo hvordan d gikk.
Trøsten her er at vi i alle fall har en fullført fase 3 og møtt endepunkt.
Det vil nok også speiles i kursoppgang, men kanskje ikke før til våren med mindre det kommer overraskende meldinger.

1 Like

Her er det nok en fordel å gjøre regnestykkene i Asierisavtalen. Verdien nominelt som man regne hjem ved blockbuster+milepæler blir mange ganger dagens markedsverdi for Photocure.

2 Likes

Flott om du kunne gjøre de regnestykkene.

De som ikke allerede kjenner de beregningene bør ikke drive med aksjer.

Du vil ikke dele med oss andre dine regnestykker?

I kina har 1-2% av kvinner HSIL hvert år, det er opptil 13,2 millioner pasienter bare i Kina….

Unit price 2500usd (for 7 år siden)

3 Likes

Verdiene i Asieris avtalen har vel vært skrevet her på forumet hundre ganger. Om man ikke har fått med seg det hittil så anbefales det å enten søke/lese tråden på nytt. Alternativt kan man anse verdien til null og stå igjen på perongen når toget går fra stasjonen.

2 Likes