Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Hypotetisk sett si at alle ble behandlet med cevira, og en lÄst royaltiesprosent pÄ 20%, sÄ ville det gitt 2 566,- kr per aksje i PHO.

3 Likes

Den bekymringen sitter jeg ogsÄ med, og den ble ikke mindre nÄr jeg sÄ bakgrunnen til dama som nettopp kom inn i styret. Hva denne Ryan Kitchen holder pÄ med bak kulissene vet man ogsÄ fint lite om.

Hva gjelder milepÊler og andre inntekter som forhÄpentligvis vil strÞmme inn fra Kina hÄper jeg inderlig de i sin helhet gÄr til utbytte.

De mÄ i hvert fall ikke sitte Ä ruge pÄ de pengene, eller enda verre kaste bort de pÄ oppkjÞp eller annet tull.

2 Likes

Jeg har vÊrt pÄ denne trÄde i 5+Är, fint Ä fÄ nye beregninger og hva som er lagt til grunn i beregningene.

Hvor mange aksjer har du i Photocure.

  • 1-100
  • 100-500
  • 500-1000
  • 1000-5000
  • 5000-10000
  • 10000-15000
  • 15000-20000
  • 20000-30000
  • 30000-40000
  • 40000-50000
  • 50000+

0 stemmegivere

Jeg fant ingen plass og krysse av for mine 43,5k aksjer :wink:

Edit. Der var alternativet pÄ plass, takker :+1:

Alle skal med.

2 Likes

Patrik Lings DnB lĂžsning!

2 Likes

Det er ganske spesielt at ikke DNB nÄ regner inn en forventet verdi pÄ Asierisdealen
 synes i grunn det er slett analytikerarbeid
 mulig det kommer nÄ etter oppdateringen med den klokkeklare ordlyden


1 Like

Tenk hvis PR apparatet til PHO hadde nyttegjort seg av all den fantastiske infoen Asieris presenterer, hadde vĂŠrt en helt annen kurs.

3 Likes

HÄpet mÄ vÊre at en/flere storfisker begynner Ä posisjonere seg i perioden frem mot godkjenning av Hexvix og Cevira i Kina. De smarte bÞr vurdere Ä begynne sÄ smÄtt, tiden gÄr fort frem mot nyttÄr. Tror pÄ helt andre volum og moment pÄ nyÄret (les: helt andre, hÞyere kurser).

Edit:

AltsĂ„, dette gikk meg hus forbi, men betydningen av formuleringen “blockbuster”:

What Is a Blockbuster Drug?

A blockbuster drug is an extremely popular drug that generates annual sales of at least $1 billion for the company that sells it. Examples of blockbuster drugs include Vioxx, Lipitor, and Zoloft. Blockbuster drugs are commonly used to treat common medical problems like high cholesterol, diabetes, high blood pressure, asthma, and cancer.

Setning nummer to i rapporten til Asieris:

Asieris Pharmaceuticals today released its 2024 Semi-Annual Report, showcasing a strong growth momentum. The launch of its blockbuster product APL-1702 is progressing smoothly, while the Commercial Team continues to enhance revenue-generating capabilities.

Dersom Asieris faktisk omsetter Cevira for 1 mrd. USD, innebÊrer inntekter til Photocure pÄ 100++ musd. MilepÊler og whatnot kommer i tillegg. Bare sÄnn for Ä sette ting i perspektiv vs. dagens mcap.

3 Likes

Hej
Vil prĂžve at lave et simpelt lille regnestykke – med risiko for at fĂ„ hovedet rykket af :joy:

Baseret pÄ 1. Salg af Cevira pÄ US 1 milliard.

Royalties til PHO US 125.000.000
Antal Aktier( Rundet) 30 mill
Kurs US/ NOK Lire = NOK 10

Da bliver regnestykket overskud pr. aktie 125:30X10 = NOK 41.66

Da det er penge direkte pÄ bundlinjen med en P/E pÄ 10 --Ja da bliver kursen pr. aktie NOK 416,6
Dere kan selv gange hvis man sĂŠtter P/E til 30 ---- ufattelige summer :partying_face:

Dertil kommer Milstone og indtÊgter fra Kina pÄ Hexwix :wink:
Samt Ned klassificering, og nyt flexscope

Der er ikke taget hĂžjde for SKAT — der vil ogsĂ„ gĂ„ noget tid inden den fĂžrste US milliard tikker ind
Meget grovt regnestykke !!! Meeeen — ufattelig potentiale :wink:

Dansken — der vover det ene þje :joy:

7 Likes

Du har brukt 2,9 millioner aksjer for mye i regnestykket, det er et utslag pÄ over 10%

2 Likes

Veldig bra

2 Likes

BemĂŠrk at der stĂ„r rundet — samt lĂŠngere ned stĂ„r der Grovt regnestykke
Den norske kurs er ogsÄ rundet :wink:

DK

2 Likes

Jeg lever i hvertfall godt pÄ et utbytte pÄ 41,66 kr i Äret :money_mouth_face:

1 Like

Jeg har tidligere brukt 500 kr som antatt mÄl verdi pr Pho aksje. AltsÄ ca 10-bagger. Men i omrÄdet 5-20 bagger.

1 Like

Edit: legger heller ut Handelsbanken sin prognose fra 2023, som selvfÞlgelig mÄ justeres ihht. dagens godkjenningstid for Kina, EU og US.

image

4 Likes

Hva baserer du enhetssalget pÄ? I kina er det 12 millioner HSIL pasienter hvert Är.

1 Like

Asieris guidet vistnok 3-5 milliarder CNY for peak sales i prospektet sitt. Jeg la meg rett under det.

1 Like

Takker for god oversikt. Men tallene er alt for smÄ? Intet blockbustersalg her? Dvs mer enn 1 mrd USD pr. Är i omsetning. Du ligger for eksempel i 2028 pÄ kun 150 000 000 mill $ dvs ca 15%.

“Asieris Pharmaceuticals Releases 2024 Semi-Annual Report, Highlighting Steady Progress in Launching Blockbuster Product for Precancerous Cervical Lesions”

1 Like