Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 3

Solgte lidt aktier i dag. De var købt for lånte penge! Det er der muligvis flere der ved? I et forum hvor man ikke kan slette sin bruger. Psykopatisk miljø. Jeg vil gerne slettes!!!

1 Like

Rart det mange mener å tro at slike selskap innen biotek ikke skal prises FØR alt er 100%. Det stemmer vel ikke?

Hva er sannsynligheten for at PHO for 1702 og 1706 i markedet? Hva er sannsynligheten for nedklassifisering skjer i US? Er eksisterende marked i vekst og gir klingende mynt i kassa? Gjøres det tiltak for vekst i dagens eksisterende drift? Osv

Hvor mye er PHO allerede risikoredusert med følgende egenskaper?

Partneravtale med etablert milestones (allerede utbetalt store summer og mulig store kommende summer)

Ingen gjeld

Eksisterende drift

2 stk Core products for partneren

Partner er fast bestemt at de har en stk blockbuster

Partneren tar alle kostnader

Innsendt for to indikasjoner NDA for gjennomgang hos regulatoriske myndigheter.

Snart 300 millioner i kontanter.

Royalties av salg fra partner 10-20%

Partner sier de også skal søke markedstilgang i US og EU i tillegg til Kina / Asia

Dagens markedsverdi cirka 1,4 milliarder nok

4 Likes

Det er jo blitt slik i denne sektoren som følge av alle havariene i lengre tid. Markedet domineres av kortsiktige spekulanter som sikrer raske gevinster.
For de langsiktige er nok fokuset nå mer på forventninger om markedskorreksjon, enn på hvilke inntekter et selskap får om lengre tid.

3 Likes

Snu på det! Med så mange høyt prisede biotek som har havarert. Da skal de selskap som har kommet dit PHO er med slike verdifulle og sjeldne egenskaper være enda med verdifulle.
Markedet er alltid effisient og gir gratis lunch og reise for 1000% oppgang umiddelbart? Nope, Thats not life? Virkeligheten gir plutselig og «jevnlig» vurdering av nye risikoreduserende hendelser som bygger enorme verdier i mange sektorer. Nvidia gikk ikke på EN dag. Morsomt at mange hadde null tro på Nvidia, plutselig rett opp jevnt og trutt. Var ikke mange som så den. Akkurat tilsvarende diskusjoner på fora med slike raketter. Meningsløst å si at selskap skal prises først når all risiko er borte!

1 Like

Du skriver hvodan du personlig mener at markedet burde reagert. Jeg prøver å forklare hvordan markedet faktisk reagerte, på tross av gode utsikter.

2 Likes

Jeg vil vel påstå at diskusjon her alltid er personlige meninger. Det er garantert ingen av oss som har fasiten.

Det som er sikkert er at markedet aldri er effisient?

At superstjerner i markeder lagger i perioder er helt naturlig. Mange selskap som garantert nå er overvurdert og mange er undervurdert.

Hvis dagens prising var riktig i alle markeder ville det vært 0 handler

2 Likes

Fasiten, og den som egentlig betyr mest for en investor, får vi daglig ved stengetid for børsen… :slightly_smiling_face:
Resten er i stor grad basert på personlige håp og drømmer for bedre tider, samt en dose faktisk utvikling og analyse for fremtiden.

Fasiten? Du «vant» fasiten for markedet i dag. Var vel ikke akkurat det vi diskuterte :sweat_smile:

Åpenbart at dagens kurs er dagens kurs😉

Nå er der så mange millioner og milliarder i luften her at jeg blir helt svimmel i hodet.

Tror nok det er best jeg logger av før jeg ender opp med å bestille ny Porsche igjen :joy:

1 Like

Photocure «aksjonærer» er ikke som andre aksjonærer :joy:

1 Like

Asieris spår blockbuster, asieris har betalt mye penger for å få lov til kjøre studier og selge cevira. Jeg tror mer på Asieris enn noen her inne.

4 Likes

Vi bør opp på Medi-Stim prising i første omgang. Det er 3 mrd.

4 Likes

Korrekt prising av et selskap er kun når oppkjøp av et selskap er et faktum. Ellers er det prising i forhold til tro, håp og kjærlighet. Selfølgelig vil regelmessig utbetaling av utbytte hjelpe på. Det blir det den dagen royalties strømmer inn i kassa. :sweat_smile:

1 Like

Korrekt prising? Effisient marked? Eksisterer det? Hvis det alltid var korrekt prising ville det finnes et marked. Prising er educated guess, god nese for gull, regneferdigheter, statistikk og analyse? Litt flaks, uforutsette hendelser? Stang inn. Indeksfond vs aktive fond osv

3 Likes

Korrekt prising kommer, algeta gikk 60 gangeren fra bunn.

1 Like

Algeta var ca konkurs på bunnen vel?

Derfor vi nøyer oss med 20-gangeren

2 Likes

Og en liten funfact, som rosinen i pølsa, var at Photocure eide godt og vel 10% av aksjene i algeta asa på det meste :wink:

Og før folk tar helt av, de ble solgt mer eller mindre rett etter hestdal ble innsatt som CEO. Ca 2005.

1 Like

Skal vi først hausse så kan vi like godt ta litt i. Som SimplyWallstreet:

Current Price
NOK 49.85
Fair Value
NOK 426.57

6 Likes

Ja de som solgte i dag aner ikke hva de eier.

Photocure er verd hundrevis av NOK pr. aksje.

Det er KJØP som gjelder på dette nivået, ikke minst etter Asieris forbeholdsfrie ON TRACK! To fase III behandlinger er det INGEN norske biotechselskaper som kan matche. Mulig vi får Ceviragodkjennelse med milepælsutbetaling allerede i år, indirekte basert på Asieris beskrivelse av fremdriften i prosjektet, og hvordan det sammenfaller med de kinesiske myndighetenes preferanser.

Teknisk er aksjen kraftig oversolgt og går nå inn i en KJØP-fase. Ingen teknisk motstand før ca 70-75 kr, men man skal ikke se bort fra et skift i aksjen etter Asieris opplysninger om fremdriften. Da snakker vi om 115 - 150 kr. som mer naturlige motstandstrinn. Videre oppgang etter hvert som verdiene materialiserer seg. Først med milepælsutbetalinger.