Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Det blir ikke automatisk et blockbuster-produkt av Ă„ skrive det i en Ă„rsrapport Ă„ret fĂžr det er markedsgodkjent og tilgjengelig for salg :wink:

6 Likes

Disse potensielle inntekter blir antagelig ikke reflektert bedre i kursen fĂžr de er mye nĂŠrmere realisering enn i dag. Det er dette som skiller dagens marked fra tidligere.
FĂžr dette skjer, er det jo mange som forventer en kraftig negativ markedskorreksjon internasjonalt.

1 Like

Du viser til prospektet fra Asieris og guidingen der. Men med halvÄrsrapporten nÄ er det vel riktigere Ä bruke blockbusteromsetning i mrd USD Ärlig peak salg som estimat?

Vi mÄ vel kunne anta at Asieris har gjort vesentlige fremskritt pÄ forstÄelsen av markedsbehovet nÄ. i forhold til fÞr?

Å basere seg pĂ„ 15% er ikke min forventning,

Asieris tar neppe tallene ut av lufta?

Men dette er uansett hypotetisk og ditt oppsett er greit som et utgangspunkt, sÄ fÄr jo hver enkelt legge inn sin egen forventning.

1 Like

Solgte lidt aktier i dag. De var kÞbt for lÄnte penge! Det er der muligvis flere der ved? I et forum hvor man ikke kan slette sin bruger. Psykopatisk miljÞ. Jeg vil gerne slettes!!!

1 Like

Rart det mange mener Ä tro at slike selskap innen biotek ikke skal prises FØR alt er 100%. Det stemmer vel ikke?

Hva er sannsynligheten for at PHO for 1702 og 1706 i markedet? Hva er sannsynligheten for nedklassifisering skjer i US? Er eksisterende marked i vekst og gir klingende mynt i kassa? GjĂžres det tiltak for vekst i dagens eksisterende drift? Osv

Hvor mye er PHO allerede risikoredusert med fĂžlgende egenskaper?

Partneravtale med etablert milestones (allerede utbetalt store summer og mulig store kommende summer)

Ingen gjeld

Eksisterende drift

2 stk Core products for partneren

Partner er fast bestemt at de har en stk blockbuster

Partneren tar alle kostnader

Innsendt for to indikasjoner NDA for gjennomgang hos regulatoriske myndigheter.

Snart 300 millioner i kontanter.

Royalties av salg fra partner 10-20%

Partner sier de ogsÄ skal sÞke markedstilgang i US og EU i tillegg til Kina / Asia

Dagens markedsverdi cirka 1,4 milliarder nok

4 Likes

Det er jo blitt slik i denne sektoren som fĂžlge av alle havariene i lengre tid. Markedet domineres av kortsiktige spekulanter som sikrer raske gevinster.
For de langsiktige er nok fokuset nÄ mer pÄ forventninger om markedskorreksjon, enn pÄ hvilke inntekter et selskap fÄr om lengre tid.

3 Likes

Snu pÄ det! Med sÄ mange hÞyt prisede biotek som har havarert. Da skal de selskap som har kommet dit PHO er med slike verdifulle og sjeldne egenskaper vÊre enda med verdifulle.
Markedet er alltid effisient og gir gratis lunch og reise for 1000% oppgang umiddelbart? Nope, Thats not life? Virkeligheten gir plutselig og «jevnlig» vurdering av nye risikoreduserende hendelser som bygger enorme verdier i mange sektorer. Nvidia gikk ikke pÄ EN dag. Morsomt at mange hadde null tro pÄ Nvidia, plutselig rett opp jevnt og trutt. Var ikke mange som sÄ den. Akkurat tilsvarende diskusjoner pÄ fora med slike raketter. MeningslÞst Ä si at selskap skal prises fÞrst nÄr all risiko er borte!

1 Like

Du skriver hvodan du personlig mener at markedet burde reagert. Jeg prÞver Ä forklare hvordan markedet faktisk reagerte, pÄ tross av gode utsikter.

2 Likes

Jeg vil vel pÄstÄ at diskusjon her alltid er personlige meninger. Det er garantert ingen av oss som har fasiten.

Det som er sikkert er at markedet aldri er effisient?

At superstjerner i markeder lagger i perioder er helt naturlig. Mange selskap som garantert nÄ er overvurdert og mange er undervurdert.

Hvis dagens prising var riktig i alle markeder ville det vĂŠrt 0 handler

2 Likes

Fasiten, og den som egentlig betyr mest for en investor, fÄr vi daglig ved stengetid for bÞrsen
 :slightly_smiling_face:
Resten er i stor grad basert pÄ personlige hÄp og drÞmmer for bedre tider, samt en dose faktisk utvikling og analyse for fremtiden.

Fasiten? Du «vant» fasiten for markedet i dag. Var vel ikke akkurat det vi diskuterte :sweat_smile:

Åpenbart at dagens kurs er dagens kurs😉

NÄ er der sÄ mange millioner og milliarder i luften her at jeg blir helt svimmel i hodet.

Tror nok det er best jeg logger av fĂžr jeg ender opp med Ă„ bestille ny Porsche igjen :joy:

1 Like

Photocure «aksjonÊrer» er ikke som andre aksjonÊrer :joy:

1 Like

Asieris spÄr blockbuster, asieris har betalt mye penger for Ä fÄ lov til kjÞre studier og selge cevira. Jeg tror mer pÄ Asieris enn noen her inne.

4 Likes

Vi bÞr opp pÄ Medi-Stim prising i fÞrste omgang. Det er 3 mrd.

4 Likes

Korrekt prising av et selskap er kun nÄr oppkjÞp av et selskap er et faktum. Ellers er det prising i forhold til tro, hÄp og kjÊrlighet. SelfÞlgelig vil regelmessig utbetaling av utbytte hjelpe pÄ. Det blir det den dagen royalties strÞmmer inn i kassa. :sweat_smile:

1 Like

Korrekt prising? Effisient marked? Eksisterer det? Hvis det alltid var korrekt prising ville det finnes et marked. Prising er educated guess, god nese for gull, regneferdigheter, statistikk og analyse? Litt flaks, uforutsette hendelser? Stang inn. Indeksfond vs aktive fond osv

3 Likes

Korrekt prising kommer, algeta gikk 60 gangeren fra bunn.

1 Like

Algeta var ca konkurs pÄ bunnen vel?

Derfor vi nĂžyer oss med 20-gangeren

2 Likes