Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3

Kan se ut som folk begynner Ă„ Ăžyne lys i enden av tunellen :star_struck:

1 Like

[quote=“Haltopen, post:1623, topic:40394”]
Earnings Forecast:
With the commercialization of APL-1702, APL-1706, and generic drugs, we expect the company’s revenue for 2024-2026 to be 200 million, 370 million, and 620 million RMB, respectively.

Tilsvarer

2024 300 mill NOK Royalty 30 mill NOK
2025 555 mill NOK Royalty 55,5 mill NOK
2026 930 mill NOK Royalty 115 mill NOK

Korrigert. Antatt 260 mill kr er annen omsetning enn Cevira/Hexvix.

SĂ„ allerede i 2026 forventes 930-260 = 670 mill som gir 50010%+17015% = 75 mill kr. i royalty til Photocure.

At Eastmoney ogsÄ forventer bra omsetning i 2024(!) tyder pÄ at de mener markedsgodkjenninger er like om hjÞrnet.

Eastmoney ser ikke ut til Ă„ vĂŠre noen hvemsomhelst, men profesjonelle innen kinesisk finans.

Eastmoney.com committed to creating professional, authoritative, for the sake of users of the financial press. Since March 2004 has been on the line,

East Money Information Co., Ltd ., is a Chinese financial and stock information website provider. In July 2015, 23.6 million people a day used its website 


1 Like

Asieris har flere produkter i salg. Hele omsetningen er derfor ikke relatert til Hexvix og/eller Cevira.

1 Like

Er det ikke mer interessant hva de som kan denslags regner hjem av verdier? Hvorfor selges aksjen ned igjen pÄ dette nivÄet? Jeg antar at det er pÄ grunn av kortsiktige spillere som er minimalt interessert i hvilke muligheter og verdier som ligger i selskapet. Det gjelder bare Ä hente/suge ut verdier uavhengig av hvilket nivÄ vi befinner oss. For jeg regner det som mindre sannsynlig at langsiktige, som kjenner selskapet og har fÄtt med seg den siste tidens nyheter, velger Ä fallby sine aksjer pÄ kurser vi syntes var lave ogsÄ for 5 Är siden.

1 Like

Asieris hadde 130 mill NOK i omsetning 1. halvÄr i Är. Antatt 170 mill NOK i 2. halvÄr gir rom for inntekter innen Cevira/Hexvix. med si 40 mill NOK. Regner med at det vesentlige av inntektsÞkningen fremover ligger pÄ spesielt Cevira.

Tipper en inntekt pÄ 2 milliarder dollar for asieris i 2026.

Jeg tror vi trygt kan anta inntekter pÄ 0 kroner for Cevira/Hexvix for 2024. De er ikke godkjent og de blir mest sannsynlig ikke godkjent tidlig nok til Ä generere inntekter i Är.

4 Likes

Det er for tidlig Ä si. Se pÄ hva de tror for 2025, 555 mill NOK. Ut fra Asieris on track melding og deres planlegging kan ting skje fort. Det er 1/3 igjen av Äret.

1 Like

Jeg tror bestemt heller ikke vi skal anta inntekter for 2024 fra Asieris

1 Like

Det er ikke for tidlig Ä si. De stipulerer bare Þkende inntekter basert pÄ sine legemidler allerede i markedet.

Q4 2023: 10,76 mill CNY
Q1 2024: 24,32 mill CNY
Q2 2024: 56,17 mill CNY

Dette er vel en 120-130% Ăžkning i revenue per kvartal siden Q4 2023. Ikke rart de regner med 200 mill CNY totalt for 2024 da. Ved salg av allerede-i-markedet legemidler. Nesten litt forsiktig anslag faktisk. Helt uten Cevira og Hexvix

Edit: Kilde: https://m.investing.com/equities/jiangsu-asieris-pharmaceuticals-financial-summary

7 Likes

Sikker pÄ det? Hva med 2025 +26 Er du helt sikke pÄ det ogsÄ?

Haha, mer sikker enn du kan vÊre pÄ Cevira/Hexvix inntekter i 2024 pÄ 40 mill i hvertfall. De er ikke godkjent ennÄ, men de skal selge for 40 mill de neste 4 mÄnedene?

2025 og 2026 veit jeg ingenting om. Lettere Ä beregne seg frem til inntektene pÄ deres godkjente legemidler nÄr vi ser inntektene for det neste halve Äret fÞrst.

Vi liker alle PHO her, men la oss vĂŠre realistiske.

11 Likes

Merlin :thinking: er dette samme skribent, med samme Nick pÄ Hegnar forum?

Makan til hauser har jeg knapt vÊrt borti, husker godt Nordic Nanovector skriveriene pÄ Hegnar.

SeriĂžst?
Cevira/Hexvix er enda ikke godkjent. Etter godkjenning kommer tilretteleggelse av distribusjon/produksjon, avtaler med sykehus/klinikker, opplÊring av bruk pÄ klinikker, rapportering etc etc.

Asieris vil vlir en suksess for Pho, men Ä tro at pengene renner inn fÞr nyttÄr og fÞr godkjennelse blir en smule naivt.

1 Like

Hvis du hadde fulgt litt med sÄ hadde du fÄtt med deg at Asieris allerede har organisasjon for produksjon, markedsfÞring og distribusjon klar. Rimelig bull signal det.

3 Likes

Det er viktig Ă„ vĂŠre klar over hvor langt Asieris er kommet. De er i prinsippet startklare for markedsfĂžring, produksjon, distribusjon og salg.

NÄr det gjelder omsetningsanslagene for Asieris er jeg enig i at salgsanslaget i 2. halvÄr 2024 selvfÞlgelig i fÞrste rekke dreier seg om eksisterende produkter, men ville pÄpeke den svÊrt kraftige stigningen. Det utelukker ikke et beregnet oppstart av salg av Cevira i Är.

At det blir Cevirasalg med sterk utvikling i 2025/26 i anslaget bĂžr vĂŠre rimelig opplagt.

2 Likes

FĂžrst : Photocure er min stĂžrste registrerte posisjon, og jeg ser mange positive triggere fremover.

Det er dog én ting som uroer meg litt, og kanskje noen med mer kompetanse pÄ deres produkter kan hjelpe meg med Ä rydde dette av veien. Det kommer stadig flere artikler om gjennombrudd der AI brukes til Ä oppdage kreftceller gjennom bildediagnostikk. Utviklingen gÄr veldig fort pÄ dette omrÄdet. Derfor lurer jeg pÄ om noen med mer kompetanse pÄ produktene enn meg kan svare pÄ fÞlgende:

  1. Hvilken Photocure-lĂžsning vil eventuelt konkurrere med AI-bildediagnostikk?

  2. Er AI-bildediagnostikk en reell konkurrent? Ja/nei, og hvorfor?

  3. Ville en slik lĂžsning kreve FDA-godkjenning? Ja/nei, og hvorfor?

Min bekymring gjelder om den raske utviklingen innen AI-bildediagnostikk kommer raskere og kan bli en konkurrent som overrasker selv Photocure, som kjenner markedet godt.

Photocure har en artikkel om dette pÄ sin nettside:
Bladder Cancer and AI - Photocure: Bladder Cancer and AI

En annen relevant artikkel finnes her:
Bladder Cancer AI Team Article: Artificial Intelligence in the Advanced Diagnosis of Bladder Cancer-Comprehensive Literature Review and Future Advancement - PMC

Ønsker seriÞse svar og ikke bare hausing, m.m

2 Likes

Jeg har tÊnkt lidt det samme og fundet ro i at ai sammen med blÄt lys (som viser mere end hvidt lys) mÄ vÊre bedre end ai sammen med hvidt lys.
Mvh

1 Like

AI er potensielt dispruptivt i alle bransjer/sektorer, samtidig som det er et begrep som ofte brukes ukritisk og/eller overdrevent. Dersom AI har et uforlĂžst potensial i diagnostikk i blĂŠre-setting, sĂ„ vil jeg anta at det i sĂ„ fall vil vĂŠre i kombinasjon med blĂ„tt lys. SĂ„ personlig er jeg lite bekymret (og latent “mer” bekymret for andre teknologier innen presisjonsmedisin).

Photocure-artikkelen oppsummerer egentlig det ovenstÄende slik:

Precision diagnostics doesn’t just consider the clinical presentation and traditional risk factors, it allows a more thorough understanding of the genetic and molecular characteristics of tumors and identifies abnormalities that might be causing it to be more aggressive.

How? By utilizing current conventional diagnostics such as radiology and cystoscopy, in combination with emerging tools including next-generation imaging techniques, biomarkers based on immunohistochemistry, next-generation sequencing (NGS), multi-omics, and leveraging artificial intelligence (AI)/machine learning (ML).

AI er en kreativ og hypotese-genererende prosess, mens den regulatoriske godkjennelses-prosessen krever validerende og hypotese-testende.

2 Likes