Foreslår du som tror på oppkjøp kan gjøre denne undersøkelsen for å styrke rasjonalet for caset ditt.
Generelt kan det vel sies at det er umulig å spå noe sikkert om eventuelle oppkjøp. Det skjer i markeder helt plutselig og uten forvarsel.
Rasjonalet er ikke annet enn at et selskap selv mener de har en blockbuster som vil kunne selge mye, raskt, og som har en avtale med et norsk lite SMB priset til en middels pølsebod. Hvorfor ikke ta det inhouse om man kan. Men ja, jeg tar gjerne og ser litt nærmere på hva som finnes av info om pengene bak Asieris når det blir tid/anledning.
Dette skulle Photocure gjort for lenge siden med tanke på å få opp salget av Cysview og øke trykket på nedklassifiseringen.
FDA hadde nok vært raskere i vendingen hadde BP trødd de på tærne.
Ville nok også hjelpe i løpet mot å få BLC som SOC.
Hvis de trenger en stor økning i omsetning og lønnsomhet er det vel liten vits i å kjøpe PHO
Tilstrekkelig omsetning er der og lønnsomhet kunne en sikkert fått frem med barberhøvel på alt av kostnader som ikke generer og støtter salg. Var ikke meningen å presentere noen fasit. Kun min refleksjon rundt det hele. Rasjonalet er der, men det blir selvfølgelig søkt. Et mer sannsynlig utfall er kanskje at de kun kjøper ut APL-1702.
Får håbe du har ret — mine er med som de sidste der bliver solgt !!
DK
Asieris opp over 8% siste to dager.
Er bemærket !!! – Men kunne godt tænke mig noget mere omsætning før jeg er overbevist om at der er noget på vej !!! — de sidste 2 dage oms. er kun lidt højere end gennemsnit
Det der kan undre mig er at hvis de Kinesiske myndigheder vil fremskynde godkendelses processerne — så kan jeg virkelig ikke forstå at vi ikke snart ser en Hexvix godkendelse som jo har været godkendt i flere år i US og Europa !!!
Det virker som det skal træge en smule og FDA og EU lige skal kikkes i sømmene — eller er det bare mig der undres over denne sendrægtighed med Hex ??
Dansken
Med god stigning i annonsert salg resten av 2024 for blærekontrastmedium på antatt nærmere 9% og synkende kostnader, kan det se ut til at prisingen av Pho-aksjen faktisk verdsetter urologidelen til aktuell kurs alene og at Cevira og Hexvix i Asieris ikke har noen verdi i markedsverdien for aksjen.
Det gjør jo upside stort. I realiteten selvfølgelig binært utfall, enten godkjennes Cevira eller ikke. Og Hexvix? Kan ikke skjønne annet en godkjennelse for den. Spesielt fordi Asieris har vist strålende resultater med Wolfs HD skop. Sannsynligheten er vel opplagt stor for godkjennelse for begge produkter. La oss si verdien da er 500 kr. aksjen for en blockbusterCevira med 99% sannsynlighet, da skulle kursen vært noe helt annet nå. Hexvix i tillegg.
Her må risisikoaversjonen være enorm. Har man litt is i magen er det følgelig beslutningsteknisk mye å tjene på å kjøpe aksjen på dagens kursnivå. Det kan bli ekstremt lønnsomt.
Jeg tror at den elendige historikken for mange Radforskselskaper, med dessverre masse podcasthyping som har vist seg å ikke stemme, så er det tillitten til hele norske biotechmarkedet fullstendig tynnslitt.
Investorene tror rett og slett ikke lenger på selskapene.
Men Pho er i en annen stilling enn de fleste andre i bransjen og har muligheter som den risikovillige kan få stort utbytte av.
Så får vi se om kineserne er å stole på.
Er det noen som har oversikt over hvilke konkurrenter Photocure har? Gjerne en oppdeling per produkt, det hadde vært supert !
Noen som skjønner dagens pressemelding?
For å si det med få ord, rett fra meldingen "(…) enabling bladder cancer patients in South Africa to receive blue light cystoscopy (BLC®) with Hexvix®.
Pasienter i SA får tilgang til hexvix.
Ja—- og i dag kan du lægge rundt 6% til med pæn høj omsætning
Altså +14 % på 3 dage — begynder kanske at smage af fisk
Dk
Det kan så være, men har altfor mangen eksempler/variasjoner på denne type oppsett i mitt “kartotek” til at jeg ser på dette som “Asia Sterk = Asieris Opp”.
Hvis man bare ser på chartet til asieris, så er det sånn typisk “nå har alle de svake hendene kastet kortene”
Fortsatt noen som passer på kursen i PHO, men ser nå at en konto J.P.Morgan SE øker jevnt hver dag nå opp i 224 000 aksjer. Interessant å se hvor lenge disse oppasserne i PHO greier å holde kursen.