Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 4

Akkurat det der er jo hva som fascinerer meg. Hvorfor i alle dager skal ikke PHO doble seg ved Cevira godkjent om de andre aksjene jeg tenker pÄ skal gjÞre det? Nevner ingen navn pÄ selskap sÄ ingen skal bli fornÊrmet, men de fleste vet nok hvilke det er snakk om.

Sier ikke at jeg forventer at kursen skal stĂ„ i 400kr her nĂ„, men at omsetningen pr dag er sĂ„ lav som den er nĂ„ gir ingen mening nĂ„r man sammenligner med andre “tullkuk” selskap innen samme segmentet og hvor PHO er i lĂžypen sammenlignet med de.

2 Likes

Kanskje fordi man ikke vet hva Asieris planlegger av lansering ? Man vet ikke enhetsprisen, utrullingsplan, antatt refusjonsbelÞp, nÄr/om cevira blir innlemmet i den nasjonale prisboken, etc etc

Hva skal man regne pÄ? NÄr kan man forvente inntekter, og i hvilken stÞrrelsesorden?

Selskapene du sammenligner skulle lansere kreftmedisiner i vesten med stÞrre forstÄelse av helsesystemene, behandlingslinjene og prisnivÄene.

Heldigvis fÄr Photocure en solid milepÊlsutbetaling ved godkjennelse.

2 Likes

Du understreker no poenget mitt her da. Asieris har no i det minste zendt ut info om hva de har gjort hittil rundt Cevira, som vanskelig kan tolkes negativt akkurat.

Hva i alle dager har de jeg sammenligner levert? Null nada nix utenom emmisjoner og nye emmisjoner i sikte. SĂ„ hvorfor skal man prise inn slike ting med andre selskap, men Asiris sin faktisk utfĂžrte jobb skal ikke vektlegges? Gir ingen mening.

4 Likes

Poenget er at det er stĂžrre visibilitet for de selskapene du sammenligner med. De planla lansering i kjente markeder. Da regner man med LoA i det markedet produktet skulle lanseres i. Antatt pris for den respektive medisin vs cevira?

Man kan ikke regne pĂ„ ekspertutvalg, supply chain eller “policy resarch”

Asieris har annonsert at de er pÄ utkik etter partner i USA (og Europa?).

SÄ visibiliteten og forstÄelsen rundt systemene i USA/Europa er vel dekt der?

At de skal fÄ noen som helst problem Ä finne en slik partner vet vi alle er mer eller mindre null med en godkjenning i Kina og start salg der. SpÞrsmÄlet er kun hvor stor er den partner de signerer med.

Vil overaske meg om de ikke alerede har en partner ready to sign on approval. Er bare Ä se CV til founder av Asieris sÄ skjÞnner man det ikke er noe random kinesisk selskap uten noen kunnskaper om marked i USA som er PHO partner her.

1 Like

Muligens, ja. Husker ikke hvilke summer det ble snakket om for vesten. Var det rundt 25000 kr? Men til gjengjeld vil pasientgruppen vĂŠre mindre.

Uansett er EU/USA 4-5 Är unna og ikke noe som prises inn. FÄr man inn en seriÞs partner vil det endre seg.

Konsensus pÄ Tekinvestor er en annen enn i markedet i Kina. Hva er det dere ser som ikke Kineserne ser?

image

Ja det vil nok ta litt tid. Men igjen, man mÄ jo seff legge pÄ samme tid pÄ de andre som jeg snakker om og da. Og seff mer pÄ toppen pga de fleste har ikke engang en gjennomfÞrt Fase3 studie

Og ikke minst mye mindre risiko for fail siden den da er godkjent i Kina og i salg der.

1 Like

APL-1702, a first-in-class treatment set to debut in China, is on track to become the world’s first non-invasive therapy for high-grade squamous intraepithelial

Er ganske sikker pÄ at det blir kamp om Photocure nÄr godkjenning kommer!

1 Like

USA er noen Är unna mtp Cevira, men er EU det?

1 Like

Det har jeg begynt Ä anta nÄ siden Asieris ikke har nevnt EU eksplisitt siden halvÄrsrapporten i 2024.

Asieris plans to submit a pre-submission to the European Medicines Agency (EMA) in the fourth quarter of 2024.

1 Like

Asieris er opp drÞye 76% hittil i Är, pho er opp 0,65%. SÄ Ä si at kineserene ikke ser noe er litt villedende.

2 Likes

Nei? Du kan starte med Ă„ se hva jeg refererer til.

Du som drar hele tekinvestor under en kam pÄ bakgrunn av en persons innlegg.

1 Like

Hvis du ser pÄ hva som er skrevet siden i gÄr, og responsen pÄ de respektive innlegg, sitter i alle fall jeg igjen med det inntrykket. Men ja, det er Äpenbart en generalisering.

1 Like

Det ble litt mye mĂžllerens tranđŸ€Ł
Men Aseries og Photocure vil fÄ en betydelig oppgang, nÄr godkjenning kommer!

1 Like

Noen som har reflektert over redusert milepÊlutbetaling mot at PHO fÄr rettighetene til Cevira i Europa? Evt. et JV med Asieris? PHO har signalisert at de er interessert i Ä investere i vekst. Kunne vÊrt en interessant mulighet for begge parter.

2 Likes

Helt klart et nei takk. PHO sin organisasjon er for kostbar i utgangspunktet. Cevira bĂžr forbli en kostnadsfri melkeku for PHO.

3 Likes

Jeg spÞkte med det i den forrige trÄden. At Pho brukte milepÊlsutbetalingene pÄ Ä kjÞre fase III studiet i USA, og kommersialisere produktet selv i vesten.

Det har allikevel ingen tro pÄ. De har utlisensiert produktet da det ikke er et kjerneprodukt for selskapet, de er heller ikke skalert til dette, og hvis det de facto finansieres av Asieris gir det liten mening for dem i tillegg. I tillegg har Photocure mer enn nok med Hexvix/Cysview og eventuell komplementÊr M&A innen blÊrekreft.

4 Likes

Vi mĂ„ legge til grunn hva Asieris informerer om angĂ„ende bĂ„de potensialet til Cevira og godkjenning. Det er to ting jeg legger vekt pĂ„, de kaller Cevira et “blockbuster” drug. Det betyr et salg per Ă„r pĂ„ $billion. Det andre er at markedstilgang er “imminent” likely to happen very soon.
Skal vi stole pÄ hva Asieris sier eller er det bare lÞgn og fanterier. Hva er tillat i China nÄr det gjelder informasjon til markedet, er det straffbart Ä komme med slike uttalelser som Asieris bruker hvis det er bare til Ä villede markedet. Er det i oversettelsen problemet ligger.
For min del har jeg har full tiltro til Asieris, noe annet er helt utenkelig.

1 Like