Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Nej for godt en uge siden
Det var samme dag som da jeg lavede indlĂŠgget ca (8 dage siden)

Men da han bruger teknisk analyse, har han vel set pÄ hvor Pho skiftede signal.
Og det var salgssignal for 4 uger siden formoder jeg.
Jeg er ikke stérk ud i det tekniske — desvérre

Dansken

Synd med traden bro

1 Like

Vet ikke om man har landet pÄ tolkning av pris pÄ forumet, men kviteringen pÄ bildet under bekrefter vel prisen om 12800 RMB for en behandling?

Dette er den fÞrste behandlingen jeg deler pÄ Xiaohongshu:
I fjor viste en fysisk undersÞkelse at jeg testet positivt for HPV 58, en hÞyrisiko-HPV-variant.,Jeg ble fullstendig lamslÄtt.,Jeg vred og vendte meg hele natten og klarte ikke Ä sovne.,Jeg lurer stadig pÄ om den kommer til Ä bli syk.,Vil det aldri bli negativt?,Jeg har mistet mye hÄr.,Hun fÞlte seg ogsÄ spesielt skyldig.,Jeg tror det er mitt eget problem

Senere fikk jeg vite at Sivita bÊrbar fotodynamisk terapi kunne utfÞres ved Peking universitetssykehus i Shenzhen.,Jeg satte umiddelbart i gang med min fÞrste behandling
Ingen kirurgi nÞdvendig,Ingen sykehusinnleggelse nÞdvendig,Det var ikke sÄ vondt som jeg hadde forestilt meg
NÄr den fjernes ved behandlingens slutt,Ta med mye vÊske,Instruksjonene sier at Þkte sekresjoner er en normal reaksjon.,Men det er egentlig ingenting for meg

Jeg vil si dette til andre kvinner som ogsÄ opplever angst.:Ikke skam deg,Dette er ikke din feil,Still legen din flere spÞrsmÄl,Velg den rette veien for deg selv,Spis og sov godt,Styrk immuniteten,Det er ikke vanskelig Ä bli negativ
#HPV58 negativ #HPV med hĂžy risiko #Kvinners helse

• [](javascript::wink:
  • [](javascript::wink:
18 Likes

18.000 nok

Vs

Kina: Produktet (ogsÄ kjent som APL-1702) ble godkjent for salg av Kinas NMPA i mars 2026. Analytikere har estimert prisen per dose for denne behandlingen til Ä ligge i omrÄdet rundt NOK 4 300.

Not bad :thinking:

1 Like

Her er et bilde av hatten de analytikerne dro estimatet pÄ 4300kr pr behandling fra

image

5 Likes

@Snoeffelen traff prisen ganske greit, bare Ă„ sĂžke deg som analytiker Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 3 - #4565 av Snoeffelen

7 Likes

Ser ut som han traff pÄ uttalese pÄ 2 runders behandling og siden det var nevnt pÄ kinaforum at de selger det som et kit med to stk i. 2X12800RMB

3 Likes

Veldig fint funn!
Man kan kanskje anta at dette er pris etter early-bird-rabattene Asieris snakket om? Hadde man havnet et sted rundt der etter refusjon er forhandlet, sĂ„ kan det bli virkelig brađŸ€‘

1 Like

Traff ganske greit pÄ bÄde pris og poenget med 2 runder pÄ en behandling ja.

Men synes det er mer interessant at jeg i samme innlegget skrev hvorfor det mÄtte bli sÄnn og at det for en analytiker bare var Ä ta en telefon til Photocure for Ä fÄ verifisert metodikken, for Ä komme frem til logisk pris.
Og likevel klarte noen analytikere Ä «regne seg frem» til 4300 NOK for Cevira i Kina.
Det er ikke dumskap, det er et frekt forsÞk pÄ snakke ned kurs.

13 Likes

Problemet er vel at man ikke har kjennskap til det kinesiske markedet? Og sÄ er vel disse prisene basert pÄ gamle tall. Den Edison-analysen (betalt av Pho) brukte vel ogsÄ lignende priser?

Og sÄ er det forskjell pÄ hva Asieris tar for Cevira i dag, out of pocket, og hva som blir tilfellet etter forhandlinger om refusjon. Her er som kjent kinesiske helsemyndigheter knallharde pÄ pris.

For China, we are projecting a 2023 launch with 3% peak market share and a NOK4,300 price per patient at launch

https://www.edisongroup.com/research/a-licensing-deal-for-cevira/24556/

NÄr Snoeffelen klarte Ä komme med et sÄ godt estimat sÄ er Edison analysen latterlig.
Det er en ren vits.

Jeg legger meg pÄ 45% (±5%) rabatt pÄ refusjon.
Dette pÄ bakrgunn av viktigheten av Cevira ift sosioÞknomi, farmaÞkonomi, de gode kliniske resultatene, og at de har fÄtt level A grade i de kliniske retningslinjene.

Har ingen ting Ä si hvor rett jeg fÄr. Blir uansett ikke verre en flere av analysene som har kommet.

8 Likes

Hvis jeg husker rett sÄ har disse tallene florert siden Hestdahl sin tid. De prises opp mot alternativene som kirurgisk behandling.

Poenget mitt var dette stadig angrepet pÄ analytikere som vil ha kursen ned. Det blir litt ironisk nÄr tallet som nevnes er det Edison hadde i sin analyse. Den analysen er som kjent betalt av Photocure. Det kan vÊre helt pÄ jordet, men man vet jo ikke hva den faktiske prisen ender opp med Ä bli i prisboken til det offentlige helsevesenet.

Poenget mitt er at det er positivt at man faktisk har funnet en konkret prisreferanse, sÄfremt bildet ikke er manipulert (noe som ville vÊrt rart).

Da er det greit Ä forholde seg til det som man har. Prisen pÄ kvitteringen. Og deretter spinne videre pÄ hva dette betyr for Pho.

Ikke Ä fokusere pÄ det du gjÞr.

Det er nettopp dette som er gjennomgangen til hele forumet.
Man finner en pris. SÄ blir diskusjonen hvor vanvittig rabatt de mÄ gi for Ä fÄ refusjon.
Sikkert like fÞr vi fÄr inn en kommentar fra sidelinjen at de mÄ gi 80-90% rabatt.

Fokuset mÄ jo heller vÊre hvor positivt dette faktisk er for pho.
Det er en pris som jeg tror overgÄr forventningene til mange.

3 Likes

At det «har florert siden Hestdal sin tid» er jo nettopp poenget!
De er basert pÄ helseÞkonomiske rasjonaler , og den gang beregnet ut fra de kliniske dataene som var tilgjengelige, ref Soergel et al, og kliniske data fra CIN 1 , 2 og 3 som var tilgjengelige pÄ den tiden.
Argumentet mitt var dessuten at kliniske dataene var tilsvarende i APRICITY sĂ„ da er det kun noen enkle justeringer for hva som var 1200-1300 € i 2012 i Europa til kinesiske forhold i 2026.

4300 NOK eller 3000 Yuan er en konklusjon det skal mye vrangvilje for Ă„ komme frem til.

3 Likes

Hvordan de kom frem tl dette vites ikke, og jeg forsvarer dem heller ikke. Med gjennomsnittlig prisrabatt for NRDL pÄ ~50-60% sÄ bommer de bare med 100% :smiley:

Har set hvad Snoeffelen og Andre skriver

Kan de 12800RMB vĂŠre tale om som jeg har nĂŠvnt tidligere en Early Bird rabat.

Mener jeg har lÊst det pÄ Kina forum at Asieris vil starte op med intropris :grimacing:

Syntes egentlig at 12.800 lyder billigt :thinking:

Dansken

Det er umulig Ä si. Men jeg har forstÄtt det slik at prisen er for et sett og at man stort sett bruker 2 sett. To runder behandling, og da blir prisen det dobbelte pr pasient. 25.600

Hva er det analytikerne har bommet sÄ voldsomt pÄ ?

Google sier:

Analytikerne i ABG Sundal Collier har vurdert Photocure og deres legemiddelkandidat Cevira til en enhetspris (utsalgspris) pÄ ca. $1,300 (rundt 14 000 kr) i det kinesiske markedet.

Norne:

De er faktisk enda lavere

1 Like

De helseĂžkonomiske beregningene tilsa i 2012 i omrĂ„det 1200-1300 € i Europa.

SĂ„ 12800 RMB i Kina for 1 pasient eller behandling makes sense.
Husk at resultatene den gangen som nÄ var bedre med 2 runder enn 1, sÄ 1 pasient og 1 behandling er nok forbruk av 2 Cevira-enheter.

Tror nok COGS, produksjonskostnaden ikke er sÄ stor, og en del av det er uansett Ä kjÞpe virkestoff fra Photocure, HAL, hextlaminolevulinate.

SÄ den prisen noen analytikere snakket om ligner faktisk mer pÄ hva Photocure netto sitter igjen med enn hva prisen pÄ hva Asieris brutto fÄr
.

3 Likes