Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Sorry my bad!

JĂžss, vi har faktisk 2 stemmegivere som er Super fornĂžyd :sweat_smile:

Jeg er rimelig sikker pÄ hvem den ene er :partying_face:

Lykke til med ny trade, bro :money_with_wings:

(hvavoksnefolknedlatersegtil.jpg)

6 Likes

Beklager hvis dette er litt vel pÄ siden av PHO, mener det er relevant.

(Mye av dette er gravet frem ved hjelp av Claude Opus 4.8):
Ser ut som Ă„rsaken til bortfallet av refusjonen var en ny policy draft i 2023 (L39365 - “Genetic Testing in Oncology: Specific Tests”) som graderte det kliniske evidensgrunnlaget til CxBladder som “svakt” og konkluderte med at testene ikke mĂžtte “reasonable og necessary”-kriteriet.
Fordi det var uenighet i hva testene faktisk var, virker det som. Novitas mente det var en kreftdeteksjonstest, men Pacific Edge mente det var en triage/rule-out test med hĂžy negative predictive value.
SÄ var det veldig mye frem og tilbake i noen Är fÞr reimbursement ble avsluttet effektivt april 2025.

SĂ„ den nye LCD’en er veldig spesifikt ment til Ă„ dekke urinbaserte biomarkĂžrer (for pasienter med mikrohematuri) basert pĂ„ noen kriterier testen mĂ„ ha. Den legger veldig grundig frem bl.a. hva disse biomarkĂžrene er, nytten og forskjellige typer. SĂ„ grunnlaget for reimbursement vil ligge mye stĂždigere for PE i fremtiden.
Min og AIs tolkning🙏

4 Likes

Tar gjerne i mot der nede, men blir nok mer overrasket enn du gjÞr om denne gÄr under 50 nÄ.

Biotek/helse fÞlger ikke nÞdvendigvis korreksjonen til de store overprisede tekselskapene, og fÞrst mÄ vi faktisk fÄ en ordentlig korreksjon.

PHO har allerede falt mye, og har stÞttenivÄ bÄde pÄ 55 og pÄ 50.

Har vel ikke hÄp om Ä fÄ noe lenger ned enn ca 56.

Det virker ikke som meglerhusenes kursmÄl har noen sÊrlig innvirkning pÄ gjeldende kurs. Har sett det samme i andre selskap, hvor kursen har gÄtt tilbake etter forhÞyede kursmÄl fra meglerne. (F,eks. NYKODE).

Photocure pÄ Yutube.

5 Likes

Tack sÄ mycket!

Rolig nÄ.

Det der er ren AI slop
image

Du kan selv lage sÄ mange sÄnne videoer du vil her:
https://notebooklm.google.com/

Ser bonusresearch.no er ledig, du kan lage deg en helt business ut av det :stuck_out_tongue:

1 Like

Her er min kladd til stemmegivning.

Praktisk og prinsippielt rundt Photocures digitale generalforsamling (AGM)
Til informasjon er Ärets generalforsamling i Photocure utelukkende digital. For Ä delta kreves pÄmelding minimum to dager i forveien. Stemmegivning, forhÄndsstemmer og fullmakter administreres via VPS. VÊr oppmerksom pÄ at dersom du eier aksjer gjennom flere ulike kontofÞrere eller VPS-konti (f.eks. personlig og via AS), mÄ det stemmes for hver enkelt beholdning.

Selv om digitale generalforsamlinger nÄ har blitt utbredt, er det verdt Ä merke seg rammene styret har lagt opp til. Selskapet tillater ikke at aksjonÊrene skal fÄ ta ordet muntlig. Prosedyren legger opp til at alle spÞrsmÄl mÄ sendes skriftlig i chat. MÞteleder skal sÄ lese opp? og deretter filtrere, prioritere og tolke spÞrsmÄlene fÞr de eventuelt besvares fÞr votering. Svaret pÄ kritiske spÞrsmÄl kan velges Ä utsettes til etter mÞtet, noe som i realiteten fratar aksjonÊrene muligheten til Ä pÄvirke utfallet av avstemningene der og da.

Formelt sett er denne praksisen innenfor ASA-loven. Likevel er dette et valg fra selskapets side. Euronext-plattformen stĂžtter fullt ut muntlige innlegg via mikrofon dersom styret Ăžnsker Ă„ tilrettelegge for Ă„ hĂžre hva aksjonĂŠrene mener om ulike saker.

After the presentation of the individual agenda items, it will be possible to ask questions and submit comments concerning the proposals through the Euronext Securities Portal with a maximum of 2,400 signs. It is recommended to keep questions and comments brief and concise. The shareholders’ written questions/comments will be presented in the annual general meeting by the chairman of the meeting and will be verbally answered at the meeting if possible, or in writing after the meeting if necessary.

Godt valg!

5 Likes

Hvor avstÄr du fra Ä stemme pÄ post 8 og 9?

Hadde passet fint pÄ denne trÄden med en nick som hete pessimist. :wink:

Tror du at du vil kunne finne noen pÄ denne trÄden som ville leve opp til et slikt nick? :grinning:

4 Likes

Valgte nicket for noen Är siden. Etter mange Är med PHO og andre biotech burde jeg kanskje byttet? M.h.t. PHO har jeg vÊrt optimistisk til selskapets evne til Ä skape aksjonÊrverdier siden jeg gikk inn fÞrste gang fÞr bÞrsnoteringen i 2000. Den optimismen er dempet og er nÄ erstattet av en optimisme m.h.t. mulig oppkjÞp av selskapet. SÄ: fortsatt Optimist :grinning:

1 Like

MÄ si jeg er overrasket over hvor mye aksjen har falt etter flere positive triggere har slÄtt inn! Av hvilken Ärsak? Solgte alt da mometum i aksjen forsvant.

Den aller viktigste Ärsaken er nok sÄ enkelt som at det er en del toneangivende topp 50 aktÞrer som har trading av photocure som en melkeku, og de styrer aksjen opp og ned. Styre og ledelse kunne enkelt motvirke dette med Ä starte et saktebrennende tilbakekjÞp slik nekkar har.

SĂ„ er det vel et helt cluster av grunner etter det igjen. Du ser kursen i Asieris har jo heller ikke vĂŠrt noen fest i det siste.

Den siste nedturen har vÊrt mindre bratt enn de to fÞr da. Ikke akkurat et episk lyspunkt, men det er nÄ der.

7 Likes

Ok og Modtaget :+1:

Syntes jeg ellers gjorde meget ud af begge indlĂŠg som du citerer at det var fra Kina Forum og der kunne vĂŠre tale om Early Bird rabatter og noget AI genereret indhold :grimacing:

Ellers god melding Fra Asieris’s deltagelse og promovering pĂ„ World Reproduktive Health Day :partying_face:

Mange utilfredse skribenter og mange negativt indlĂŠg pĂ„ TI – Men jeg vĂ„ger pelsen :astonished:

Har vĂŠret trofast aktionĂŠr i langt over 10 Ă„r — meget at sige, men jeg syntes at Photocures pipeline og Pontiale ser meget lovende ud lige nu med alle de Triggere der stĂ„r i kĂž bare frem til og med 2027 – sĂ„ der gĂ„r nok et par Ă„r til :rofl:

Orker ikke at gentage Triggere – i kender dem :astonished:

Dansken

5 Likes

Men idag sto den godt imot, mens helsesektoren fallt hele 1,75%. Mange innen sektoren fikk hard medfart idag, uvisst av hvilken grunn.

2 Likes

Rent spekulativt, men vil tro BW fort er pÄ kjÞp ref. deres indirekte stÞtte til videre strategi. De kjÞpte/Þkte tross alt 5+ prosent pÄ 50-60 tallet i fjor. Mistenker fortsatt at de ser etter exit, og at de anser bolt-ons som positivt for evt. omsetningsverdi.

4 Likes

Ser ut for at det er litt liv i China, men fÄr ikke Äpnet resten av meldingen;

$Yahong Pharmaceutical-U(SH688176)$ Following the Shenzhen Maternal and Child Hospital selling out of order, Chongqing is also fully booked.

Er dette en indikasjon pÄ prisen?
Today, Shaanxi and Shandong posted two orders at 12,800 yuan, not a cent cheaper.

Xiwei has encountered a once-in-a-lifetime opportunity to go public. In recent years, the birth rate has dropped sharply year after year. Governments at all levels have introduced various policies to encourage childbirth, but the downward trend has not stopped, resulting in hospitals being overstaffed and business declining. Under these circumstances, gynecology departments at top-tier hospitals will definitely be very proactive in promoting admissions. For gynecology departments in various hospitals, this adds a new business and can significantly increase hospital revenue. For gynecologists, the income is already very low, so their motivation is bound to be high. This technology has a low threshold and can be deployed at the county level or even the grassroots level in townships. Nowadays, many county and township hospitals are running a deficit, and with this new high-income business, there are still reasons not to accept it. It can be said that Yahong has the right timing and location all in one. In a month or two, at most half a year, it will definitely become popular.

7 Likes