Photocure og CEO har mye å bevise og dårlig track record med aksjonærvennlighet og å skape merverdi og avkastning.
Markedet og større seriøse investorer er derfor ikke interesserte. Enig med deg der.
Hvor mye lenger tid skal D.S. få til å levere på core business i USA, som var det han ble hentet for å fikse?
Største eier og styret støtter ledelsen og ønsker å fortsette på prosjektet til CEO med tilhørende godtgjøringspakker dårlig kommunikasjon ogaltdetder. Sad but true.
Analytikerstanden vil foreløpig ikke legge noe i Cevira og har tvert imot kalt det en hype som nå har gått over. Dette kan snart underbygges eller avkreftes med håndfaste royalties ved kommende kvartalspresentasjoner.
Lønnsomheten fra kjernevirksomheten vil kanskje få seg en knekk i det korte bildet, som markedet enten allerede har tatt inn over seg, eller som vil føre til ytterligere salgspress ved kommende presentasjoner.
En større (overmoden?) markedskorreksjon kan også presse kursen ned.
Kanskje er det lurt å avvente kjøp til man har større visibilitet over hvordan det nye prosjektet inkl Cevira ser ut til å gå, men de som kjøper nå før markedet og tvilerne har oppdaget at det ble bra sitter i det minste på en større mulig oppside enn når hele markedet er blitt enig.
Her går det an å ha flere tanker i hodet samtidig, og det går også an å se potensialet og ha tro på produkter og kjernevirksomhet, men samtidig være møkkalei ledelse, kommunikasjon, lønnspakker.