Hva skjer i Kina da med oppgangen til Asieris siste par dagene? Ser ikke noe spesielt news pÄ kinaforum som forklarer oppgangen.
Er det ikke naturlig at det er en viss sammenheng mellom innholdet i en trÄd som denne og kursutviklingen i selskapet?
Det har jeg heller aldri hevdet.
Som jeg legger ut fra China forum over her er det antydning til positive yttringer. Hvordan tolker du dette?
Jeg ser og positiv utvikling i 50 aksjonÊrlisten, de 50 stÞrste eier nÄ over 70% av aksjene mange av de har Þkt over tid. Spesielt liker jeg kontoen nr 15.
Skulle tro de siste dagers stigning er relatert til forventet Cevira salg siden der ikke er noe annet nytt som har skjedd siste tiden.
Jo, det har vi sett mange ganger!!
Det er heller ingen nyheter eller offisiell informasjon om salg. Dette er det eneste jeg har funnet iallfall:
SÄ kan det vÊre flere Ärsaker til at aksjen stiger. Bra er det uansett, men mÄ det vÊre ene og alene Cevira som er Ärsaken?
Gan & Lee Pharmaceuticals hits daily limit! Innovative drug concept stocks surge; institutions say valuations are attractive (stocks included).
https://guba.eastmoney.com/news,603087,1738390549.html
Market analysts generally believe that the most direct catalyst for this market rally came from clear policy benefits released by regulators
On July 6th, A-share innovative drug stocks collectively strengthened, stimulated by favorable policies
https://caifuhao.eastmoney.com/news/20260706154249906761900
En kommentar: The tech stock bubble has inflated, and some people are switching their portfolios again
Asieris lagger ogsÄ ift ETF:
Er vel her problemet ligger, er KUN enkelt bloggere pÄ div forum, som lÞfter denne avtalen opp i skyene, mens selskapet og analytikerne knapt gir denne avtalen verdi/oppmerksomhet.
For alt vi veit er det vel en klausul mtp royalty, som ikke er kjent for oss dĂždelige.
Ă
derav unngÄr DS Ä snakke om avtalen?
Eller?
Er det noen her som har en skriftlig versjon av avtalen?
Det er en del her som det virker som forveksler pho med Asieris. De burde heller investere der for pho fÄr bare 10% av inntektene
Har Asieris reforhandlet Cevira avtalen siden pho kun fÄr 10% plutselig?
Trodde royalties var mellom 10-20% jeg + milepĂŠler.
10-20% av hva? det er fortsatt ubesvart for meg.
Enkelte her mener fra ALT av salg.
Mens noen pÄstÄr at det vil vÊre etter vise salgstall er nÄdd.
Rimelig stor forskjell pÄ resultat her.
SÄ igjen, hvorfor har ingen prÞvd Ä fÄ tak i avtalen? Spurt om mer info?
Og hvordan skal de fÄ kjÞpt Asieris aksjer pÄ Shanghai bÞrsen?
Det blir nok en kostbar lÞsning, ikke minst fordi de fleste har sine investeringer pÄ ASK eller investeringskontoer. Tar man ut pengene fra disse kontoene utlÞser det skatt pÄ opparbeidede gevinster.
I tillegg har man valutarisiko og politisk usikkerhet hvis man investerer i Kina.
Er vel 10% fra fÞrste salg, sÄ Þkning i % etterhvert som man nÄr visse salgsantall.
MilepÊler er vel og basert pÄ visse salgsmÄl + div godkjenninger rundtom.
Tror? Eller vett du?
Kun basert pÄ nyhetsartikler og meldinger fra PHO og Asieris. Har ikke lest den faktiske avtalen selv.
ââ Avtalen gir Photocure inntektspotensial fra utvikling og global
kommersialisering av Cevira i stĂžrrelsesorden 250 millioner dollar inkludert alle
utbetalinger og potensielle milepĂŠler, eksklusive royalties pĂ„ 10 til 20 prosent, sier Photocure-sjef Daniel Schneider i meldingen.â
SÄ potensielt 2,5 milliard kr i milepÊlutbetalinger + 10-20% av salget i royalties altsÄ.
(Og ja fÞr enkelte begynner gnikse⊠Er klar over 2,5 milliard og full pupp 20% royalties er basert pÄ veldig hÞye salg)
PHO fÄr 10-20 prosent av inntektene og ± null av utgiftene.
Tipper at nĂ„r Asieris kan nekte Ă„ betale milestones, sĂ„ kan de sikkert nekte/endre pĂ„ Royalty %âene Ă„, venter i spenning pĂ„ fasit.
Mye rart her nÄ 
Royaltis er basert pÄ en trappetrinnsmodell, med 10% som laveste.
Ved gitt volum lÄses neste sats opp.
Samtidig ligger ogsÄ milepÊler pÄ oppnÄdd volum i kontrakten.
Royalties blir basert pÄ salgspris, fÞr Asieris trekker fra kostnadene sine. Dette er normal praksis. Hvis ikke ville selskap B i realiteten subsidiert selskap A sine salgskostnader.
Se eksempelet med Ipsen og Photocure. Der fÄr Ibsen sin %-del fÞr Photocure trekker fra kostnader i Europa.
Ibsen:

Ipsen: