Ibsen:

Ipsen:

Ibsen:

Ipsen:

PHO fÄr en royaltybetaling pÄ omsetningen (hvert salg) pÄ mellom 10 -20 %, avhengig av stÞrrelsen pÄ omsetningen. Dette vil vÊre en kostnad for Aseris - i tillegg til Þvrige driftskostnader. NÄr Aseris selger for 100, vil de ikke sitte med et driftsresultat pÄ 80-90 etter at de har betalt royalty til PHO. Opp til en viss omsetning kan det fort vÊre at driftsresultatet til Asieris et negativt, mens royaltyen PHO fÄr gÄr rett inn pÄ bunnlinjen (PHO har ingen kostnader).
MilepĂŠlsutbetalinger kommer i tillegg til royaltyinntektene.
Asieris har i dag en mcap som snart er 10 ganger hĂžyere enn PHO.
Godt forklart, rosk82.
Hva er marketcap pÄ asieris og pho i usd nÄ?
950
150
Ca
En kurs pÄ 13.10 CNY utgjÞr en markedsverdi pÄ omtrent 1 mrd USD. PHOs markedsverdi er ca. 160 mill USD (1.6 mrd NOK). SÄ det er ikke helt 10 gangern - men rundt 7.
Du mÄ jo ogsÄ nevne at pengene fra Asieris allerede er brukt opp, i allefall frem til 2030, samt at det mest sannsynlig skal trykkes opp ganske mange aksjer fremover.
Hvordan kommer du frem til det?
Om Asieris bare oppnĂ„r 1/4 av salgsmĂ„let sitt, er det fremdeles 250 mil NOK i royalties med laveste %-satsâŠ
Hvilket salgsmÄl har Asieris?
Ifbm. bĂžrsnotering og finansiell guiding gikk de ut med mellom 500-800 mil dollar kun i Kina innen 2030.
Kommunikasjon har vÊrt potensiell blockbuster pÄ verdensbasis. Om det blir sÄpass mÄ man jo bare avvente Ä se.
Men 1/4 av dette med 10% blir rĂžft regnet 250 mil.
SĂ„ kan man diskutere om risikoer og hva/hvis/om osv.
Men vi ser jo ikke konturene av dette fĂžr vi har noen rapporter fra Kina.
Kom gjerne med kilde pÄ den.
Litt rart av Asieris Ä guide 30k solgte enheter til Kinesiske helsemyndigheter i Juni hvis det reelle mÄlet er 15-25 ganger hÞyere.
Jeg mĂ„ ingentingâŠMen takk for at deling av pĂ„stander som du samtidig har dokumentert - og jeg legger til grunn at du mener at PHO ikke fĂ„r igjen noen som helst av verdi for pengene (ref âbrukt oppâ). Skal vi ogsĂ„ nevne at royaltyen som PHO betaler til Ipsen halvveres i 2027 - og vil etterhvert fases helt ut? Andre ting du ogsĂ„ vil nevne?
Det er vel egentlig der diskusjonen bĂžr ligge. Ikke om avtalen KAN bli stor dersom alt gĂ„r pĂ„ skinner, men hvor sannsynlig det er at Asieris faktisk nĂ„r de salgsmĂ„lene. 500â800 millioner dollar innen 2030 er en ambisiĂžs guiding, men den kommer fra Asieris. ForelĂžpig har vi svĂŠrt lite salgsdata Ă„ lene oss pĂ„. FĂžr de fĂžrste kvartalene med kommersielt salg er rapportert blir mye av dette naturlig nok antakelser. Lykkes de kan cevira bli et betydelig bidrag for Pho gjennom bĂ„de royalties og milepĂŠler. Lykkes de ikke blir verdien vesentlig lavere. Derfor mener jeg det viktigste nĂ„ er Ă„ fĂžlge salgsutviklingen Ă„ ikke spekulere for mye i ytterpunktene.
Denne blir altsÄ ukritisk og umiddelbart akseptert som den eneste sannheten, mens den mest oppdaterte guidingen ignoreres og feies under teppet.
Hvis denne guidingen stemmer (venter pĂ„ kilde) er den ogsĂ„ minst 5 Ă„r gammel, er ifm med IPO (klype salt?), og er fĂžr innskrenking av label. I tillegg er jeg ganske sikker pĂ„ timeline for godkjenning var mer ambisiĂžs enn realiteten ble. Og sĂ„ er faktisk denne guidingen aldri nevnt sidenâŠ.
Hvorfor ber du om kilde om du tydeligvis vet hvilken guiding det er snakk om?
Asieris har levert til A+ til nÄ.
Den som lever fÄr se, men var det 3.000 behandlinger i Äret du vil legge til grunn som ditt base case eller hÞyna du til 30.000 ut fra refusjonssÞknaden?
5.000 sykehus kun i Kina er hvertfall guidet fra Asieris, sÄ spÞrs det hvor mange behandlinger ila Äret man bÞr kunne forvente som bear - base - bull.
SĂ„ kommer Europa i tillegg snart. Og USA noe lenger frem i tid.
Jeg vet at Norne har brukt noen tall i sin analyse og hadde en ganske optimistisk tidshorisont og graf. Kan ikke minnes referanse til Asierisâ salgsprognoser. Kan ta feil.
Jeg hĂžyna? Mitt basecase?
Hva er problemet med Ă„ akseptere at dette er Asierisâ tall og ikke mine? Det var snakk om 30k
Ok, bare stusset pÄ at du hadde all info om guidingen det var snakk om, men fremdeles spurte etter kilden.
(Jeg har ikke kilde til den btw, og husker ikke guidinger jeg har sett tidligere)
Det har jeg vel aldri pÄstÄtt 
Her fra avtalen:
Asieris plans to launch a global clinical development program with an initial focus on the China market based on Photocureâs Phase 2b data and the Phase 3 study design elements agreed with the US FDA. The development for U.S. and the EU markets will follow when clinical data from the China focusedPhase 3 study confirm the safety and efficacy, estimated to be finished in 2022