Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Er royalty-avtalen mellom partene basert pÄ Net Sales of Licensed Product in the Territory ?

SĂ„ svaret er at royaltyene er basert pĂ„ netto salg (Net Sales) av Cevira , med en offentlig oppgitt sats pĂ„ 10–20 % , mens den detaljerte definisjonen av «Net Sales» og eventuelle trinnvise satser ikke er offentlig tilgjengelig.

Jeg tror sannsynligheten for det er null, niks eller nada :sweat_smile:

1 Like

Da er det ganske mye i avtalen vi ikke vet.

Betalingsviljen til Asieris sÄ langt gjÞr det mindre rett frem enn du fremstiller det. Photocure har leverage i produksjonen av HAL, men den virker fÞrst nÄr Asieris mÄ bestille pÄ nytt. De har allerede fÄtt HAL for minst 2,5 mnok levert, potensielt mer i Q3 fÞr dagens nyhet. Hvor mange behandlinger det dekker vet vi ikke, men uten refusjon i Kina er volumene trolig lave i denne fasen. Da kan de selge pÄ lager og holde tilbake royalty til saken er avgjort.

Og leveragen er ikke ubegrenset heller. Har avtalen leveringsforpliktelse, kan ikke Photocure bare stanse forsyningen uten Ă„ risikere mislighold selv.

Worst case om Asieis vinner frem med motkravet kan de trolig motregne de 6,6 millionene mot fremtidig royalty.

Sier ikke det skjer. Men nĂ„ burde man snart lĂŠre at man ikke kan bortforklare alt med at “Photocure har nok lest avtalen fĂžr x,y,z”.

Kan Ärsaken bak atferden til Asieris rett og slett vÊre at de vil ut av eventuelle forpliktelser rundt kommersialisering i USA? APRICITY-studien var global, men ingen pasienter fra USA ble innrullert, og derfor mÄ de kjÞre en ny Fase III der for Ä fÄ Cevira godkjent. Har partnerforhandlinger strandet pga det, og/eller label for CIN2 og ikke HSIL?

Motkrav og tilbakeholdelse av milepĂŠler som forhandlingstrekk?

Beholder EU, fÄr inn salgspartner, skraper USA?

2 Likes

For ledelsen i Photocure er situasjonen fullstendig uten smerte, de er uansett garantert 100% bonus

2 Likes

Du og den bonusen ass😂

1 Like

Sjeldent bitter nÄ Savepig :sweat_smile: om ledelsen er sÄ grÄdige som det antydes vil det jo vÊre hinsides Ä ikke fÄ disse opsjonene itm :smiley:

Jeg stoler derfor pÄ at vi blir filthy rich hele gjengen om 2-5 Är. I mellomtiden er det bare Ä fylle opp med sÞlv, mulig Ä tape penger der ogsÄ!:grin:

3 Likes

Man blir gjerne litt bitter av Ă„ gĂ„ pĂ„ en smell😑
 Jeg var og bitter da jeg solgte pĂ„ 64 , med mindre enn 10% i + etter Ă„ ha sett den i 80 og trudd den skulle til nĂŠrmere 100. NĂ„ i ettertid sĂ„ er det jo bare Ă„ le av hele greia.

TrÞsta fÄr vÊre at det er folk her inne som sprer eder og galle pÄ rÞde dager, som selv ha erfart tap av sÄ og si alt
 som feks TheObserver
 Man burde egentlig hÞre pÄ han og holde seg unna biotek. FÄ har vel tapt mer her inne enn han.

2 Likes

NÄr det er sagt sÄ lÞser sikkert dette seg, men ikkr sikkert den er tilbake i 2026. Tipper de som er med fortsatt fÄr flere sjanser pÄ 70/80 + ilÞpet av et Är elller to.

Tenker det samme. Her har en god tid til Ä komme seg inn. Det er nÄ heller tresko enn joggesko i PHO :sweat_smile:

Photocure strongly believes the milestone has been triggered in accordance with the license agreement and will continue to pursue the full payment owed. Regarding disclosure of the agreement, we understand shareholders’ desire for additional transparency. However, confidentiality obligations, commercially sensitive information, and the ongoing arbitration process limit what can be publicly disclosed at this stage. We will continue to provide updates as appropriate and in accordance with our disclosure obligations.

We remain resolute in our position.

Best

dan

Dan Schneider
President and CEO
Photocure ASA

3 Likes

President og CEO faktisk
.

Det forklarer jo lÞnnsnivÄene sÄ mye bedre :sweat_smile:

4 Likes

Dette er en veldig interessant tolkning som jeg ikke hadde tenkt pÄ. Gir mening rent strategisk om man ser saken fra Asieris sitt stÄsted.

Sannsynlig scenario:

Photocure argumenterer for at godkjennelse er godkjennelse. I Asieris sine Þyne er dette, som uttalt, en delvis godkjennelse. Dermed utbetaler de en andel av avtalebelÞpet. De mener sannsynligvis at de allerede har lagt godviljen til siden kontrakten sier HSIL, og HSIL oftest er brukt som en «paraplybetegnelse» for bÄde CIV2 og CIV3.

Photocure sier at de Þnsker det fulle belÞpet pÄ tross av at de ikke har en full godkjennelse. Asieris kontrer sÄ med hvorfor de skal utbetale noe som helst nÄr HSIL bestÄr av CIV2 + CIV3. Godkjennelse av CIV2 og CIV3 har ikke funnet sted, derfor skulle ikke utbetalingen funnet sted i det hele tatt.

Jeg tipper vi kommer til Ä se et forlik hvor man blir enig om en reforhandling av avtalen med fokus pÄ Ä spesifisere CIV2 og CIV3 - tillegg til en dom rundt de aktuelle milepÊlsutbetalingene

3 Likes

CIN2 er i aller hÞyeste grad definert som HSIL, det er ogsÄ CIN3

1 Like

Litt klumsete forklart av meg kanskje. Poenget er at det er definisjonen av HSIL i selve avtalen de krangler om.

Begge parter er vel avhengig av en lþsning her og videre samarbeid

2 Likes

Og CFO.

Fuck in hell, the 1 million dollar man, fortjener upgrade, skal vi si 2 mill$?

1 Like

Forsiktig med Ă„ gi noen idĂ©er
 de leser her inneđŸ„¶

Fra Q&A forrige uke:

Well, as we discussed, we initiated the arbitration in accordance with the terms of our agreement. We feel like we’re in a very strong position. Asieris Pharmaceuticals has an alternate view of the contract.

Og

Importantly, this matter doesn’t change our long-term strategy or commitment working with Asieris Pharmaceuticals. In fact, our teams work very closely day in and day out, supporting the Cevira launch in China or the Hexvix launch in China, or even the submissions around the world. Our interests remain aligned.

Jeg tror man skal puste med magen. Teknisk snudde aksjen i dag pÄ ca 47, hvor den har bunnet utallige ganger tidligere.

7 Likes

Neste avtale som skal ses pÄ? :crazy_face:

2 Likes