Kanskje Asieris får hele Cevira gratis til slutt?
Er nok derfor aksjen stiger i dag.
Vi drøftet jo dette her da konflikten oppsto, og advarte om behovet for en snarlig og minnelig løsning. Nå ser vi resultatet av en uansvarlig håndtering fra DS sin side. Å prøve å tvinge kineserne i kne i full offentlighet er 100% talentløst. (Donald prøvde seg på det samme, men USA er ikke universets midte), Denne saken har allerede gjort stor skade for oss aksjonærer og samarbeidet mellom partene. Det neste kan fort bli at hele avtalen blir satt under lupen og må reforhandles.
Dersom DS fratrer er det kanskje mulig å få samarbeid og tillit noenlunde på rett kjøl.
Du mener det hadde vært klokt og utvist styrke å bare servere kineserne over 4mill $ når dette er penger vi mener å ha rett på kontraktsmessig.
Da hadde jeg solgt 
Nei, men slike tvister har jeg vært involvert i en rekke ganger og alltid lykkes med et godt strategisk resultat.
Det er prosessuelt riktig at Aseris må komme med sine motkrav innen gitte frister - men de kunne valgt å gi uttrykk for at en er enig i at det skal utbetales milepæl, men ikke mer enn 6,6 mUSD. Det å gå tilbake på det - legge ned påstand om at vilkårene for milepælsutbetalingene ikke er oppfylt, anser jeg for å være et taktisk utspill (legge press på PHO for å komme frem til et forlik).
Det er forskjell på å være uenig i hvordan royalty skal beregnes - og bevisst holde den tilbake, som noen antyder, som følge av tvisten om milepælutbetalingen. Det er absolutt ingenting i adferdsmønsteret (?) til Aseris som tilsier at en ikke ønsker å overholde sine forpliktelser, vi har nå kun ett tilfelle der en er uenig om hvordan avtalen skal forstås ift. størrelsen på milepælsutbetalingen. Det er ikke uvanlig at det kan oppstå uenighet om tolkning av avtale - det er grunnen til at vi har et system der en kan få avklart dette gjennom en rettslig prosess - men å begynne å snakke om et atferdsmønster (?), der Asieris vil “sabotere”/krangle om alt, har vi etter mitt syn ikke grunnlag for å hevde og blir for meg useriøst.
Poenget mitt nå var uenighet om beregning av Net Sales er ikke mislighold, og den typen uenighet kan trekke ut lenge uten at Photocure har noe å heve på.
Og ett tilfelle blir litt snilt. De betalte 60 %, holdt tilbake i fire måneder, og krevde deretter tilbake det de allerede hadde betalt. Tilsvaret måtte de levere, men innholdet var et valg. De kunne forsvart seg mot kravet på 4,4 uten å kreve de 6,6 tilbake.
Jeg påstår ikke at de vil sabotere alt. Jeg sier at motpartsrisiko er en reell faktor når det kommer til royalty, og at den er høyere i dag enn i mars.
Og ett tilfelle blir litt snilt. De betalte 60 %, holdt tilbake i fire måneder, og krevde deretter tilbake det de allerede hadde betalt. Tilsvaret måtte de levere, men innholdet var et valg. De kunne forsvart seg mot kravet på 4,4 uten å kreve de 6,6 tilbake.
Jeg påstår ikke at de vil sabotere alt. Jeg sier at motpartsrisiko er en reell faktor når det kommer til royalty, og at den er høyere i dag enn i mars.
Nei, det er ikke snilt. Det foreligger kun ett tilfelle av uenighet, nemlig disputt om milepælutbetalingen - og når jeg leser dine innlegg (og mange av de andre), understreker det etter mitt syn at Asieris oppnår akkurat det en ønsker, og at dette er et taktisk utspill fra Asieris for å legge press/skape usikkerhet. Asieris hadde aldri kommet med et selvstendig krav om å kreve disse pengene tilbake, om ikke PHO hadde tatt ut stevning. Jeg håper derfor ikke Schneider & Co er like lettskremt.
Når en ser hvor mye mCAP har falt i PHO både etter at det ble kjent at Asieris holdt tilbake 4,4 mUSD og gårsdagens melding, viser at markedet mener dette vil ha en mye større negativ effekt enn 100 mill (som tilsvarer den totale størrelsen på milepælutbetalingen). Så får det være opp til hver enkelt om det at partene er uenig om ett punkt i avtalen, som ikke omhandler royalty, skal medføre en økt risiko for fremtidige disputter (herunder royalty).
Jeg har aldri kommentert noe teknisk her tidligere, og er langt i fra noe ekspert på det området. Så bare ganske tydelig i chartet at 47 tidligere har vært en solid bunn flere ganger.
Der meldte Asieris det og ja. Da gir det litt mer mening at ikke kursen der har droppet enda.
https://guba.eastmoney.com/news,688176,1754847147.html
Haha ganske drøyt at kursen der endte opp 6,8% idag samtidig som de satt med den infoen. Buttfucket investorene godt der da.
Main Facts and Reasons
In July 2019, Yahong entered into a License Agreement with Photocure, under which Photocure granted Yahong an exclusive license to develop, manufacture, and commercialize APL-1702 related patents, proprietary technologies, and product trademarks worldwide .
As of March 2026, the company has paid all triggered milestone payments to Photocure
in accordance with the License Agreement .
In March 2026, the company received the Drug Registration Certificate issued by the National Medical Products Administration, approving the marketing of its APL-1702 (trademark name: CEVIRA?, generic name: Hexyl valerate hydrochloride ointment for cervical photodynamic therapy).
In April 2026, Ya Hong, in good faith, paid US$6.6 million to Photocure and explicitly reserved its rights regarding the payment obligation. In July 2026, Photocure filed an arbitration application with the American Arbitration Association, claiming that Ya Hong had failed to pay milestone payments as agreed. Ya Hong believes that Photocure’s above claims lack contractual basis, and based on the relevant contractual agreements and the facts of the case, in order to effectively protect the legitimate rights and interests of Ya Hong and all shareholders, it filed a counterclaim for arbitration with the American Arbitration Association.
(III) Counterclaim for Arbitration
Ya Hong requests an award ordering Photocure to return US$6.6 million and pay interest and arbitration-related costs.
III. Impact of this Arbitration on the Company
As of the date of this announcement, CEVIRA? Production, supply, and commercialization are all progressing smoothly according to plan. The arbitration and counterclaims involved have not yet been heard in court, and the impact of these arbitration matters on the company’s current or future profits remains uncertain.
The final actual impact will depend on the arbitration award and enforcement results of the American Arbitration Association. The company will conduct corresponding accounting treatment based on the progress and results of the arbitration proceedings, in accordance with relevant accounting standards and actual circumstances.
Dette ordner seg nok til slutt.
Og er ikke så bekymret for at “klimaet” mellom selskapene nå er ødelagt, og at det vil bli vanskelig for Asieris å få seg partner i EU og US.
Synd det må ta et år eller mer å få det avklart.
I mellomtiden er det vel mange positive triggere å glede seg til?
Skal det ikke komme noe nytt fra Vesica / AssureMDx innen 1. Oktober for at de skal levere på milestones i oppkjøpsavtalen?
Emisjonsfaren er forhåpentligvis ikke helt umiddelbart overhengende. Men hvem vet hvor mange flere nye papers og markedsføringsstunt Dan har i tankene for å make Cysview great again. Kan kanskje holde de litt på vent til man ser hvordan prosessen med nedklassifisering tar veien.
Skal det ikke komme noe nytt fra Vesica / AssureMDx innen 1. Oktober for at de skal levere på milestones i oppkjøpsavtalen?
- USD 13.75M due based on two future milestones related to Medicare reimbursement, comprised of USD 5.5M cash and USD 8.25M in Photocure equity.
- Advanced Diagnostic Laboratory Test (ADLT) milestone - USD 2.75M of Photocure Equity if company achieves ADLT status designation on or prior to 1 October 2026 (if this is not achieved by that date, the USD 2.75M roll into the second milestone).
- Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS) milestone - USD 5.5M of cash and USD 5.5M of Photocure equity if Vesica Health is awarded CMS reimbursement prior to end of December 2029 (assuming the ADLT milestone rolls, then the full milestone is USD 5.5M in cash and USD 8.25M in Photocure Equity).
NORDNET BANK AB har økt jevnt siden i mai og er nå over 3% med 816 548 aksjer
Nordnet Bank AB kontoen består vel i likhet med Nordnet Livsforsikring AS av tusenvis av småaksjonærer. Men det er jo positivt at de øker. Hvordan har forresten utviklingen vært Nordnet i Livsforsikring AS den siste tiden?
Var nede i ca. 390 000 i begynnelsen av juni nå tilbake til 450 000
CITIBANK har økt fra ca. 425 000 til nær 500 000 i perioden jan. 2025 til nå.
Noen av de kontoene til amerikanske meglerhus/banker ser forferdelige ut, trader inn og ut hele tiden.
Buttfucket investorene godt der da.
Tja, vet ikke det, nesten bull all den tid de i verste fall må betale det de allerede har gjort / det de skal iht. opprinnelig kontrakt.
Man kan jo lure på hvordan kineserne hadde reagert om Photocure på ett tidspunkt bare sier f**k it og sier at avtalen er brutt og nekter å selge Cevira til Asieris. Dataene for produktet finnes jo nå, og burde jo stå seg for godkjennelse i Europa. Hadde jo selvfølgelig blitt masse styr og advokatmat herfra til evigheten, men jeg tror faktisk ikke det er Photocure som hadde hatt mest å tape på det. 
Det eneste som betyr noe er at Cevira blir noe tilnærmet suksess. Disse milepælene gir markedet pent F i for øvrig.
Hvorfor skulle de gjøre det?
Det aller mest sannsynlige - som jeg leser bildet - er at det er pho selv som fucket dette til med dårlig kontraktsformulering. Ender med at de møtes på midten og nok et gult kort til ledelsen.
Hele greia burde vært helt unødvendig.