Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Har du testet “Fill or Kill”? Da fĂ„r du enten alt eller ingenting og unngĂ„r en fill pĂ„ en hĂ„ndfull aksjer.

2 Likes

Slutt med F&K pÄ hos mange tilbydere.
Blandt annet DNB ( far as i know)

Sjekker det ut neste gang, sist jeg sÄ etter det for mange Är siden var det ikke der, sÄ litt dumt av meg Ä ikke oppdatere meg. :flushed:

Det er pÄ Nordnet. :wink:

Stemmer at DNB er no-go. Hatt gleden av én aksje flerfoldige ganger.

1 Like

Stemmer, Nordnet har i tillegg ogsÄ mange forskjellige algo alternativer. Har ikke prÞvd ennÄ, for det fÞrste hater jeg dritten og for det andre mistenker jeg at proffene har enda bedre roboter, sÄ rÊvkjÞrt blir man uansett.

Kan ogsÄ bruke Limitordre med lang tidshorisont, har opplevd flere ganger at den ble fylt flere dager senere, men kun 1 kurtasje. Legger alltid ut ordre som GTC og tror ikke du kan endre ordren etter at den har handlet.

Mulig det er nevnt fÞr, men Photocure trykket «liker» pÄ Asieris sin rapport pÄ LinkedIn.
Trenger ikke bety en puck, men pÄ meg virker det i hvert fall som det ikke er isfront mellom selskapene. :crossed_fingers::moneybag:

3 Likes

Kanskje det var en ironisk like :dancer:

3 Likes

Hva er egentlig vitsen med en ordredybde nÄr man har mulighet til Ä skjule stÞrrelsen pÄ ordrene sine? Er dette vanlig pÄ andre bÞrser?

Det er mest en historisk artifakt. NÄr du handler aksjer i DNB kan du stort sett bare se bort i fra ordredybden pÄ euronext.

For alle de som bruker Robinhood i USA for gratis trading, sÄ er jo ordrene deres en tjeneste som de selger til proffene liksom. :stuck_out_tongue:

Stemmer, tatt helt av i lĂžpet av de siste par Ă„rene. NĂ„ gĂ„r mesteparten pĂ„ alle andre markedsplasser enn synlig OSE. Helt pĂ„ trynet, og man kan bare se for seg hvordan Citadel og andre **** i bakgrunnen av den Ă„pne/synlige omsetningen. Alt er skrudd til for Ă„ fasilitere “proffe” pĂ„ bekostning av retail.

2 Likes

Ikke engang anonym ordrebok var godt nok.

2 Likes

Synes det ser ut som stÞrste eier Briarwood kjÞper solid ved perioder med kursfall. Spennende Ä se om det skjer nÄ ogsÄ.
Er vel et fond som har lÄnt ut 0,5% + til shortposisjonen som nylig dukket opp tilsynets oversikt.
Uting at FoU og kreftforskning i bioteknologi sektoren skal vÊre utsatt for shorting. HÄper som alltid at shortsene i kreftforskning taper stort pÄ shorting.
Etikk og moral la det mantra vinne solid
Helt til det kanskje snur Kreinh ala circio;)
StÞrste eier og flere posisjoner har muskler. Briarwood har alene snart 21%. Vs 0,5% short er det selvsagt mulig for eierne Ä lage skvis. De 20 stÞrste eiere har totalt en posisjon pÄ 56,44% eierskap. Sjelden sett sÄ stabil % eierskap ved 20 stÞrste over sÄ mange Är

2 Likes

Skal du tjene penger pÄ Photocure er shorting mÄten Ä gjÞre det pÄ.
Short skvis er bare noe som skjedde fĂžr i tiden. De store short handlerne har muskler nok til Ă„ stoppe enhver skvis.

1 Like

Aksjen er basically i en sterkt volatil nedtrend som har vart siden nyttÄr

Eller i en sterk volatil opptrend 3 siste Är.

Asieris +4.84% Men det hjelper vel ikke det heller

1 Like

Ingenting som bitter pÄ pho kursen positivt i det lange lÞp fÞr det kommer mer positivt utvikling inntekt/resultat pÄ Q presentasjonene ser det ut som :frowning:

1 Like

Tror nok vi mÄ se penger inn i kassa fÞr det skjer noe fundamentalt med kursen. Hypotesen min er i alle fall at inntektene vil Þke betydelig mer enn kostnadene de neste Ärene, og at dette over tid vil materialisere seg i kursen.

Jeg hÄper samtidig ledelsen pauser M&A-aktiviteten et par Är og fÄr pÄ plass et skikkelig lÞnnsomt fundament. Det tror jeg er nÞdvendig for Ä bygge tillit i markedet og vise at PHO klarer Ä levere stabil og lÞnnsom vekst. :slight_smile:

Edit: Lenge siden vi har fÄtt en artikkel om at blÄlys er best, hÄper det fortsatt gjelder :joy:

#Satire

10 Likes