Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

I mine øyne var volumeventet 04. august. Vi hadde en kjapp dipp under alle tidligere lows siden oktober 2023.

Resultatet var umiddelbar rebound og rally på 30%. Deretter en selloff fra tradere. Og nå er vi igjen i en nedagående drift inntil vi ser hvor kjøperene kommer inn.

Fortsetter den i samme trenden, kan den faktisk gå sakte nedover frem til neste kvartalsrapport, og fremdeles lage en higher low.

1 Like

Knapt noe utover syntetisk salg på lav 50, Citadel holder det gående. Men at de finner særlig volum å dekke inn på tviler jeg på.

Range 46-60 er jo de to siste små volumeventene hvis man zoomer veldig inn. Så typisk sett er det jo ofte en dobbel bunn man må sett ifm 46 på 04.august.

Her er bildet jeg ser på.

Sideveis konsollidering i det store bildet.

(Gule vertikale streken er Q3)

Rallyet opp til toppen på 79.8 var det beste rallyet i hele rangen, etterfulgt av den mest langtekkelige pullbacken i hele chartet.

Dette blir spesielt tydelig når man går ned på weekly…

Til tross for den lengste negative ukentlige momentbevegelsen i chartet, ligger vi fremdeles innenfor rangen.

Men den er ikke primet for oppgang enda. Kan fort gå til Q3 før det skjer noe her.

Dersom du har tro på det du selv skriver og egen analyse, bør du jo bare selge alt snarest, dersom du ikke har gjort det?

Dagens hovednyhet bekrefter hvor mye mer lønnsomt det er å betale ned på boliglånet enn å kjøpe PHO aksjer.

I forhold til alle strekene. Det etterlyses ofte behov for volum oppover for at strekene skal ha en skikkelig verdi. I dag er det omsatt ca 10 000 aksjer. Kl 09.47 ble det omsatt 1 (hel) aksje i en handel. Gårsdagens siste handel ser ut til å være 1 (hel) aksje og dagens første handel ser ut til å være 1 (hel) aksje.

Er det ikke litt tynt grunnlag for streker både hit og dit med handelsmønsteret som er nå?

5 Likes

Er det Asieris Q3 du tenker på?

Selv lurer jeg på om strekene har noen som helst verdi, spesielt nå som flere store aktører driver med kursmanipulering hver eneste dag.

1 Like

Photocure sin Q3, den er vel før Asieris sin? Eller tar jeg feil nå?

Er ikke sikker på når Asieris Q3 kommer, håper bare den blir bedre enn bra. PHO Q3 har jeg ingen forventninger til, den vil sannsynligvis bare vise økte utgifter nå etter kjøpet av tisseprøven.

2 Likes

Hvis jeg tror aksjen er i en kortsiktig range 46-60, så er jo oppsiden større enn nedsiden.

Men ja, jeg har vektet meg ned ganske mye, for caset er fundamentalt svekket og aksjen fyller ikke lenger den rollen den var ment å ha i portisen. Store deler av caset er nå gjort binært, mens det var ment å være en aksje med utbytteevne.

6 Likes

Pho om 34 dager og Asieris om 41, så du tar ikke feil.

Tipper det kommer et ganske intetsigende blabla innlegg fra Bingo nå.

Der tror jeg vi egentlig er ganske enige om fakta, men har ulikt risikobilde og tidshorisont. Jeg synes også selskapet kunne vært forvaltet langt bedre, men jeg ser fortsatt lav kurs som en mulighet dersom jeg mener det fundamentale langsiktige caset er intakt. Jeg legger mindre vekt på volum og streker i en aksje hvor mye av handelen ser ut som pingpong. Hadde jeg ikke fortsatt hatt tro på caset, hadde jeg selvfølgelig solgt i stedet for å kjøpe mer.

1,38 milliarder marketcap er ikke akkurat konkursprising av de tallene photocure har å vise til da.

Market cap er jo bare et resultat av kursen. Jeg har heller ikke hevdet konkursprising. Spørsmålet er om ca. 1,38 mrd. er billig eller dyrt i forhold til hva selskapet kan tjene og være verdt noen år frem i tid. Det er der vi tydeligvis vurderer caset forskjellig.

Å være aksjonær i PHO oppleves som en skrekkopplevelse… Men siden jeg lenge har ment at Cevira kommer til å bli veldig bra så har jeg ikke solgt noe. Blir vel sittende til godt ut i 2027 om ikke annet.

5 Likes

Vi ser vel det første kvartals indtægter fra APL-1702 til PHO-- et helt kvartal + 14 dage isch :thinking:

Tænker at der er yderligere indtægter for salg af HAL til Asieris ?

Ser ikke frem til flere ekstraordinære omkostninger ved Q3

Dansken

1 Like

Blir bra til slutt dette. Så kan man jo håpe at ikke vi trenger å gå ytterligere 30% ned før ting materialiserer seg :grin: