Blir ikke dette veldig spekulativt, Haltopen? For at Aseris skal fÄ endret og reforhandlet vilkÄrene i avtalen, er en avhengig av at PHO gÄr med pÄ det. Dvs. at en reforhandling mÄ vÊre i begges interesser - hvis ikke mÄ en forholde seg til det grunnleggende prinsippet om at rettslig bindende avtaler mÄ holdes.
Parten er derimot uenig i tolkningen av avtalen nĂ„r det gjelder milepĂŠlsutbetalingen ved godkjenning av Cevira, nĂ„r det gjelder milepĂŠlsutbetalinger knyttet til salgsmĂ„l og royalty (omsetning) har jeg vanskeligheter for Ă„ forstĂ„ at det er rom for misforstĂ„elser. Jeg er ogsĂ„ veldig usikker pĂ„ om det er Aseris som har de beste forhandlingskortene dersom en Ăžnsker Ă„ fĂ„ PHO med pĂ„ en endring av avtalen - sĂ„ langt har Aseris kun hatt kostnader knyttet til Cevira, sĂ„ etter mitt syn er det pr nĂ„ kanskje Aseris som har mest Ă„ tape pĂ„ at det blir âfull klinsjâ med motpartenâŠ?
Ut i fra opplysningene vi sitter pÄ pr nÄ, er det etter mitt syn ingen grunn til Ä tro at dette er noe annet enn at partene er uenig i forstÄelsen av avtalen pÄ punktet som gjelder milepÊlsutbetalinger knyttet til godkjenning av Cevira.