Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Tviler på at det vil skje, da må han jo bevege seg ut av det komfortable hjemmekontoret :sweat_smile:

1 Like

Problemet her, er at selskapet du har investert i #PHO ikke evner å levere gode nok resultater.
Det er så traust at jeg har ikke ord :sweat_smile:

Så når man da får problemer med det som skal redde, å muligens hjelpe å gjøre dine investerte kroner mer verdt.

Så blir det bare kål.

Jeg forstår Asieris godt, ser for meg at de sjeldent spør, eller ber ledelsen i pho om noe særlig hjelp, eller input, along the way.
Hvilket de sikkert gjør rett i.

DS og andre i ledelsen har vel hjulpet til under petation, som FDA avslo, å kalte mangelfull.

DS skal nå være tøff overfor sin partner som har levert så til de grader, men han virker å mangle evne til å vurdere seg selv, å sine resultater.

For hele 2025 så tallene slik ut:

• Inntekter på 532,6 millioner kroner, opp fra 525,4 millioner kroner i 2024
  • Driftsresultat på 28,7 millioner kroner, ned fra 49,2 millioner kroner i 2024

Å dette på et produkt mange her hevder har 94% margin?

6 Likes

Photocure har nå vært ganske tydelige til MedWatch: de mener NMPA-godkjenningen i seg selv utløser hele milepælen, uavhengig av label scope. Det peker mot en binær kontraktsforståelse (approval = betaling), ikke en pro rata-logikk.

Samtidig er det verdt å nyansere litt:

Selv om Photocure sannsynligvis har retten på sin side, er det ikke nødvendigvis rasjonelt å presse dette maks hvis det går på bekostning av samarbeidet i Kina. Hele verdien ligger jo i kommersialiseringen fremover, ikke i denne engangsbetalingen.

Hvis Asieris opplever at de betaler “full pris” for en smalere label enn forventet, kan det påvirke hvor hardt de satser videre. Da kan det i praksis være bedre for Photocure å lande en løsning som begge parter kan leve med.

For meg fremstår dette derfor også nevnt tidligere mer som en balansegang enn en klassisk tvist:
hvor mye av verdien skal tas ut nå, vs hvor mye som sikres gjennom et velfungerende samarbeid videre. Og det kunne vært interessant å høre hvilke planer Asieris har for godkjenning av CIN 3 og naturligvis ytterligere indikasjoner (CIN 1?).

4 Likes

Selskapet får inntil 1,5 kroner mindre per aksje i milepæl på kort sikt. Kverna og shortpakket er tilbake og leker seg :shorts: :banana: :desert_island:

Da er slikt innafor og dagslaveste:

1 Like

Hvis jeg skulle tippe, så vil jeg tro at Photocure må svelge logikken til Asieris, men de får prutet ut 7-13 millioner til i denne omgang

1 Like

Ok, så resten av samarbeidet vil gå knirkefritt fremover. :+1:t4:

Er vel heller dagen meldingen om at betalingen av rest utestående er gjenomført. At kursen stiger tilsvarende 1.5 :wink:

2 Likes

Du som har såpass erfaring på børs @h3nk1 vet vel utmerket godt at dette handler om grobunn for usikkerhet fremover og ikke så mye om akkurat dette beløpet.

Om du tror dagens handel og mønster er på grunn av 10+ prosent stor usikkerhet om fremtiden og samarbeidet med Asieris, så har jeg noen tomme colaflasker å selge deg. Men, ditt sentiment er ene og alene styrt av kurs og du mener at markedet alltid har rett.

Er jeg overrasket over dagen i dag? Nei. Det er ikke overraskende gitt hvor eksepsjonelt egnet denne aksjen er for den typen spekulasjon.

Er det identisk handel og mønster man har sett ørten ganger tidligere? Ja. Det er identisk, ned på samme robot og antall aksjer hit og dit, og listene kommer til å vise dette om et par dager.

4 Likes

Jeg synes du konstant går til angrep på shortere, bøss volum (dine ord) og et marked som ikke skjønner noen ting.
Nedgangen i dag handler om at det skapes usikkerhet, tror jeg.

Takk for at du deler. Jeg sier det jeg oppriktig mener. Hadde jeg ment dagens reaksjon var proporsjonal ut fra hvordan jeg forstår nyheten, hadde jeg skrevet dét. Når jeg ser aksjen på toppen angripes av tilsynelatende samme aktør som har herjet utallige ganger, så er det noe å jeg også bemerker. For da bikker over å bli mer disproporsjonalt. Og på dager som dette deler jeg nesten, men bare nesten, drømmen om å bli fridd fra papiret og tråden med oppkjøpet på 80,-

4 Likes

I mangle på full forståelse for omfang. Vil det ikke være adgang til et mindre marked enn ved full godkjenning (CIN2 og 3).

…og dermed også sette presedens for milepæl mål i EU/US. Er jo samme problematikken der hvis dette er er cin2/cin3 relatert (som det tyder på).

Hva skjer i sluttauksjonen her nå?:sweat_smile:
Hvor mye aksjer gikk det?
Ble litt stresset et sekund her :sweat_smile:

339 k omsatt

40k aksjer. 65,70 kr. 1,80 kr spread mellom kjøper og selger etter auksjonen.

7k aksjer ligger igjen på kjøp. Men de finner ingen selger idag, for her var poenget bare å sette LOD og skape frykt. Ikke selge seg ut.

3 Likes

Ulykkesfuglen Photocure strikes again. Hva blir det neste

Så så, ting snur raskt. Ref. deg selv for noen dager siden på Shareville. Kan du ikke heller bruke den veggen for din stream-of-conciousness.

3 Likes

Det jeg lurer på er hvor Briarwood er oppe i alt dette. De har folk i styret, men tyst fra den kanten. Kunne ikke styret kommet med en uttalelse eller tiltak angående dette.
Ja, ja, vi får vente og se.
Photocure skuffer aldri til nedsiden. Nedsiden har alltid stor fallhøyde siden største aksjeholder ikke makter å snitte ned sitt “gav”.

Ting tar tid. Photocure har fått overført sine første 6,6 millioner dollar fra Kina, og mer kommer.
Det er sol ute. Jeg tar det med ro, selv det er kjipt å se så røde tall på investeringen.

4 Likes