Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Er vel ( igjen) heller selskapet som ikke klarer å informere godt nok om det eventuelle potensialet 🫣

Får håpe det er kommet spørsmål til Q.
Som gjør at Dahl/DS kan gå litt i detaljer på både Cevira avtalen + info om forventninger til Hex/cys salget Asieris skal stå for i China.

4 Likes

NRK har kjørt masse artikler rundt HPV osv de siste årene, så det er faktisk litt rart at en slik ting ikke blir dekket, men er vel som du sier ja, lite direkte push fra pho selv for å spre nyheten.

Hjelper vel ikke på at orangutangen i USA tar opp 80% av alle journalister sin tid helt siden Cevira ble godkjent heller. Og de andre 20% er opptatt med team Epstein i kongehuset/politikken.

4 Likes

En bra oppsummering😊 allikevel synes jeg Photocure er elendig på kommunikasjon og markedsføring av selskapet!!

Trist utvikling for aksjonærene!!

5 Likes

Enig Freddys.

1 Like

Når norsk media “plukker opp” noe fra denne sektoren er det som regel godt IR-arbeid, ikke “flink media”.

6 Likes

Lenge siden dette pensjons fondet har kjøpt aksjer, de må nå se nye muligheter her;

5. MP PENSJON PK

+55 767

↑ 0,2056%

662 418

2,44%

3 Likes

Den usynlige mann

Igjen “etterlyser” jeg Ryan Kitchen. Han er
Head of Corporate Strategy (strategisjef).
“Han ble ansatt i denne rollen våren 2024 for å styrke selskapets strategiske utvikling.”

Her er de viktigste detaljene om hans rolle og bakgrunn:

Rolle i Photocure: Som strategisjef har Kitchen fått et betydelig antall aksjeopsjoner som en del av selskapets incentivprogram for ledende ansatte. Hans inntreden har blitt lagt merke til i finansmiljøet, der enkelte investorer på Finansavisen Forum spekulerer i om hans rolle kan utvides i fremtiden.

Erfaring: Han er basert i California og har omfattende erfaring innen finansielle tjenester, inkludert:

Investment Banking og M&A (fusjoner og oppkjøp).

Tidligere roller i selskaper som AeroVironment, Arcturus UAV og Moelis & Company.

Kompetanse: Kitchen har en bakgrunn preget av økonomisk utdanning med fokus på finansiell modellering, selskapsfinansiering og strategisk planlegging.

Ikke det at jeg skjønner det “store bildet”, men for meg virker han “arbeidsløs”. Men han har sugerør i kassa han også. Får han også bonus tro?

Bosatt i California? Hjemmekontor. Største delen av lønnsutgiftene går til Dan, Coy og selgerkorpset i USA.
(USA kameratene)

Min siste påstand om lønnsutgiftene kan sikkert trekkes i tvil, men tror de kan være betydelige.

3 Likes

Enda to usynlige menn…

Priyam Shah
Vice President of Investor Relations
Tel: +17176815072
Email: priyam.shah@photocure.com

Media enquiries:
Geir Bjørlo
Corporate Communications (Norway)
Tel: +47 91540000
Email: geir.bjorlo@corpcom.no

Photocure har en ufattelig stor organisasjon

3 Likes

https://www.photocure.com/our-company/leadership/board-of-directors

Board of directors. Er det en prins som kan våkne Tornerose opp av søvnen?

Hadde noen med kompetanse til det sendt et forslag til Generalforsamlingen, med forslag til tiltak mot vanviddet, ville det vise seg om noen i det hele tatt er villig til å gjøre noe med det.

Får si som Rollep:

https://www.photocure.com/our-company/leadership/board-of-directors

Transparent Leadership. På engelsk betyr transparent gjennomsiktig eller usynlig. :sweat_smile:

3 Likes

Har algoritmene snudd. 17 aksjer kjøpt på 65.90. :sweat_smile:
Her går det unna…

Helseindeksen på Oslo børs er faktisk opp 8% i år, mens PHO er ned omtrent like mye.
Hovedindeksen er opp 18% så det er, og har vært, ganske meningsløst å satse i denne sektoren hvis man ikke er så heldig å tilfeldigvis treffe en vinner. Men da skal man enten ha mye flaks eller være meget dyktig. Min trackrecord er ihvertfall miserabel i denne sektoren.

2 Likes

Det kommer til å bli et knall resultat som kommer den 7. mai er det noen som posisjonerer seg eller er det bare dyp pesimisme?
Tre handledager igjen.

3 Likes

Tviler sterkt på at det legges frem et knall resultat. Ja, der ligger nok noen milepæl millioner, men det har jo ingenting med kjernevirksomheten å gjøre.

Forhåpentligvis får vi se litt vekst i omsetningen og betydelig mindre vekst i kostnadene.

Det er for øvrig på høy tid at USA delen begynner å gå i pluss. De står for hoveddelen av lønnskostnader og driftskostnader men har så langt bidratt med fint lite på bunnlinja.

1 Like

image

Om man lurer på om RSI-dödar handelen er aktiv, så er tallet for «ja» 81. Her skal det forsøksvis avsluttes LOD til sure miner inn i langhelgen.

God helg, tråden :sun_with_face:

Jeg tror kjernevirksomhet kommer til å se fall i både omsetning og utgifter totalt sett pga. valutaeffekten.

Ha, ha Tror, du får legge inn en short.

Ja, sånn blir det nok. Så får man bare håpe at folk skjønner det der med valutaeffekt og ikke ser seg blinde på tallene, men jeg har mine tvil.

Ganske bra forskjell på krona i Q1 26 vs Q1 25. Skal ha bra vekst for å overkomme denne valutaeffekten. Så i kroner og ører kan man fort havne på null vekst, selv om man har reell vekst i dollar og euro.

Man får selvfølgelig milpæl.

Men hvis resultatet i kroner og ører viser lite vekst på kjernevirksomheten, kan dette fort brukes for å skape ett fall til nedsiden for å få likviditet.

Man kan da “flushe” ut kortsiktige eller trøtte investorer. Men skaper volum for å ta større posisjoner. Alle positive nyheter i forkant er fremdeles inntakt. Og man kan da egentlig lene seg tilbake og bare vente på at “ketchup effekten” skal komme.

Men i mine øyne blir det viktigere å se på forskjellen mellom inntekter og utgifter på kjernevirksomheten. Da vautaeffekten vil slå likt ut på begge disse. Er det vekst skal resultatet her bedre seg.

valuta

1 Like