Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Ikke før det evt finnes en versjon 1 som mange her vil si seg enige i. Men det skinner vel gjennom her at jeg er rett og slett misfornøyd med jobben styret gjør. Insentivene til ledelsen er helt feil i mitt syn.

De har BÅDE enorme opsjonspakker OG en helt vanvittig kompensasjonspakke hvert eneste år. 100% bonus er et hån mot aksjonærene.

17 Likes

Tipper de fleste er enig. Skrap sammen et draft da og kjør en avstemming kanskje?
90% for = sende avgårde?

1 Like

Do it. Det har gått en del mailer til Blatt, Hallerberg, IR og CEO den siste tiden. Det er bra om flere aksjonærer henger seg på.

6 Likes

Dagens resultat er jo egentlig ikke dårlig, alikevel sender det pho i rødt. Ganske imponerende.

1 Like

Småtradere som snur i døra og algojobbing - fint nivå å evt. øke litt på før royalties rett på bunnlinja er en realitet. Tråden her og øvrig “marked” er helt stuck på et etablert og kjent problem, noe som er fair, men hardt banket svartpølse blitt. Om de får tatt tak i det på kort sikt får det være bonus.

1 Like

Det er jo for at ledelsen og styret søler vekk penger fremfor å gi tilbake til eierne.

2 Likes

De pengene forsvinner nok i bonuser og handleturer i andre medtech-selskaper.

Tror man dét er ikke dette riktig aksje å holde på med. Mye å kritsere ledelse og butikk for, men signaler er sendt styret og sjeferiet fra flere hold, mer får man ikke gjort. Har man marginal/null tillit til at de skal få til noe som helst og/eller søle vekk alle penger som kommer rett på bunnlinja fremover, så finnes det bedre ting å bruke tid på enn å ha anti-DS trommesirkel her.

3 Likes

Jeg er spent på hva argumentet er for at PHO skal spytte penger inn i dette selskapet.

1 Like

Det finnes to grunner til å eie aksjen. Vente på evt større inntekter enn forventet fra Kina
Uventet hendelse som bud på selskapet eller annet

1 Like

Ja visst, bare å øke eierandelen i selskapet de nettopp investerte 30 millioner av våre penger i :sweat_smile:

Forstår jeg det riktig at de i Q425 hadde
Cash and cash equivalents were NOK 238.9 million at the end of the period.

Mens nå i Q126: cash 192.7 ( + bekreftet utbetaling av 82.7 millioner i Q226 fra Asieris)

Som pr nu skulle bety at på bok pr i dag vil det være ish 275.4 millioner?

burde stemme det.

Burde vel også komme en forklaring på hvorfor GF ble utsatt i dagens presentasjon

Kjør på ! Dette er et innspill som skal taes seriøst og krever oppfølging.
Aner vi et aksjonæropprør etter hvert ?

1 Like

Men er tallene rette? Har ikke rukket å kvalitetssikre

Photocure blir en pengemaskin etterhvert. Men jeg synes det er for mange med sugerør i kassa. Det går rette veien men det går veldig, veldig, tregt.
Hvis vi kan lage litt leven i form av aksjonær opprør, vil det tiltrekke seg “sjakaler” som kan bli oppmerksomme på dette oppkjøpscaset.
Hadde vært deilig å slippe å høre Dan og Dahl hvert kvartal og heller få 150+ for aksjene mine.

4 Likes

Pengene ble ikke mottatt før Q2, derfor er ikke Cash & Cash equivalents oppdatert med dette. Neste kvartal vil vise en økt cashbeholdning. Allikevel førte Photocure disse pengene på regnskapet som fordringer (antar jeg).

Men nå må vel DNB snart skrive noe nytt om Photocure?

2 Likes

Grådighed er der ikke mangel på.

Personnel expenses Q1 2025: 51,5 mio.
Personnel expenses Q1 2026: 59,8 mio.

Det er en stigning på 8,3 millioner kroner ca. 16 %

1 Like