Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Briarwood har jo Robert Blatt i nominasjonskomiteen, og styreleder Hallerberg har en interessant bakgrunn: “(…) he worked at The Carlyle Group in London from 2010 to 2017, where he invested in European public and private markets with a heavy operational focus.

Hvorfor lar en styreleder med denne profilen, og hovedeier som sitter greit i minus, dagens drift og kapitalallokering passere, tilsynelatende uten motstand? Enten er de aligned, passive, tålmodige, eller jobber i kulissene… ?

28 mill i 2002. 533 mill i dag. Aksjekursen er den samme. Hva er argumentet?

1 Like

Hva er det du ikke klarer å forstå?

Dersom du er fornøyd med den fundamentale utvikling i selskapet, hva er da din forklaring på at ikke kursen gjenspeiler dette? For aksjonærer er det jo kursutviklingen over tid som betyr noe.

1 Like

Jeg har kjøpt aksjer flere ganger når jeg har ment at en aksje har vært underpriset av markedet. At jeg som eier også i perioder opplever at aksjer er underpriset aksepterer jeg som en del av prosessen.

1 Like

Kanskje kursen går såpass hardt videre ned fordi de tømmer kontoen for å gjøre klar for de galopperende inntektene fra Kina som er rett rundt hjørnet

Du kan egentlig bare dempe de fundamentale nyhetene også

Da er vi i skrivende stund under 60 atter en gang. Ekstra bekymringsfullt er at denne gangen skjer det på rimelig høy omsetning for PHO å være.

Får inderlig håpe at det som dukker opp på GF kan få utviklingen på riktig vei, ellers kan det bli veldig stygt.

Og nei, jeg kommer i det lengste å vente med å selge meg ut. Men når man sitter her på syvende året uten å ha tjent en eneste krone, heller tvert imot, så begynner tålmodigheten å bli meget tynnslitt. Spesielt siden de aller fleste triggerne nå har blitt utløst uten at det har hjulpet på aksjekursen i det hele tatt.

3 Likes

“Trøsten” bør kanskje være at disse triggerne har enda ikke fått sjanse til å vise sin egentlige effekt. Det får man først etter man f.eks. ser salgsutvikling av Cevira, og da spesielt etter forhåpentlig innvilget refusjon, samt effekten av mulig nedklassifisering i USA. Det er alltid noe å vente på i dette selskapet… Men jeg forstår fullt ut all frustrasjon. Selv valgte jeg å gå helt ut i en periode jeg forventer vil bli preget av ørkenvandring.

2 Likes

blir veldig interessant å se hvem som fikk det så travelt med å komme seg ut. Eller om det bare er stoploss jakting

Puste med magen….6 mnd fra nå skal vel de de største triggerne begynne å materialisere seg. La de bare holde på, traderne.

3 Likes

Eller, så kunne selskapet begynt et saktebrennende tilbakekjøpsprogram slik at også aksjonærer som sitter i ro hver eneste uke kan bli tilgodesett litt av verdiskapingen i selskapet?

14 Likes

Lurer på hvor mange ganger dette har blitt sagt av andre i denne aksjen. :cowboy_hat_face:

Ikke uenig. Bare at… det blir lissom ikke så bra som man venter.

2 Likes

Joda, men pho er extremt volatil. For kort tid siden, i mars, gikk den fra 55 til 75 på under 3 uker…just saying.

Jeg føler jo at de fundamentale triggerne burde legge til grunn en mer stabil kurs. Men uten noen form for retning fra ledelsen så blir det ikke slik.

2 Likes

Her har IR noe å lære av Circio som pisser i buksene nesten hver dag. Slik holder de varmen. :wink:

Vi får håpe på litt spetakkel på GF. :person_fencing:

2 Likes

Når du sier retning, hva legger du i det?

Det er et genuint spørsmål fra min side, da jeg føler det er ganske tydelig hva dem vil når man leser infoen og ser presentasjonene på kvartalspresentasjonene.

5 Likes

Det er det som er fordelen med å ha høy metabolisme og nok drikke. Da kan du holde deg varm i årevis i fremover.

3 Likes

image

Vi smakte på 58-tallet nå. Hvor lenge tør man vente med å laste opp før det snur?

(Men tar gjerne noen flere aksjer ned mot 55 om noen med høydeskrekk føler de står overlastet på kanten av et stup nå.)

Typisk sett så skal rsi ned og volum opp før det bunner. @rosk82 har tegnet inn et ganske høyt rektangel fordi det ikke er så lett å anslå akkurat på kronebeløpet hvor det treffer

På time begynner det å bli litt nedtrykt nå,

Mitt fremste poeng med å følge disse chartene er bare for å være bevisst på at her konkurrerer man med proffe aktører som tjener sine penger på å skape volatilitet, ikke på å sitte og eie aksjer long term

5 Likes

Ja, det er det vi ser at RSI 1D er ned mot 30 og volumet noe økende.
Så har vi støttenivåene.
Det ser ut som det tas relativt godt i mot rett under 59 nå, så begynner å tvile på at vi ser 55 i denne runden.

Edit: Ja, det er nok på tide å begynne å se litt på timechartet. Der begynner RSI/volum å likne veldig på tidligere tiders snuoperasjoner.

Edit 2: Så har vi dobbelt bunn ned på 58.2 intradag, etterfulgt av brudd opp gjennom SMA50 intradag på volum…

2 Likes