Det kommer jo an på om kursen går opp eller ned.
Med tanke på at begge milepæler er direkte verdidrivende for AssureMDx er jo ideen at kursen mest sannsynlig vil gå opp. Iallefall på siste milepæl da det er refusjon i medicare systemet.
F.eks:
Firma A skal få 1000 aksjer fra Firma B i fremtiden i en transaksjon. Dagens pris er 50 kr.
Firma B består av 10 000 aksjer av 50 kr stykk. MCAP= 500 000 kr
Oppgjørets time er kommet. Firma A har nå en aksjekurs på 100 kr per aksje. MCAP: 1 mil.
Firma B skal nå ha 1000 aksjer, disse blir nå printet opp. Mcap på 1 mil blir nå fordelt på 11000 aksjer. Og hver aksje er nå verdt 1 000 000 / 11 000 = 90,9
90,9 x 1000 = 90 900 kr.
Alt under denne prisen ville jo da vært bedre å kjøpt i markedet til en lavere pris.
MEN: Trenger man pengene til andre ting, eller man ikke tror kursen vil stige så er jo printing veien å gå.
Men med tanke på at disse transaksjonene er knyttet direkte opp mot verdidrivende hendelser, så vil jeg gått for å kjøpe mest mulig i markedet ved pullbacks. Så sant man har cashlow til det.
Man unngår utvanning. Man pleier sin egen aksjekurs, da enkel freefloat blir plukket opp, og man sender et tydelig signal til markedet av hvor man tror prisingen skal fremover.