Syns AssureMDx skilte seg veldig bra ut blant konkurrentene. CxBladder blir kanskje den “nærmeste” konkurrenten som har hatt litt tid i markedet og level A evidence backing, men Assure har bedre stats (best-in-class), en studie med readout i 2027 for å gi tilsvarende level A, er også allerede i guidelines, og gitt Breakthrough Device-designering av FDA. Samt LCD fra FDA for å inkludere urinbaserte biomarkører for pasienter med mikrohematuri, som kan speede opp refusjonsordningen.
Hvis jeg skulle inn i et nytt marked med et nytt produkt så hadde jeg hadde hatt ganske mye lavere puls av å vite mitt er objektivt best. Samtidig som det virket som de indikerte at bruken av biomarkører ble mer og mer anbefalt og brukt (Les voksende marked).
En stor fordel PHO har her er at målgruppen er akkurat de samme legene som salgskorpset allerede har forhold til. Guidelines er oppdatert, få på plass reimbursement, som godt mulig kunne komme før mid-2028, så er vi allerede på veldig god vei og salg kan fort vokse.

$30.5M for et best-in-class produkt som allerede er godkjent, breakthrough-designert av FDA, på god vei til refusjon syns jeg virker ekstremt rimelig. Samtidig som nesten halvparten av kjøpssummen er betinget på refusjon in the first place. Blir veldig spennende å se de neste månedene hvordan proposed LCD utvikler seg.