Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Har idag sendt et brev og beskrivelse af PHO og deres muligheder, til et analysehus som mange Danske investorer fĂžlger.
Han har flere indlĂŠg pĂ„ “Danske EuroInvestor”
SpĂŠndende om den er med pĂ„ Husets Nordiske “Signalliste” en af de nĂŠrmeste uger.

Dansken
PrĂžver at skabe interesse i Danmark for PHO :grimacing:

15 Likes

Store deler av pengene selskapet tjener betales direkte ut til en liten kabal i ledelsen og sÄnn har det vÊrt en stund. Faktum?

4 Likes

90% av Ă„rsaken til at jeg har PHO er Cevira. Kursen gikk nesten til 80 FØR Cevira ble godkjent og er nĂ„ 59 ETTER at Cevira er i salg. Om jeg er litt skuffa? Nei - jeg er ekstremt skuffa! Men jeg har Ăžkt litt i det siste og regner med at salget av Cevira tar av fĂžrst utover i 2027. SĂ„ da hĂ„per jeg pĂ„ kurser over 120 nĂ„r det gĂ„r mot slutten av neste Ă„r. Helt kortsiktig sĂ„ vi pĂ„ fredag hvordan fin pluss snur til minus - sĂ„ teknisk ser den vel ikke akkurat frisk ut

7 Likes

Jikkees WAF

https://finance.yahoo.com/quote/688176.SS/

Skulle tro Israel hadde bombet noen

Asieris for sin del har ikke vĂŠrt mer utbombet siden februar 2024

1 Like

Ble nysgjerrig og sendte en mail til Priyam for Ä hÞre om de rett og slett var klare over dette med at AssureMDx studiene var sitert i LCD, om de mente det var grunnlag for Ä bli inkludert i LCD nÄ og en follow-up mail om de skal bruke comment perioden for Ä forsÞke bli inkludert.

Kort oppsummert, “Yes, Yes and yes.”

Her virker Vesica Ä ha vÊrt raske pÄ ballen. Signalet at de etablerte lokasjon i Texas for Ä kunne bli dekket under Novitas er sÊrlig interessant. Tyder pÄ at mÞtene med de gikk veldig bra.

7 Likes

Tydelig at Vesica er raske pÄ ballen og gjÞr det som mÄ til for Ä bli vurdert. Man kan dog umulig tolke hvordan mÞtene gikk basert pÄ dette. Samtidig er de ikke helt godt forberedt, eller? IR skriver jo:

unknowingly that the introductory meeting was only days before publication of the draft LCD and before having the opportunity to formally submit the AssureMdx dossier

AltsÄ hadde de ikke sendt inn dossier fÞr utkastet ble publisert. De skal fÞrst nÄ sende inn dossier som en del av comment process:

intend to actively participate in the current comment process, including formal submission of the AssureMDx dossier to Novitas.

Er det mer eller mindre realistisk Ä bli inkludert nÄr en sender dossier som en del av kommentarprosessen?

I meldingen om oppkjĂžp er milepĂŠlen satt til 2029:

Centers for Medicare and Medicaid Services (CMS) milestone - USD 5.5M of cash and USD 5.5M of Photocure equity if Vesica Health is awarded CMS reimbursement prior to end of December 2029 (assuming the ADLT milestone rolls, then the full milestone is USD 5.5M in cash and USD 8.25M in Photocure Equity).

En fÄr jo bare fÞlge med videre i prosessen her. Spennende tider. Og bra funn med de to studiene!

4 Likes

Tenker for egen del at det kan vÊre greit Ä ta en fot i bakken inntil visibiliteten blir bedre nÄ.
Fortsatt frie tÞyler til D.S. hvor alt av inntekter og mere til (med mulig opptrykking av nye aksjer) skal brukes pÄ vekst-/oppkjÞpsplaner.

Det har til nÄ ikke gÄtt sÄ bra for Daniel i sine 7 Är i sjefsstolen, og selv om ulÞnnsom omsetning vokser sÄ er ikke det noe markedet og stÞrre investorer vil rope hurra for.

Vesica skal blÞ penger i ei god tid fÞr det kan bli lÞnnsomt, og det avhenger bl.a. av regulatoriske milepÊler ut fra det jeg kan forstÄ.

I mellomtiden risikerer man kanskje at Asieris gÄr pÄ et hvileskjÊr, og ikke minst er tida overmoden for et stÞrre bÞrsfall/korreksjon. FÄr vurdere PHO videre utover hÞsten, og hÄper D.S. omsider lykkes med Ä fÄ kontroll pÄ kostnadene og skape en solid lÞnnsomhet i kjernevirksomheten fra 2028 (?) kanskje.

3 Likes

Hovedproblemet er at det har gÄtt bra forScneider, personlig. I sju Är har han greid Ä fÄ oss til Ä tro at lÞnnsomheten kommer neste Q, mens han, ledelsen og det overdimensjonerte salgskorpset i USA har brukt opp alle inntektene pÄ seg selv ( og nÄ pÄ et usikkert oppkjÞp). En sak pÄ GM burde vÊrt Ä skille ut den amerikanske delen ev PHO og gi denne til Scneider i sluttpakke. :grinning:

7 Likes

Ja nÄ er det bare Ä rÞmme skuta, kan siste mann slÄ av lyset.

You have to spend (company) money to earn (personal) money💰

3 Likes

Vi hadde en klassisk innhenting pÄ gang, og sÄ kom den AGM-innkallingen og litervis med god hexaminolevulinat ble brÄtt spylt ut gjennom uretra og videre til vann og avlÞpsetaten.
FÄr bunnfiske litt da :fishing_pole_and_fish:. Kan vi fÄ noe ned mot stÞtten rett over 55?
For Þyeblikket er det for mye kjÞpsvilje rundt 58-nivÄet. Ser at jeg ikke er alene med fiskesnÞret her nÄ.

1 Like

2 Likes

Det er ogsÄ her jeg mener det er naturlig Ä stille noen spÞrsmÄl til ledelsen. NÄr satsingen pÄ fleksiskopene i USA ble nedskalert, eller i praksis lagt pÄ is, ville jeg forventet at man samtidig vurderte stÞrrelsen pÄ salgsorganisasjonen og kostnadsbasen.

For meg fremstÄr det som om kostnadene over tid har vokst raskere enn inntjeningen. Da holder det ikke bare Ä vise til vekstmuligheter og et stort marked. PÄ et tidspunkt mÄ driften tilpasses de faktiske inntektene.

Det er nettopp derfor jeg har stilt spÞrsmÄl pÄ 1q om dette om hvilke konkrete grep Photocure har tatt de siste Ärene for Ä forbedre lÞnnsomheten i USA. Vi har fÄtt hÞre mye om vekstpotensialet, men langt mindre om kostnadskontroll og veien til varig lÞnnsomhet. Men som sagt dette var ikke ett spÞrsmÄl som var super excited nok og ikke kom med. Og derfor har jeg ogsÄ gitt mine stemmer for forslag 16.

Etter min mening mÄ selskapet vise at de klarer Ä skalere kostnadene i takt med inntektene. Hvis ikke risikerer man at Þkt omsetning ikke gir den effekten pÄ bunnlinjen som jeg som aksjonÊrene har ventet pÄ i mange Är.
For meg handler dette ikke om manglende tÄlmodighet, men om balansen mellom vekst og kostnader. Etter mange Är med investeringer i USA er det naturlig Ä forvente en tydeligere vei mot lÞnnsomhet enn det markedet har fÄtt presentert sÄ langt.
Min forventning var at godkjenninger i Kina, vekst i Europa og en mer moden amerikansk virksomhet gradvis skulle lÞfte lÞnnsomheten. I stedet ser det nÄ ut til at oppkjÞpet innebÊrer nye investeringer og flere Är fÞr man kan forvente et tydelig bidrag til resultatene.

Det betyr ikke nÞdvendigvis at oppkjÞpet er feil, men det betyr at investorer mÄ vÊre forberedt pÄ at veien til betydelig inntjening kan bli lengre enn mange hadde hÄpet. For meg er derfor spÞrsmÄlet ikke om Photocure kan vokse, men nÄr veksten faktisk blir synlig pÄ bunnlinjen.

Og en siste ting pho er nÄ et kommersielt selskap, ikke et utviklingscase, og manglende utslag pÄ bunnlinjen er etter min mening en sentral Ärsak til dagens kurs.

10 Likes

Dette er jo positivt
 For jeg kan garantere at DNB vil komme med en positiv analyse om 3-6 uker. PHO MÅ JO FÅ LITT IGJEN ETTER Å HA BRUKT DE SOM FINANCIAL ADVISER.

2 Likes

Sitatramme “Og derfor har jeg ogsĂ„ gitt mine stemmer for forslag 16.”

Hvor finner du vedleggene til forslag 15 og 16? Det stÄr i innkallingen at forslagene er vedlagt, men jag kan ikke finne dem.

1 Like

jeg fant heller ikke vedleggene stemte bare pÄ overskriften. Regner/hÄper at han mener det samme som meg.

Er jo bare nok en grunn til at de trenger en omfattende IR-stab, hardt hardt arbeid for to stykker Ă„ klare Ă„ distribuere alle vedleggene til AGM.

1 Like

https://photocure.com/investors-hub/investors-events-and-presentations

De ligger nÄ her under General Meeting.

De er lagt der nÄ. Jeg sendte epost til Priyam IR i formiddag og etterlyste dokumentene.

2 Likes